Back In Sweden

1 vecka sedan jag lämnade Los Angeles. Ja, 1 vecka och idag kom mitt Sakna - L.A - på riktigt humör. Lovade att uppdatera om livet efter L.A livet, så här kommer det:)
Flygresan hem gick hur bra som helst, gick super fort. Landade i GBG vid 19 tiden, lastade på alla mina 100 väskor och körde ut med min vagn och folk undrade förmodligen om jag hade med hela mitt hus på den vagnen, haha! Inte långt ifrån kan jag säga:) Körde ut ur Security dörrarna och det första jag ser är en hoppandes, skrikandes och lite gråtandes mamma, haha! Mamma och pappa stod där med flaggor och ballonger och gav mig det bästa välkomnandet:) Så söta!!! Efter lite kramar hoppar min syster fram från ingenstans med blommor och kort. Galet!! Hon sa att hon inte kunde va där, men hon lurades den rackaren och jag gick på det:) Riktigt bra surprise!!
Eftersom jag kom hem på kvällen blev det att jag kom direkt in i tidsrytmen, la mig efter 11 tiden och somnade innan jag lagt mig i sängen, vaknade 1 gång men sedan hela natten. Jag är fortfarande så eftertrött sedan sista veckan i L.A som bara var helt galen, sen plus jetlag,inte konstigt om man är lite sömnig:) Fast jag har lyckats sova när jag ska och sovit 12 tim varje natt i stort sett, fortfarande trött, men man är iaf inne i rytmen vilket är skönt:)
Första morgonen här gick inte ritkigt som förväntat, haha! Vid 9 tiden vaknas jag av att 2 främlingar står bredvid min säng? Huh, vem är det? Var helt borta och fattade verkligen inte, tills jag såg att det var 2 av mina vänner, Alexandra och Hanna, haha! Det var surpise om ngt kan jag säga, då är de så söta att de gjort frukost åt mig och allt..så söta!! Tack igen tjejer:)
Åt frulle med mina tjejer, sen vid 11 tiden kom min andra kära syster och hennes dotter Joline. Lycka det också!! Var hemma hela dagen och umgicks med familj å njöt av sällskapet! Mailade min värdmamma när jag var hemma och här är svaret jag fick:

Oh I'm so happy u made it safely and easily!!! I cried myself to sleep last night. I put the kids to bed and then walked into your room and just bawled. :( I miss you so much. I feel like I just said goodbye to my daughter. Last night while Don and I were eating dinner, I kept thinking you were going to walk in from the garage. Such a bizarre thing.
Skype tmrw would be great! But is 9:45 too late?

Jag blir tårögd varje gång jag läser det..påminner mig om vilken otroligt bra relation vi hade, eller har får jag säga. Skypade med Kayla och Don dagen efter och Kayla va såå söt, She said she missed me more than God, haha! Vet fortfarande inte riktigt va hon menar med det, men de blir nog bra:) Blev bara en snabbis skype!

I torsdags hade vi släktträff här hemma, min syster fyllde år plus att jag kommit hem, så vi fyllde huset med 35 personer:) Super kul att träffa alla! Har inte träffat de flesta på 20 månader, helt sjukt! Mina småkusiner speciellt har blivit SÅ stora!

I lördags var det dags för mina systrar att springa Göteborgsvarvet, 21 Km:) Så grymma är dem!! Hela familjen åkte dit och hejade fram dem. Båda blev väldigt nöjda med sina resultat och jag är väldigt stolt:) Min fina vän Frida ( som jag träffat i USA ett par gånger ) sprang hon också, och av ren tur lyckades vi träffa varandra bland alla hundratals människor som var där. Hur coolt är inte det? Så kul att få krama om henne igen:) Äntligen! Vi var alltså i GBG hela lördagen. I söndags var det "städa-vinden-dag" hos fam Karlsson, haha! Hela familjen inklusive lilla Joline var med och städade ut hela vinden. Vi var uppe på taket hela dagen och sorterade gamla saker. Galet va grejer, men gött att få ordning på allt:) Det var hela den dagen det, underbart väder var det också!

