17 months celebration.

Haha, sitter här och kollar på Oscar´s galan, flera veckor sent, har inte haft tid innan. Så himla bra är det, sitter här och garvar. Kollar nog inte på hela dock, 3 tim är lite att ta i. Lite för många tacktal också! Då ska vi se om vi kan få ihop en liten update idag också. Brukar väl inte ha några större problem med det:)
Igår fredag var kanske inte bästa dagen i mitt au pair liv. Började med att natten till fredagen kl 2 på natten står Parker i mitt rum:
- Pernilla, I got a bloody nose..
Då var det bara att kliva upp och ta tag i härligheterna. Då har stackarn fått näsblod när han var uppe och snöt sig. Slutade ganska fort så det va skönt, lite halv svårt att somna om, men somnade iaf om till slut. Uppe vid 7 och gjorde kidsen redo för skolan, Parker blev upphämtad, jag körde Kayla till skolan och hon ville inte lämna mig igår heller, men det gick ändå.
2 tim break, hämtade sedan upp Kayla från skolan igen..körde hem åt lunch och sen skulle jag ta henne till en playdate, men hon sa hela tiden att hon inte ville ha en playdate med den tjejen eller åka till hennes hus. Det var den enda tiden jag skulle få ett break också, och break vill man gärna ha. Kände på mig att det skulle bli svårt att lämna henne. Kom dit och hon vägrade gå in..stod där och de hoppade studsmatta och grejer sen skulle jag dra och hon börjar storlipa. Klängde sig fast runt mig och vägrade, lång historia, men det slutade med att ja fick åka hem med henne igen. Då tappade jag mitt tålamod. När vi kom tillbaka till bilen ser jag hur hon småler lite..då blev jag lack. Då är lilla skitungen nöjd att hon fick som hon ville, men så lätt kommer hon inte undan. Detta var nog första gången på hela min tid jag blev arg. Jag förstår att vill man inte leka med ngn eller va hos ngn, så ska man inte behöva..men man kan inte komma dit och säga, jag vill inte leka med dig. jag sa att det skulle bli hennes sista playdate med henne osv... Jag behövde göra massa saker eftersom jag skulle haft en break där, så jag lät Kayla leka med sig själv och förklarade att man inte gör så, hennes kompis blev ju ledsen också. Ibland tänker jag, va fasen hon är 5 år, skit i det Pernilla. Inte så farligt.. men hur ska hon annars lära sig?
Sen hade jag en klump i magen hela tiden hemma för jag sagt till henne, då fick ja dåligt samvete istället. Svårt att förklara situationen men iaf..blandning mellan trötthet och slut på tålamod antar jag. Blev ju inte direkt arg på henne, men sa till på skarpen!
Skyndade att göra allt hemma, sen åkte vi och hämtade upp Parker..åkte vill Yogurtland och mumsade i oss Frozen Yogurt sen brummade vi raka vägen mot Long Beach och deras kusiner. Var mkt trafik så vi tog en annan väg, men Pernilla tog fel exit så det tog 1 tim dit. Väl där lekte vi med kusinerna, de har 4 barn så 2 av barnen hade olika aktiviteter så ja var hemma i deras hus med Parker, Kayla, JT(5) och lilla sötaste Jake snart 2 år. Det finns ingen unge som Jake, han ler hela tiden, mumlar typ små ord hela tiden för han kan inte prata än, haha! Han tål precis ALLT. Han hoppade på studsmattan med alla barnen, folk trampade på honom hela tiden och han garvade ihjäl sig. Seriöst, ja va helt nervös men han slängde på sig alla och brottades med dem. Får jag en unge som Jake då blir moderskapet busenkelt. Han kan bara sitta där och leka med sig själv en hel dag typ, haha! Galet:)

Caroline bor bara några hus från dem så hon kom över med ett av sina värdbarn också:) Vid 7.15 tiden var jag klar och fick gå..Kayla började gråta direkt så jag sa att hon skulle leka med de andra tjejerna så säger ja hej då innan  jag går. ´Hon lyckades leka med dem och sen ville jag inte säga hej då för då vet ja hur det skulle bli, men lovar man ngt sånt måste man ändå hålla det, annars litar de ju inte på en sen. Frågade kristys syster om hon tyckte att ja bara skulle åka istället och de tyckte hon så det gjorde jag, fast med lite dåligt samvete.
Gick över till Caroline, vi köpta lite sallads ingredienser, sen kom Emilia, Sofia, Madde och Kristine hem till Carro. 5 svennar och en norsk. Vi lagade middag och hade det allmänt trevligt, super mysigt:) Blev riktig svensk middag, potatis och morötter i ugn, grillade kycklingfileer, norsken gjorde en hemgjord sås på spisen, skit god, haha hade jag aldrig kunnat bara så där. Och en sallad till det. Mums!!!

