Happy St Patrick´s Day!

To do listan blir längre och längre..blogga är en av punkterna och idag känner jag bara: Jag orkar verkligen inte blogga, kan man få en stand in? Vikarie? Ngt? Förlåt,tackar alla som läser, det betyder allt! Fast ibland orkar jag verkligen inte. Konstigt, hon skriver ju romaner tänker ni, haha! Det bara blir så, då det alltid är saker att skriva om. Ska försöka fatta mig kort idag, då jag listan är lång.
I onsdags började jag 7.15, gjorde kidsen redo för skolan, skjutase K och D till flygplatsen eftersom de åkte till Colorado på skidsemester. Skjutsade Kayla direkt till skolan efter och hon vägrade släppa och grät när jag lämnade henne, stackarn! Hon ville nog mest inte att hennes föräldrar skulle åka kan jag tänka mig.
Väl hemma gav jag mig på utmaningen att göra svenska pannkakor. Har gjort den en gång här och de gick skit, men nu testade jag igen och mums de gick riktigt bra:) Smakade nästan som hemma:)


 

Ja vet, visst ser det nyttigt ut? Sanningen är den att jag hade inga hallon på..däremot hade jag, smör, socker, glass och lite jordnötsmör på det, haha! Ska de va så ska det va...Usch va äckligt det lät! Hade inte allt på samma kaka iaf, haha! Äta bör man, annars dör man!!
Kollade på Bachelor hela morgonen, det är nog verkligen mitt favorit program:)Yaaay, till Emily och Brad! 
Hämtade Kayla från skolan vid 12, vi bakade pumpkinbread, gjorde en gigantiskt hopscoth m.m. Hämtade Parker från en playdate, åkte direkt till Kaylas gymnastic..Jag och Parker gjorde hans läxor undertiden, därifrån direkt till Parkers Baseball practice. Åkte hem med Kayla, gav henne ett bad, började med middagen..Parker kom hem runt 19 tiden, hans morfar hämtade upp honom. Han sov även över så jag skulle få sova igår natt. Barnen vaknade inte eller nåt och vaknade samtidigt som jag gick upp så de spelade inte så stor roll, men ändå, haha! 
Kayla var lite halv svår vid läggdags igår, hennes morfar hade läst, sen ville hon att ja skulle komma och krama henne godnatt igen, vilket jag gjorde och då börjar hon storlipa..Vad nu tänker jag..
- Kayla : ( säger detta och storlipar samtidigt ) He read too loud. It hurt my ears...
Hahhaa, då tyckte hon morfarn läste boken för högt...haha, alltid är det något. Var tvungen att läsa 2 sidor i en bok så hon kunde va tyst å sova, haha! Kidsen somnade vid 8.30..way too late..
Ja åkte till mallet och frågade om Iphone 4, vill köpa med en, men den funkar inte i sverige då..så då var det klart. Får bli en hemma istället. Kollade även mitt amerikanska konto..Surprise!!! 120 dollar på kontot, som ja inte hade blekaste om..där ser man..trodde ja hade 0:) Trevligt! 

Passssssed out last night. Är typ 100 gånger tröttare efter semestern, haha! Somnade väl vid 10.30 tiden, gick upp och fixade kidsen till skolan..barnen var redo 7.45 ätit frukost och helt klara, har nog aldrig hänt. Kommer nog aldrig förstå mig på varför det är SÅ stressigt att få iväg barn till skolan. Man måste bara ha lite struktur på det hela, haha! Säger jag som inte ens har kids..men seriöst, så svårt är det inte! Körde carpool till skolan, vilket innebär fler barn..sen tog morfarn Kayla till skolan och då lipade hon imorse för hon ville att ja skulle köra henne...då fick Pernilla ta till snacket:) Lockade med att om hon samarbetade och va duktig fick hon åka karusell på mitt ben och åka upp och ner..bland det roligaste hon vet tydligen, så de verkade funka, haha!

Hämtade upp Kayla och en kompis från skolan vid 11.30, de lekte här hemma i 2 tim, efter det var dte bara jag och Kayla hemma, så vi kollade på Pippi långstrump på youtube, haha!  Hon tycker det är SÅ kul, önskar så hon kunde se filmen...ska försöka hitta i dubbat.
hämtade Parker från en after school class vid 4 tiden, hem, lekte lite, badade, åt middag etc...och nu sover Kayla, men Parker kommer fortfarande in i mitt rum varje kvart och säger att han inte kan sova, så börjar han fråga 100 frågor..som man inte riktigt tar 8.30 på kvällen när han behöver sova, haha!
Ja, morsa på heltid, det är vad man är!! Det ska man nog klara i framtiden..men INTE ÄN!! Åh nej!

Skickade till Cultural Care igår när jag vill åka hem..buuuh, fick ange 3 olika datum så tog 17,16 och 12e maj. Blir nog 17 om ja får första valet. Så 8 veckor från nu är jag hemma!
Det mailet skickas till mina värdföräldrar också..fick tillbaka idag att min värdmamma inte alls gillade det mailet, haha! Vem gör det?

Nu ska jag söka ett jobb jag hittat! Sen svara på 150 mail..
Nån bild från resan får det bli:)

Mexico!

Margarita Mangoo

Cozumel - Paradise Beach mexico

Everglades - Miami

My guys..

Vår kära båt:)


Det var allt för idag!


Kommentarer
Postat av: Getingen

Okeeey, men asså båten? Hur fedt nice är det inte att hänga på den i en vecka? :) Du har verkligen ett heltidsjobb som extramorsa, du är så duktig! :)Puss och Kram!

2011-03-18 @ 11:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0