Going Away Party

Speechless!! Had my " Going Away Party " today and I honestly don´t know how I will survive without all these AMAZING people in my life..I have had enough love for the rest of my life, I´m not kidding! These people are soo amazing, from the age 2 - 96 and I love them all, like I love my own family! Thank you all for this day, all the speeches, gifts and most importantly for giving me the best year of my life♥
Så låter min FB status ikväll och jag skulle vilja sitta här i veckor och skriva ner allt i minsta detalj, för detta betyder allt för mig just nu, men då klockan redan är past bedtime och jag är känslomässigt helt utmattad, haha så behöver jag sömn. Ska ge er en update eftersom jag vet att det blir en roman om ett par dagar annars!

Börjar med gårdagens äventyr till ön Catalina Island, som ligger 1.30 min båttur från Long Beach. Det var på min To-Do-List här så nu 1 vecka innan hemfärd fick jag checka av det:)
Jag och Kristine åkte till färjan för att ta avfärd 10.45am i lördags. Tyvärr var vädret inte på vår sida, kyligt och molningt, plus lite dimma. Det är väl självklart enda gången man åker över till ön, det kostar 500 kr att bara åka över med båten, helt sinnes! Det klarnade upp lite faktiskt och vi fick lite sol ett tag, sen blev det kyligt igen på eftermiddagen men trots vädret hade vi en super dag! Tanken var att åka ZipLine, men det var slutsålt även denna helg, sån otur, så vi åkte dit utan direkta planer, kanske Kayaking, men vi tog beslutet att de va för kallt, haha! Bara lilla byn man kommer till är SÅ söt. Känns som man är i italien eller nåt mysigt ställe, en liten gata med söta restaurangen, butiker, båtar i hamnen, en mini pir, stora berg, super fina hus, vissa super små, vissa gigantiska. Och alla åker runt i golfbilar, ingen har typ vanlig bil, haha! Så gulligt!! Vi gick runt och checkade lite, sen hyrde vi cyklar och cyklade upp för berget, 1.5 km rakt upp till en Botanisk Trädgård och någon byggnad, haha! Kul att ta en liten cykel runda:) Vi åt på en mysig restaurang där man satt ute vid hamnen ovanför vattnet, riktigt mysigt! Traskade lite mer, sen åkte färjan tillbaka vid 6.45 tiden igen.
En riktigt mysig ö, så glad att jag kom dit! Jag skyndade till Target när jag kom hem, för att hämta upp mina foto collage.
Kollade lite tv när jag kom hem, sen blev det ganska sen läggdags för mig!

Idag, söndag är det Mothers Day i staterna och här firar du inte bara din mamma, du firar ALLA du känner som är mammor. Så typisk USA att överdriva, haha! Ännu fler att köpa presenter till, haha!
Idag var det också dags för mitt Going Away Party för släkten och familjens närmsta vänner, sne ska vi ha ett öppet hus nästa söndag igen, för grannar osv. Så alla var bjudna hit hela dagen på middag och grejer, mina v-föräldrar hade fixat å planerat, imorse får jag ett sms av min värdmamma. - Kayla spydde över hela min " Breakfast in Bed " så vi kan inte ha festen här. Självklart vill inga komma när Kayal ligger i spysjukan. Släkten kunde inte nästa söndag så vi kunde inte ändra, så det slutade med att Kayla och Don fick stanna hemma och vi tog med oss maten och festen till Long Beach och deras hus. Så tråkigt att inte KK och Don kunde va med, Kayla var så ledsen, men så är det!! Min värdmamma var så ledsen för hon vill göra det speciellt för mig och ha det hemma hos oss, och hon var så sorry att det inte blev som planerat..Hallå? Jag bryr mig inte det minsta om vart vi är och hur det blir, jag sa till henne att man vet aldrig hur det blir när man har små kids, allt kan hända. Jag är bara så glad att ja får träffa alla, men mest ledsen att Kristy har ordnat och fixat, men för mig gör det absolut ingenting!
Vi åkte ner till Long Beach, träffade kusinerna, alla grandmas och grandpas, och familjens bästa vänner, som vi vart på semester med flera gånger. Vi var där i 6 tim och hade the best time. Pernilla fick lite tårar här och var, men så är det. Jag kan inte ens förklara hur jag känner för dessa otroliga människor. Ni anar inte hur de behandlar mig, exakt som om jag vore deras egna familjemedlem om inte bättre, haha! Det är helt otroligt, de alla hade köpt helt otroliga presenter till mig, skrivit kort osv och de sa och hade skrivit så fina saker om mig att jag har fått nog kärlek för resten av mitt liv. Jag vet inte ens vart jag ska börja!!!
Åh jag blir tårögd bara jag tänker på det! Utan dem hade min tid här inte ens vart en bråkdel av vad den har vart, de alla är SÅ speciella för mig! Bill, 96 år kom fram och kramade mig och önskade mig lycka till i livet..haha, man blir så rörd!
Och min äslkade grandma, henne vill jag ha med i en box föralltid! Hon började tom gråta idag. So did I!
Sen en av kusinerna, lilla JT,5. So Pernilla are you leaving for good? How many more days are you staying? 7 more days..I´ll come back and visit you again, for sure! So ur leaving..säger han och ger mig en sorgsen blick och går iväg...där fick jag svälja 50 gånger..min värdmamma stod jämte mig då och tittade på mig och gav mig samma blick..Jag måste bara tänka att, vill jag komma tillbaka, då gör jag det!!! Det kommer jag att göra!!