Åkte hem till Manhattan Beach runt 11 tiden, somnade runt 1 tiden sen vaknade man vid 8 med huvudvärk. mycket trevligt!! Gjorde stek ägg till frukost, riktigt gott sen åkte jag ner till Long Beach igen vid 10.30 och hämtade upp barnen. ´Det första Kayla sa var: Du sa inte hej då till mig igår, du hade åkt när jag ville säga hej då så jag grät.Fick skit dåligt samvete:( ibland kan de glömma sånt där, men inte igår. Fick även höra att hon kröp upp i hennes kusiners föräldrars säng mitt i natten och grät. Stackarn, hon är inte redo för att sova över än säger hon! I dont blame her..Ja kunde inte heller sova öve rhos kompisar när jag va liten, haha!

Ja ja, vi åkte direkt till McDonalds och hade lunch, barnen fick välja lunchställe:) Direkt till Parkers Karate efter det, sen hem, spelade spel, hämtade upp föräldrarna på flygplatsen och polisen stannade mig för Checkpoint på vägen dit. Ser jag ut som en brottsling? Kollade igenom bilen och grejer. Barnen satt där knäpptysta, haha! Som tur var frågade inte efter körkort, ja hade inte med det och det gick ut i november, haha! Opps!!
direkt från flygplatsen till Parkers Baseball game, körde hem Kristy och Kayla och jag fick sluta kl. 4.30. Jag åkte direkt till Target och Kay,a vägrade släppa mig. Hon har längtat efter mamma hela veckan och hon vill hänga med mig till Target? haha. Hon är väl inne i en liten fas nu, när hon kanske förstår att ja ska åka snart eller nåt.
Förstår bara inte hur den dagen ska gå till!!

Åkte som sagt till Target och oj på tio minuter kom jag ut med 2 par skor:) GILLA! Kunde inte välja..så varför välja om man gillar båda:)




Nu är ja hemma, kollar oscar och är skit trött! Tjejerna åkte till San Diego imorse, jobbar imorgon också så kunde inte hänga med. Kunde åkt nu ikväll och hem imorgon bitti men pallar nog inte det. Får nog bli en hemmalördag antar jag! Borde svara på alla mail.

Några saker som gjort mig så glad i veckan..
Först tummen upp för amerikanarna igen, en i veckan som gick förbi mig och sa: Oh, ur hat is cute! Idag på Target säger gumman i kassan. You look cute today. Seriöst skulle ngn säga det i Sverige skulle man undra vad det är för fel på personen. Tråkigt tycker jag!!
Fast idag träffade jag kusinernas nanny som  jag var i mammoth med 1 år sedan och då säger hon:
Oh, u look great. U look prettier. Sen säge rhon till mamman, I told her she look prettier, doesn´t she?
Okej, hur ska man ta det här..eftersom jag inte är prettier..så måste ja vart väldigt ful innan, haha! eller gillar hon mig med mer kött på kroppen, haha! Hmm, får tänka över den kommentaren.

Hämtade Parker från en playdate i veckan och snackade lite med mamman och hon frågar vart jag kom ifrån när jag sa att jag bodde med familjen.
-Sweden..då börjar hon garva..va nu tänker jag? 
- I knew it..it´s just u swedes that manage to get that american accent. I have a swedish friend, her accent is better than mine ( hon var från england, vilket man hörde) fast att ha olika engelska accenter tycker jag är en helt annan sak. Då är de ju mer som dialekt typ. Efter 1 vecka borta med mindre engelska prat tappar ja helt accent ( vad det nu är jag har för accent) ..pratar direkt som en  gammal svensk som försöker snacka..
Inte kul!! Då kommer ja tappa allt när ja åker hem:(

En annan sak, fick ett inlägg av en tjej som jag har på FB, vi ville åka till CA som au pairer båda två ..för 2 år sedan, så vi pratade lite via våra bloggar etc, that´s it! Har inte pratat med henne på minst 1 år säkert, så skriver hon såhär:

Du är så grymt imponerande på alla möjliga sätt och vis Pernilla! En riktig livsnjutare är vad du är & det är något speciellt!! :)
Hoppas sista tiden i L.A förgylls på bästa möjliga sätt!


Amira Masalin heter hon, vet inte om hon läser min blogg fortfarande!
Iaf, blev så otroligt glad, så himla gulligt av henne. Det gjorde verkligen min dag, tack!!

Idag firar jag 17 månader i USA, helt galet är det!! 2 kvar. Egentligen bara 1 riktig sen min resemånad.

Ligan i Carros kök


Haha, Carro var grillmästaren..jäklar va ja garvade när hon stod vid grillen med en keps, men inbyggd lampa för att se så köttet va redo, haha! Go Geishan!



Kommentarer
Postat av: Getingen

Du är värd precis alla kommentarer du har fått sis!! Ta åt dig! hi hi : ) Precis så var folk i Australien också, lite mer spontana skulle vi vara här i Sweden.



Miss you!

Puss och Kram

2011-03-20 @ 16:22:38
Postat av: Amira Masalin

Jag har följt din blogg från start! För 2 år sedan då jag hittade din blogg :-) Kan INTE släppa taget, varje inlägg är verkligen som en ny lucka i julkalender! Längtar till nästa inlägg och tänker vad för spännande historia det blir denna gång :-D

2011-03-21 @ 14:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0