Last week in paradise!

Gott folk, ber om ursäkt för urusel update, men jag låter titeln tala för sig själv. Last week, innebär FULLT schema och mer därtill, jag har vart uppe till 1-2 på nätterna och gått upp 7 varje morgon, sen har dagarna gått i 110 hela veckan. Tur att det inte är sånt här tempo alltid, det måste jag nog erkänna!
Sitter nu i mitt kök, mitt numera toma kök. Alla 100 vykort är borta, alla ramar, allt är borta! Usch va tomt! Får ju en klump i magen! Har egentligen inte en sekund över att blogga just nu, men kommer inte få mer tid över i helgen heller så nu tar jag mig tid!
Veckan som gått har bestått av jobb varje morgon 7-9, sen har jag gjort ärenden varje dag, packat som en dåre i 2 veckor och är fortfarande inte klar, börjat jobba igen på eftermiddagen till kvällen!
Har haft panik över presenterna till värdfamiljen, men lyckades beställa örngotten i början av veckan, så de fick jag häromdagen, blev super fina:) Ska ta kort på den så ni får se! Sen denna himla fotobok jag skulle göra till familjen..panik! Tog 100 år att bara fixa fram alla bilder, sen åkte jag till Target för att göra boken på en dator där, nej då funkar det inte alls som jag planerat, och om sådana saker inte blir exakt som jag vill, då blir det inte lätt, haha! Är otroligt petig med sånt! Åkte hem och checkade Shutterfly där jag min värdmamma gjort min bok, ville nämligen inte beställa en likadan, eller samma material ska jag säga, men det var SÅ mycket lättare att göra boken där så jag tror seriöst att jag ägnade över 8 tim på den boken. Jag skojar inte!! Fy fasen va tid det tog, men jag tror faktiskt den blev riktigt bra! Hoppas! Sen var det, det här med frakten, hur skulle jag kunna få den innan måndag? Jo jag valde express mail, som kostar mer än boken, haha! När jag betalat står det att jag får boken på tisdag? What the heck? Hur kul är det om de får den när jag åkt? Då ringde jag Shutterfly dagen efter och sa att jag måste ha den innan måndag, haha! Inte så mkt de kunde göra! Ringde igår igen, och då skickade de den igår, så jag borde få den idag, eller senast på måndag!! YES! Håll tummarna!
Allt löser sig alltid, fast det är så typisk mig att saker inte kommer i tid, brukar ha otur med sånt, men detta verkar bra än så länge, ( knock on wood ). Verkligen inte likt mig att va så sent ute, men kunde inte bestämma mig va jag skulle göra, så ville jag ha med bilder från going away partyt, och jag skulle ju göra den på Target där tar det 1 dag att få den..men så gick det inte riktigt, haha!

Igår var sola på min To-Do-List så gick ner till beachen i 2 tim och Pernilla lämnade solkrämen hemma. Smart! Inte så, jäädrar vad jag bränt mig i facet. Inte ens en tendens till bränna på resten av kroppen, men mitt face, det är illrött, ouch! Ja lite ont, haha! Kommer nog aldrig lära mig det där...men det blir brunt snart:)
Ville ju få lite bränna innan hemfärd! Tog mig även ett "sista" dopp i härliga Pacific Ocean. Brrr, svinkallt, men härligt! Hatar allt som heter "last" , men som sagt det är inget som heter " Good Bye" just " until next time". Jag tänker att jag kan komma tillbaka i stort sett när jag vill, då blir allt så mycket lättare! Tänker man aldrig mer, då går man ju in i väggen, haha! Jag kommer tillbaka, de vet jag!

Igår gick jag runt i Manhattan beach och tog kort, haha, efter 19 mån har jag knappt bilder på där jag bor! Hur galet är inte det? Man tänker inte på det när man bor här! Måste ta kort på mitt hus också. Lite andra ärenden, Best Buy, där jag lämnade in mitt 4GB minneskort som var fullt efter 40 bilder..ngt fel på det, så fick ett nytt, men smart man är att lämna in minneskortet med 40 bilder från Hawaii..tror aldrig jag la över dem..så nu gick dem upp i rök! Suger ju,men det är jag i ett nötskal, skulle va smart att ha bilde rpå så de kunde se att de va fullt! Pucko!!
Förmodligen sista besöket på mitt älskade Target igår också..:( Sad! Eller tills nästa gång:)

Idag, fredag, skjutsade Kayla till skolan en sista gång, för hon ville så gärna att jag skulle ta henne till skolan igår, så lovade jag att göra det idag. Klart jag vill göra det en gång innan ja åker! Sa även till Kristy att jag vill hämta Parker från skolan idag!
Kayla var såå söt igår:
Kayla is starting to realize that I´m about to leave..
Kayla : Pernilla, I wish they had " Au Pair Day" In school, so you could be with me all day long. ( Once a year they have Moms and Dads day ) haha, so cute!
Kayla : I love you!
Pernilla : I love you too!
Kayla : No, I love you much much more, I love you more than God!
Haha ♥


Parker igår: So, just 4 more days, huh? Oh thats just too bad....säger han lite lillgammal och sorgsen, haha! Söta barn!!!
Jag har vart så galet stressad i veckan så jag hinner inte ens med att tänka på att jag ska åka och allt..klart ja tänker på det, men det är så mkt going on. Jag måste gå vidare med mitt liv, jag har haft den bästa tiden i mitt liv, kunde inte önska efter ngt bättre. Detta kommer förmodligen alltid va det bästa jag gjort, så jag kan inte annat än att lämna med huvudet högt, stolt över vad jag gjort och tacka alla som gjort detta året till det bästa i mitt liv!!!!
I min fotobok har jag ett "tack brev" till familjen, tänkte att ni kanske vill läsa! 