Har skypat med familjen 3 gånger sedan jag kom hem, 2 gång med Kayla och Don, 1 gång med Kayla och Kristy, det är lättare med Kayla, eftersom Kayla slutar skolan tidigare, det blir så sent för mig när Parker slutat, men igår skypade jag med kristy och barnen, eftersom de har helg nu:) Dock funkade inte deras kamera, så ja kunde inte se de små liven:( Men åh, va kul att prata med dem!! Vill bara hoppa in och krama dem. Känns bra att det är de som föreslagit alla Skype dater, så man inte är för på, speciellt nu när de fick deras nya au pair i fredags. Det verkar gå bra so far, så hoppas det blir bra för dem!!!
Ska skypa denna veckan igen, så jag kan få se dem denna gången, speciellt Parker som jag inte sett sen jag åkte. 1 vecka sedan, haha!
Min värdmamma tackade mig för att jag håller sån bra kontakt med dem, för det hjälper dem i deras transition med den andra au pairen också. Klart jag vill ha kontakt med dem, de är ju min andra familj!!!

Måste snart kila, detta kommer inte bli mitt allra sista inlägg så ni vet:) Det känns bra att va hemma, det är väldigt annorlunda mot i julas för denna gången vet jag inte när jag åker tillbaka igen, så det känns lite kluvet, lite vemodigt. Jag älskar såklart att träffa min familj och vänner, men samtidigt är det skit jobbigt att ha lämnat livet jag älskar i L.A också! Jag tror speciellt att mina 6 månader gjorde mig mer till en boende i CA än en turist om ni förstår. Man gör alla turistattraktioner under sitt år och är lite av en turist alltid, men efter 1 år kom jag till den punkten att jag är inte bara turist längre, jag bor här och detta är verkligen min vardag! Familjen är min familj, deras vänner är mina vänner osv, man blir väldigt bekväm i situationen när man vart där så länge, vilket gör det 100 gånger jobbigare att lämna. Jag kan säga utan tvekan att det inte hade vart så här jobbigt att lämna om jag bara vart där 1 år, det hade vart skit jobbigt men inte på det sättet, och nu tror jag också mitt L.A sug kommer vara med mig mycket längre.
Jag vet att jag kommer ha kontakt med familjen och jag vet att jag kommer träffa dem igen, vet man det blir allt så mycket lättare!! Sen kommer jag förstås inte skypa med dem varje vecka i framtiden, men bara av att ha kontakt, gör saken lättare! Fast efter varje Skype saknar jag dem mer, haha!
Kommer skriva mer om hur det är att vara hemma:)

Mina närmsta planer är att njuta av lite semester och att sommaren snart är här. Ska på arbetsintervju på fredag för en säljassisten tjänst och jag är SÅ nervös, det är 3 olika intervjuer, dessutom ska man ta med en produkt och låtsas att sälja den under 60-90 sekunder. Fy va nervös jag är!!

Vill TACKA alla läsare som hängt med min blogg i 2 år, men också nya läsare som hoppat in då och då. Det är för ER jag har ägnat timmar åt att uppdatera om mitt liv i staterna. Ni har vart helt underbara och jag kan verkligen inte tacka er alla nog!!! Ni anar inte vad det betyder. Jag hoppas verkligen jag inspirerat många till att våga ta steget och bli au pair, mitt mål var att ge en så rättvis bild som möjligt av au pair livet. Det är som sagt inte bara besök på Starbucks och Forever 21 som gäller, mycket mer än så och jag hoppas jag gett er en bra bild. Vet även att det är många läsare som inte ens har ett intresse att bli au pairer, men tack för ni läst, stöttat mig och jag hoppas jag hållt ert intresse iaf:)
Detta har vart de bästa 19 månaderna i mitt liv som jag komme rha med mig hela livet och har ni chansen, ta chansen, det är mitt råd!!! Vill ni inte va au pairer,RES, RES, RES. Resor ger perspektiv på livet och det behöver alla en släng av i livet:)
Hör av er om frågor anytime:)

Till dig som frågade om min fotobok; Jag beställde den på Shutterfly.com. Tror det är den bästa sidan du kan beställa ifrån, super enkelt och det blir kanon bra!!! Lycka till!!!

Här är ännu en bild på värdfamiljen till dig som frågade:) Från vår sista middag tsm!



Familjen på Landvetter:)


Överraskningsfrulle!!!!!



Kommentarer
Postat av: Frida Pommer

Hej Pernilla!

Det har verkligen varit roligt att följa ditt liv i LA. Det är så kul att se hur olika man kan ha det som au pair! Man tar hand om barn, men det är nog där likheterna slutar mellan alla.

Du verkar ha haft en toppentid och förstår att det känns tomt att vara tillbaka. Jag har lite drygt en månad kvar, ska försöka ta till vara på tiden så gott jag kan. Som sagt, har varit skoj att läsa din blogg, du skriver väldigt underhållande! =)

Många hälsningar en av dina okända läsare,

Frida!

