Benji is my coconut.

Nästsista helgen i L.A is coming up. Helt otroligt, nu börjar jag bli väldigt känslosam bara jag tänker på det! På söndag är det Going away party för mig, så måste säga hej då till kusinerna, grandma/grandpa, etc. Vill inte ens tänka på det!
Det är så crazy mycket just nu, man hinner knappt andas, det är saker att fixa precis hela tiden och sen ska det hinnas med jobb och att "njuta" av det sista och ut på utflykter etc. Sen har jag inte tränat på 2 veckor, det är väldigt bad, men ska försöka köra lite sista veckan. Min To-Do-Lista ökas på varje dag, sen är det ju bloggen också, haha!
Där har ni anledningen till dålig update, sorry! Ska försöka dela av mig av veckan som gått.
I onsdags åkte jag till frisören kl 10am och klippte till en ny frilla och jag tror nog att detta är en av de bästa frillorna jag haft ever. Blev så himla nöjd!! Riktigt skönt att bli av med skiten, haha! Blir så trött på mitt långa hår ibland, men yes, jag blev nöjd:) Sen behövs det väl egentligen en slingning också, men de får vi ta i Sverige.
Åkte direkt till Ross för att köpa en till resväska jag kollat på, gigantisk var den, men grym. När jag kom hem, mätte jag den och ringde till American Airlines och insåg att den var 2 inches för stor och då får ja betala 150 dollar. Så då var det bara att åka tillbaka och byta, nu fick det bli en lite mindre, en rosa faktiskt, haha, men får inte ha större, så inte mkt att göra! Jobbade 1.45-8.45 i onsdags. Check på den dagen!
I torsdags skypade jag med mamma, pappa, syrran och Joline på morgonen, lika kul som alltid:) Sen var tanken att steka på stranden lite eftersom det vart sommarväder här, men självklart när jag är ledig så var det dimmigt och molnigt. Inget stekande alltså, åkte istället och fixade resväskan, sen vidare till Target. Har gjort 3 olika fotocollage där och beställt, 1 till kusinerna, 1 till grandma och grandpa här, och 1 till en av familjens goda vänner som jag kommit nära. Ville ge dem ngt, så blev ett collage med bilder på dem och mig, sen står det " I´ll miss you so much. Love Pernilla " på collaget. Alltid ngt iaf!!
Fixade med det hela eftermiddagen, sen började jag jobba 4.30, jag ville gå på Zumba, men ställde upp att jobba kväll, för mina v-föräldrar blev bjudna till deras kompisar i Hollywood hills, den ena är Kaylas gudfader och är en känd barnläkare här. Han är såå himla go!! Vet att det betyder mkt för dem att gå, så det är ge och ta även om jag la på mig 2 kg genom att sitta hemma å käka istället för att gå på Zumba, haha!
Okej, här kommer en viktig detalj. Kommer ni ihåg när min värdmamma träffade Ryan i O.C? Det var tsm med dem förra gången och igår kväll messar hon mig: Pernilla va hette han i serien nu igen? Han kommer ikväll igen? Då visar det sig att de är bjudna på middag, de är 6 personer varav 1 är Ben McKenzie ( Ryan ) och hans date. WHAT THE HECK?? Det är ju som att va på middag med bara honom, haha! HAn hade med sig en date, en norsk tjej 10 år yngre än honom, alltså 22.
Igår kväll får jag denna bild:


Va fasen..jag dog seriöst inombord!! Förklarade för Kristy att jag växt upp med honom, har alla boxar, och sett alla avsnitt 100 gånger. Då säger hon: Vi kanske borde bjuda hit dem på middag...fast då kan han lämna bruden hemma säger hon, haha! Hon är helt seriös också, det är min v-mamma det. Så typiskt henne:) Pernilla, hade jag vetat hade jag tagit med dig och barnen!!
Ahhh, tänk om hon vetat? Fast då hade jag förmodligen dött, så et var väl lika bra det:) Får nöja mig med att de pratade OM mig iaf, haha!

Min förkylning är fortfarande dålig, så sover inte som en gudinna dessa dagar, måste sova med öppet fönster och öppen rullgardin för jag är för varm, sen måste man gå upp och stänga runt 6 tiden, annars har man hela mexico utanför fönstret! Vaknade upp med ett svullet öga idag också, ser inte klokt ut, haha! Fast det är nog borta imorgon får vi hoppas:)
En liten parantes, jag njuter av att ligga å lyssna på vågorna, eller somna till vågorna på kvällarna. 1 vecka kvar av det...oj, vad bortskämd man blivit med sånt!