Fick en fotobok av familjen, exakt en likadan jag planerar att göra till dem, haha! Den var SÅ fin, bilder och text på hela min tid här..så fin är den!!! Boken heter: Our Precious Time With Angel P. haha, så gulligt!!
Ska nog fortfarande göra en bok till dem, annars vet jag inte va ja ska hitta på!
Just nu är jag STRESSAD. Speciellt när det gäller saker jag ska göra för andra, för jag ställer alltid sådana dunder krav på mig själv..jag vill njuta av sista veckan, men galet va listan e lång, man ska försöka jobba lite, umgås med vänner,familj, göra klart och beställa alla presenter som jag inte börjat med ( för jag kom på nu vad jag ville göra ) packa...behöver ja absolut göra..ska ta med barnen ut på ngt i veckan tänkte jag...dinner med familjen.. sen allt annat på listan..och helgen har jag ingen tid till det alls...puh, får nog ta till nätterna nu!! Kommer blinka, sen är jag hemma i Sverige i stort sett!!

Kidsen lekte i poolen idag, vi satt och pratade, det var champange, mat å grejer, sen var det efterätt och när jag kom in i rummet sjöng de happy birthday men med texten " We will miss you Pernilla " haha, så stod det en stor tårta på bordet med en skylt som sa We will miss you Angel P, med ljus på!! Gosh, vad ska man ta sig till, de är så fina!!!
Sen innan vi åkte hem ikväll, spelade Jake, 2 år gitarr, som vilken rockstar som helst, han är SÅ rolig, jag grät av skratt, sen blev det ett litet disco där och jag, kristy, 2 andra mammor stod och dansade..haha! Där insåg ja hur väl jag känner dem nu, och hur mycket jag vuxit som person. Känns riktigt bra!!!
Ett annat tecken är, när de visar hur en mexikanare kom fram och shakade med en av mammornas boobs, haha! Jag har inte skrattat så på länge...hahaa, hon är såå rolig!!

Ska visa bilder från Catalina plus från Partyt en annan dag!! Btw, fick en skiit snygg ROXY väska av grandma:) Ett riktigt coolt armband, helt i min stil från Kristys systers familj, smink från The Nathans family, kort, blommor..ja gud va mkt fint!!

Då var nästsista helgen i staterna över! 1 more to go..7 dagar kvar..jag får panik!! Samtidigt som jag bara vill åka hem för detta är känslomässigt sjukt jobbigt, man blir tokig på avsked och alla dessa tankar och känslor!!
( Till er där hemma, tro inte att jag inte vill hem till er..det vill jag! Men att lämna något som vart mitt liv i 1,5 år är lättare sagt än gjort .  Galet! Jag saknar er där hemma, tro mig )

Kommentarer
Postat av: Amira

Åh, man blir ju helt såld på denna text! Väldigt fint skrivet Pernilla!!! Fortsätt att glädja oss hela vägen ut på ditt USA liv!! :-)

2011-05-10 @ 19:13:20
URL: http://masalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0