2011-05-24 @ 19:23:10
URL: http://pommers.bloggsida.se/
Postat av: Anonym

2011-05-25 @ 21:02:35
Postat av: Anonym

Äntligen har Pernilla kommit hem



Sladdar, kläder, schampo, smink och allt man kan tänka sig överallt. Hej o hoj



Rambo pedanten

2011-05-25 @ 21:06:04
Postat av: Caroline

when do we get to read how you're doing in Sweden? :)Jag saknar dina blogg inlägg och hade gärna velat höra mer om hur det känns att vara hemma..nu när det gått några veckor :) Kram

2011-06-23 @ 05:06:35
Postat av: Bodypalace

vilken välskriven blogg haha

2011-06-27 @ 19:12:20
URL: http://bodypalace.blogspot.com
Postat av: Matilda Hansson

Hej!



Jag skulle jättegärna vilja att du skrev ett till blogginlägg om hur det känns att vara hemma i Sverige igen.



Saknar att läsa alla dina inlägg. Skulle vara så himla spännande att höra hur det går för dig och vad du har för planer i Sverige osv.



Kram!

2011-07-29 @ 02:25:17
Postat av: petra

jag saknar dina inlägg!

2011-09-03 @ 17:34:47
Postat av: Viktoria

Hejsan!

Jag har följt din blogg ända sedan du åkte, verkligen jätte kul att få ta del av din upplevelse.

Jag ska åka iväg till australien i vinter och har nu fixat en blogg, som jag ska börja uppdatera på framöver när resan börjar närma sig, men jag undrar hur du fixat den klockan längst upp på vänster sida. Har varit inne på den sidan men förstår inte riktigt hur man gör? vore super snällt om du kunde förklara det för mig :) vill gärna ha tiden i australien och sverige, vore kul.



Ha det bra!

/viktoria

2011-09-04 @ 21:48:45
URL: http://viktorias.devote.se
Postat av: Sandra

Hej!



Jag ska också åka som au pair när som helst egentligen, men har inte hittat familj än...och mitt absoluta önskningsställe skulle vara just Kalifornien. Genom Culture Care Au pair kan man nämnligen inte välja område själv... jag undrar om du skulle kunna hjälpa mig lite, du vet inte om din värdfamilj eller någon familjevän till dem skulle vara intresserade av en au pair? Tack på förhand.



Maila mig gärna på [email protected]



mvh Sandra :)

2011-09-05 @ 18:35:50
Postat av: Madde

Hej!

Du har en mycket spännande blogg :)

Tänkte höra med dig som har varit au pair om det är vanligt att barnen kallar de vuxna ma´m och sir och säger yes ma´m osv. Det gjorde nämligen barnen i en familj jag pratat med så tänkte om det är vanligt eller om det var en "sträng" familj jag pratade med?

Jättetacksam för snabbt svar :)

2011-09-18 @ 18:45:09
Postat av: Sofia

Jag vill ha fleeeeer inlägg! ;) saknar att läsa om dina dagar i Calli! :/

hoppas du har det bra i Sverige!

2011-10-12 @ 17:53:26
URL: http://lifeofsofia.devote.se
Postat av: Cassandra

Hej,

är nyfiken på vilket företag du reste med? Du verkar ha kommit till en sån bra familj och jag är själv väldigt sugen på att åka!



Maila gärna mig och berätta om du har tid och lust :)



peace

Cassandra

2012-01-31 @ 16:30:04
Postat av: Linn

Hej,
jag httade din blogg genom att söka runt lite efter tjejer som varit au pairer. Jag själv har tänkt mig åka iväg som Au Pair och har avrit i matchningen väääldigt länge. Gick med i CC men efter att bara ha fått i snitt 3 matchningar per månad så har jag bestämt mig för att gå med i SI. Just nu känner jag att jag är lite desperat över att hitta en familj och gör allt jag kan för att hitta en själv . Så därför har jag sökt runt på massa bloggar och hittat folk som varit au pairer för ett par år sedan och vill bara fråga ifall du fortfarande har någon kontakt med din värdfamilj som du bodde i? Skulle vara jätte snällt om du hade tid att svara till mig mail. Tack så mycket

2013-07-23 @ 15:34:04
URL: http://anderssonlinn.wordpress.com
Postat av: hedvig

Hej!
Jag hittade precis din blogg (några år senare….) då jag själv ska åka som au pair nu i sommar efter jag tar studenten!
Det jag undrar är bara om din familj letar en ny au pair?
Jag är i mathcningsprocessen och så, de har gått bra än så länge men inte hittat den där med det lilla extra!
Ha de så bra :)
Kram

2014-02-27 @ 14:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0