Gick upp och jobbade 7.30-9 imorse, skulle ut och springa med blev inget med det, började packa istället och det gjordes med en stor klump i magen och tårar i ögonen. Jag packar ner mitt liv!! Ni anar inte hur lustigt det känns. Ngt som vart mitt liv i 1,5 år är slut. Livet är självklart inte slut, men usch det är sogligt!! 1 väska är nästan helt full och jag är inte halvvägs...gosh, hur ska detta gå!!
Gjorde mig iordning, åkte till Target och gjorde klart ett collage, hämtade upp Parker och vi åkte till Kaylas B-day party:) Hon hade det på salong Snip-itz:) Alla småtjejer fick sätta sig runt prinsessbordet och sminka sig själva, när en visade hur man gjorde, de målade sina naglar, de fick håret uppsatt i balfrisyrer, tog på sig prinsessklänningar, dansade, sen avslutades det med att det rullades ut en Red Carpet och de visar upp sig och posar, haha! Kayla vildast av alla, inte ett dugg blyg för att posa loss, hahah! Hon har en acting karriär framför sig den bruden:) De åt cupcakes, dekorerade väskor...ja det är rena drömmen! Det är så det är i detta landet..här har man inget saftkalas i trädgården inte!! Extra allt va det här:) Men oj, Kayla har längtat i ett helt år..imorse hoppade hon ur sängen och kom in i mitt rum flera gånger och va så glad! Helt underbart att se hur det lyser om henne:) Hon är alltid en glad unge men nu var hon verkligen magiskt exalterad, haha!
Visar pics en annan dag!

Åkte hem, målade lite vattenfärger med kidsen, sen öppnade Kayla sina presenter och man är alltid lite nervös, för kids fejkar inte glädje, de gillar det eller inte. Men måste då säga att mina presenter fick riktigta. WOOOOW, glädjeskutt och kramar, så det var nog en hit:)
Ena presenten var ett kit med 20 olika diadem, som hon själv kan dekorera med diamanter, fjärilar, blommor massor av saker. Det passar henne:) Sen har hon tjatat om hennes kokosnöt hon vill att ja skulle ta med från Hawaii, men de väger ju bly så ja sa att ja inte kunde lova...men sen hittade ja en i en affär, där de målat solnedgång, palmer och skrivit hawaii på kokosnöten, sen är det även som en adress ruta på den, där man kan skriva To och From, skit coolt, så den köpte ja till henne men var ändå lite tveksam, men shit när hon öppnade va glad hon blev, hahaha! Det är liksom en stor kokosnöt, haha! Jag trodde att min värdpappa skulle dö av garv, han tyckte de va den bästa presenten ever, haha! Gud va han garvade:) Kul när de märker att man ändå tänkt till med presenterna:)

Jobbade till 6.45 ikväll, jag är helt död nu! Skulle kanske på bio ikväll med Kristine, men blir nog för sent, för hon kunde bara sena bion och då sover ja, plus att det tar mig 20 min minst att komma till den bion. Måste packa inför morgondagen, då åker vi över till ön Catalina:) Ligger 1-2 tim båttur utanför Cali. Vi ska kanske Kayaka eller bara hyra cyklar..får se lite:) De blir nice!!
På måndag ska jag va med i publiken för X-factor:) Samma som Talang! Yihaa, då får man se Simon Cowell och Sheryl Cole live!
Det var allt för mig, nu somnar jag!

" Stod ute på min balkong och checkade surfarna lite idag och insåg att ja har 1 vecka kvar av det..sådana saker som man börjar inse nu..." Nu tycker man inte man tagit vara på det tillräckligt...att det alltid ska vara så!

Lite Hawaii pics!

Första utsikten vi fick se på vår hike. Inte illa!!


Utanför vårt hotell, tagen från bilen, haha!



Anini Beach Park

Lighthouse udden!

Älskar alla dessa smoothie och frukt bås som finns på Hawaii, allt äkta fräsch frukt, inga tillsatser:) Local!!

Gick in i en skit cool grotta!!! Där står aleex och ser snygg ut!

Hiken! Helt obeskrivligt! Kan inte ens jämföra bilder med verkligheten!



Queens Bath, ja hittade en stendöd krabba:)
Det är alltid ngn som drunknar där varje år, det farligaste stället på Hawaii. Det är sådana enorma krafter i vågorna där och bara klippor. Det kan se lugnt ut, men sen rätt som det är så kommer en mega våg och man har ingen chans i världen. Undrar vilka dumhuvuden som går i där överhuvudtaget!


De va här vi kollade på solnedgången ( fast vi gick innan den gick ner, haha )



Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej! Har precis hittat din blogg och tycker att den är super! Håller själv på med au pair ansökan (den är klar och ska bara skickas in), och vill verkligen komma till en familj i SoCal (var i L.A. & OC för en månad sen och fell in love), så tycker det är så himla kul att läsa din blogg :) So, thanks för en jättebra blogg! Men tråkigt att du åker hem snart, hade vart kul att fortsätta läsa om ditt aupair-liv... :D Är så avundsjuk på att du bor vid Manhattan Beach, det stället är ju så underbart! Men men, ville bara tacka för en fantastisk blogg :D



Och p.s. jag är också kär i Ben McKenzie! ^^

2011-05-07 @ 19:46:44
URL: http://whoishanna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0