Dear The Kinsey Family,
When I left Sweden 19 months ago, It was not a chance on earth, I thought that I would be here 1,5 years later, filled with unforgettable experiences and memories, but most importantly, an amazing family that treats me in the best possible way.

I came to the U.S with hopes, that my dream would come true and turn out in the best possible way. I came here with my heart set on working, with no further expectations, but you blew my hopes and dreams away further than I could have ever imagined. I would not be who I am today if it was not for you!

You are the most amazing family I have ever met and I will never be able to thank you enough for this opportunity, this experience and for bringing me into your fun loving and caring family.

Kristy and Don, you are both so much more than just host parents to me and I cannot thank you enough for your kindness and understanding. You could not be better parents to Kayla and Parker, they are both so lucky to have you as their parents. You should be so proud for raising such wonderful and well behaved kids. Kayla and Parker, both got beautiful hearts with incredible personalities, and I know they will grow up and become two amazing individuals.

I cannot put words on how much you all mean to me, I am the luckiest person, who got the chance to get to know your family!

The world is a much better place with you in it, and I cannot wait to see what the future holds!
I wish you all the best, I will miss you so much!

Love, Pernilla.

Detta fanns också med i boken:

I have had the time of my life, and it´s all because of you!
Thank you for bringing me into your wonderful home and into your lives. You have the best quality a family can have – You make people smile and you make people happy. Keep up the good work
J
( Last but not least, Thank you for all the " Party - Tricks" )
- internskämt med min värdmamma, haha!

Nu när jag läser igenom igen så hittar ja fel som jag vill ändra gramatiskt, så störande!! men men, de fattar ju iaf, inget att göra nu!!

Nu har jag precis vart på gymmet, för första gången på över 3 veckor, galet! Kändes gött faktiskt! Idag ska jag jobba på eftermiddagen, ikväll ska jag och Kristine på fest i West Hollywood, min irländska kompis fyller 25, så vi ska dit, förhoppningsvis kommer vi in:) Han ska få en påse med Swedish fish godis i present, haha!
Imorgon ska jag ta ut kidsen på ngt kul, ingen aning om vad än. Till h-wood på eftermiddagen, sen Wango Tangoooo på kvällen, så taggad!! Se alla grymma artister:) På söndag Öppet hus, say good bye or until next time to our angel P, så lyder inbjudan som min värdmamma gjort, haha! Grannar och kompisar ska komma förbi!
På måndag kväll åker jag! Ska med dem till simlektion på eftermiddagen, sen skjutsar de mig direkt till flygplatsen! Kan inte ens tänka på det..

En annan nyhet, jag ska på anställningsintervju i Sverige:) På ett jobb som jag veeeerkligen vill ha!! Hoppas hoppas!!
Nu måste jag skriva kort, slå in presenter, packa, duscha, jobba...jag skiter nog ia att sova resten! Varför liksom? haha!

Lite pics:

Going away party in Long Beach


Dinner:)


Awee, how cute is that?

Kidsen:)

PillyPalm , Catalina Island!

På väg upp för berget:)

Botanical Garden, Catalina!


Min kära vän Louise åkte hem till Germany i tidags, så träffade henne och hennes amerikanska vän på beachen och sa hej då:( or until next time!

Going away gifts.

Älskar mitt armband ja fick!

ett uppslag ur boken ja fick..Christmas 2009.

2 av collagen jag gjorde till några familjer och grandma/grandpa.


Thanks for hanging in there:)

Kommentarer
Postat av: Valle

...och här sitter jag och lipar, av två anledningar...



1. Ditt brev till värdfamiljen var bara sååå fint och känslosamt. Verkar som du har fått lite av min författartalang ;)



2. Vi ses om mindre än 1 vecka...är världens lyckligaste! :)



Puss

2011-05-13 @ 23:17:10
Postat av: julia och hazal- Skoliosbloggen

åh ditt brev var så fint! de kommer nog att bli såå glada över det!:)

2011-05-13 @ 23:28:30
URL: http://julhaz.blogg.se/
Postat av: Getingen

Jag kan inte annat än TT hålla med Valle! jag lipade igenom hela ditt brev till familjen! Pernilla, du är ju helt otroligt duktig på att skriva!! Familjen kommer bli jätte glad för det fina brevet! :) helt fantastiskt brev!! Love u sis! Can't wait to see your pretty face!! puss

2011-05-14 @ 13:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0