9 C

9 grader och spöregn var morgondagens prognos. Yes, 9 grader i L.A idag. Hur sjukt är inte det? 48 F är det kallaste jag vart med om ever här och det var i påskas vid 6 på morgonen typ..men idag var det 48 F kl 12 på dagen. Spöregnade gjorde det också och det blir ju översvämning överallt eftersom L.A inte har ett regnsystem, vattnet flödar överallt och när det regnar här kommer det alltid sådana mängder så det är ingen bra kombo.
Igår fick jag ledigt tillslut, fick reda på det sent så ingen ide att åka ner till tjejerna som var i San Diego, skypade istället med mamma och pappa på morgonen, vaknade upp med dunder huvudvärk, så fick ligga i sängen och skypa. Det var istort sett regnstorm i södra CA i söndags, spöregnade hela dagen, inget avbrott alls och det blåste som bara den. Tog mig ut på lite ärenden, köpte mig bla den godaste glassen ever. Butterfinger glass..som Ben & Jerry fast en smak de inte har..ljuvligt gott!! Behövde absolut inte öka på sockerintaget men när det regnar får man plötsligt 100 anledningar att svulla. Frågan är varför jag har anledningar att svulla varje dag? Iaf, kröp upp i soffan med min kära glass och tittade sista avsnittet av Solsidan. Herregud, tårarna rann för jag skrattade så. Högt skrattar jag också!! Det är bara så kul att ja finner inte ord..haha! Det förgyllde söndagen minsann! Sen ägnade jag hela söndagen i soffan framför TV och dator..åkte inte ens till gymmet även om ja hade hela dagen ledigt. Riktigt dåligt av mig, men ja så blir det när det regnar här..Man kan väl inte gå ut heller? Man kan ju bli träffad av en gigantisk regndroppe och dö. ( Tror det är lite så de resonerar här ibland )
Somnade vid 10 tiden, haha, usch hur ska jag bli när jag blir pensionär..Vaknade imorse av att Kayla står med kläderna på och säger: Pernilla, Pernilla..
Okej, varför är hon i mitt rum och varför har hon kläderna på sig innan min klocka ens ringt?
Kayla go in to mom and dad..but, Pernilla, mom actually told me to wake u up. What? Kollar på klockan och den är 7.38 och jag börjar 7.30...och där hade jag försovit mig för första gången på 17 månader..haha! fick inte ihop det alls....hoppade upp tog på mig kläder och kom ner helt nyvaken. haha! Som tur var bara 10 min sen.
Jag måste alltså stängt av klockan..smart Pernilla!!

Jobbade till 9, sen åkte jag till gymmet vid 10 tiden, där jag inte vart på länge faktiskt. Började mitt nya liv idag..som man gör varje måndag..och det varade till kl 18 idag, måndag. Va fasen att det ska va så svårt!
Börjar på nytt imorgon, då ska vi se hur många tim jag klarar den gången.
Började igen kl 14, sen har jag jobbat hela dagen fram till 8 och usch idag har jag räknat minuterna..idag kände jag bara: får jag inte sluta om 10 min så bryter ja ihop, haha! fy var så otålig idag! Andra dagar känner jag att ja kunde stannat i 2 år..galet det där!! Idag var jag iaf trött på jobbet.
Läste Pippi Långstrump för Kayla ikväll, skit kul är den ju, att jag skrattar tom:) Hon var så söt när jag skulle släcka så sa hon typ 50 gånger samtidigt som hon pussade min hand om arm...I like you, oh I like you, I like you, I like you..I like you too cutiepie säger jag..No, I like you even more..i like you more..och så höll hon på..haha! Kul att ngn kan uttrycka sina känslor för en iaf:)

Nu hoppas ja att Gossip Girl är on tonight, sen ska jag väl sova som vanligt! Kul liv man har, haha! Ne jag trivs bara bra med hur jag har det:) Ska träffa en ny tysk au pair i veckan..ska kanske på Lakers på fredag med emilia och carro, det är planerna än så länge. Imorgon har jag sovis..tekniskt sett, men det kommer ju inte hända eftersom de börjar borra i mitt öra vid 7 tiden. När jag flyttar ska jag kasta en borr i huvudet på dem. Haha, fy vad hemsk jag är, men seriöst ni ska höra. Det är som om de ska borra genom en jäkla grotta. Tom på helgerna..inte okej! I habo är det väl grannens gräsklippare man kan höra 1 gång i månaden på en lördagsmorgon, haha! Helt okej:)

Har lagt upp massa bilder från resan på FB, så ni som är vän med mig kan se där..ska lägga upp fler här också, men det kommer:) Kan bli ett par nu!
Till mamma eftersom du inte sett mig på länge:) ( deras webcam funkar inte )
Cozumel!


Enjoying my margarita mangoooo






Fy va ja längtar tillbaka!!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Härliga bilder. Jag önskar att jag kunde varit med. Men det kommer fler tillfällen.

Kram mamma.

2011-03-22 @ 22:07:03
Postat av: Getingen

Fina bilder sis! Du är så söt! :) Puss

2011-03-23 @ 14:12:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0