Sluta borra or else..

I´m exhausted. Why? Jo, för att min kropp är van att få socker i sig ca 5 gånger i timmen, nu när Pernillas kropp inte får i sig 10 paket socker varje dag så blir hon väldigt trött. Ja, jag är vanligtvis trött, haha, men nu är jag trött på riktigt! Sitter jag ner så somnar jag, men efter en vecka ska jag nog va inne på bättre spår.

Det är tisdag och denna vecka innebär det day off, vilket alltid är trevligt. Den kunde dock börjat bättre…kl 8 vaknar man upp med 50 skruvdragare i örat. Och där va den sovmorgonen slut! Detta blev min Facebook status imorse:

1 morgon till och jag sätter mexikanarnas borr i huvudet på dem!!! 7am varje morgon låter det som om de försöker borra igenom Mount Everest - 1 meter från mitt rum. SLUTA BORRA!!!!!!!!!!!! fult sjunger de också.

Nej jag är väl inte bitter, haha! Mitt rum ligger 1 min från grannhuset ungefär och jag kan inte dra upp persiennerna på den sidan av rummet för då har man hela mexiko familjen i fönstret, haha! Egentligen är det ju inte mexikanarnas fel, de gör ju bara sitt jobb, kul att de har jobb iaf. Sen kunde de ju visat lite hänsyn till sovande au pairer, haha! Nej skämt å sido, det är inte så att jag ägnar dagarna åt att va bitter, men kl 7am en ledig morgon..DÅ kan jag bli lite halv irriterad.
Nog om det, jag gav upp sovmorgonen alltså..tog mig ut på en löprunda på The Strand runt 10 tiden. Hade så himla mkt energi i ben och kropp så jag sprang milen. Riktigt nice! Milen är alltså från mitt hus till Hermosa Piren och tillbaka. Yaay! När jag var tillbaka var jag inte ens speciellt trött..tänk om varje löprunda kunde va så härlig! Ibland pinar man sig igenom 5 km. Väl hemma pratade jag med Kristy om lite personliga saker och jag har verkligen världens bästa värdmamma, så skönt att man kan prata om precis allt. Vi båda kom fram till att vi kommit så nära varandra under min extension, man pratar om allt. Har alltid kunnat va öppen, men vi har verkligen kommit närmre på senare tid. Så är det väl alltid iof!
Skyndade upp för att skypa med kära syster Emelie, men nehe, då va hon inte där..Då har min syster glömt att vi ska skypa.
HAHA, min syster skäms ihjäl över detta så jag var bara tvungen. Hon jobbade och glömde bort tiden..EMELIE, jag var också sen och det gör verkligen INGENTING, ja vet att du bryr dig om mig, tänk inte på de sötis. Tycker de är riktigt kul om jag ska va ärlig!! Så otippad för att vara dig, haha!
Iaf, blev en lika bra skype som alltid, alltid lika kul!

Ringde samtal, hyrde bil åt mig och aleex på Kauai, resten av samtalen var det evigheters telefonkö på så de sket sig. Åkte sedan en sväng till Hermosa Beach, kollade runt i butikerna, var på jakt efter en kaffetermos, haha. Hur kul det än låter så vill jag verkligen ha en speciell sådan, men hittade ingen. Åkte vidare till Redondo Beach, strosade lite men inget köp där heller. Mysigt att strosa lite!
Direkt hem, tog med min L.A Candy bok, virade in mig i en filt och satt ute på uteplatsen och läste, så himla skönt! Måste njuta av de där stunderna nu, inte många kvar:(

Käkade middag och nu ikväll skulle jag och Louise haft movie night men ingen av oss orkade, haha så det blir lunch imorgon istället, sen förmodligen American Idol på kvällen.
Kl är nu 9 lokal tid, har städat rummet lite ikväll, rensat ur lite papper etc, snart dags för sängen, eftersom den mexikanska väckarklockan ringer kl 7 vare sig jag vill eller inte.

Aligator Wrestling in Everglades...Jag var nog tusen gånger räddare än vad han var..


Vriden visst..Här har vi Rambo The Man!!!


Kommentarer
Postat av: Getingen

Ha ha ja du...att glömma tiden och att vi skulle skypa är inte hel ok :) tur att det löste sig bra ändå!



Love u!

2011-03-30 @ 23:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0