Bye NCL

Då var det torsdag, vilket innebär sista dagen här på kryssningen, imorgon bitti anländer vi i Miami igen. Buhh, sad! Älska kryssning säger jag bara. 5 dagar är nog en bra längd för en kryssning, men alltid tråkigt att lämna, då kryssningen är GRYM!
Idag vaknade vi tröttare än vanligt, haha! Hårt med semester, men vi pallrade oss upp till gymmet en stund iaf. Efter det var det självklart dags för frulle. Yummy in my tummy!
Sen skyndade vi oss upp på deck och hittade 2 solstolar. Jag började dock få väldigt ont på bröstet och armarna från solen, kliade så in i, till slut stod jag inte ut, gick till rummet och duschade sen skulle ja köpa aloe vera, men de hade de inte så knackade på sjukan, men ja var tvungen att se en doktor innan de kunde ge mig salva, och doktorn var tillbaka kl 4, så här sitter man och kliar och kliar. Ser inte klokt ut, mitt bröst, mage och armar är röda och vita, med utslag. Snyggt!!!  Jag brukar inte ha så lätt att bli speciellt röd när jag solar, nu har jag även haft högre solfaktor än vanligt, men bröstet bränner jag alltid eftersom jag bränt det riktigt illa ett par gånger, så tror jag är allmänt solkänslig. Inte alls kul!!! Var nere på deck 4 sen gick jag upp och när jag var uppe på deck 7 kan jag inte ens gå till andra sidan för båten lutar, haha! Då springer alla runt och jag kollar ut och det är vääldigt mörkt helt plötsligt. Va hände med solen? På 10 min.
Då åker vi igenom en tornado..galet, det regnar, blåser och gungar. Pappa satt på deck och väntade på mig, så skyndade mig upp till honom, det började spöregna och alla sprang runt som galningar, haha! Alla skulle äta också. Efter ett tag var det dags för oss att äta, så nu har vi käkat lunch precis, sitter nu inne på rummet och tittar ut på vågorna.

Är nu tillbaka igen och klockan är 1 på natten.  Det blev en mysdag i tornadon idag,slutade med att vi låg på rummet på eftermiddagen, kollade på vågorna, läste tidningar, sov, kollade tv etc. Faktiskt riktigt skönt!!!
Blev lite packning, sen gjorde vi oss redo för kvällen, sista natten med gängetL Åt middag i Garden Cafe som vanligt, sen var det dags för kvällens stora Bollywood show! Oh yes, den va så himla grym. Riktigt hög klass ändå får jag säga, även om en av tjejerna var efter hela tiden, lite störande, men förutom den bruttan var alla sjukt grymma. Akrobaterna var helt galet!! Sångarna var också grymma, likaså dansarna, med undantag av enJ riktigt bra!!! Tummen upp:) Sen kom alla som jobbar på båten ut i slutet och blev tackade, han som håller i alla shower och grejer här på båten är den roligaste gubben som finns, alla as garvar bara han kommer upp på scen. Han säger roliga saker precis hela tiden, rätt som det börjar han dansa och breakdanca skit grymt, drar fräckisar m.m. Han är SÅ bra!!  Kommer sakna honom. I slutet stod alla och sjön We are the world och dansade, kändes som man vart på cup och allt är skit sorgligt att lämna allt. Haha! Alla är så snälla och goa och ja bästa kryssningen. Den får en 9 av 10 från oss..9 pga att vi inte fick våra väskor på hela första dagen, vilket var väldigt störande, men förutom det var allt riktigt bra, inga klagomål alls. Lite kallt på båten på kvällarna, inomhus för min del bara, ta med vinterjacka typ..jag sa alltid, pappa vi går ut och värmer oss..inte ofta man går UT och värmer sig.
Efter Bollywood showen gick vi ut till poolhänget och inväntade alla springbreakers som började festa loss, där DJ Tipsy spelade. Kända Djn från L.A, han är så grym att det finns inte!!! Satt där och kollade när alla shakade och festade, det var rena tortyren för mig att sitta där och inte kunna gå upp och skaka asset till alla mina favorit låtar. Sjävlklart kunde jag gjort det, pappa tyckte jag skulle, haha, men hej folket, jag är här med min farsa får jag hänga med er? Njaa, tror inte så..fick bli iakttagare denna resa:)
Fick lite smak av partyt iaf! Nu har vi packat klart, ställt ut våra väskor och jag ligger här med kalla handdukar på mina armar som kliar så förbannat. Har fortfarande ingen salva. Förstår inte varför min kropp reagerat såhär, men men, de kommer bättre tider.

Nu är det bästa att sova några timmar innan man ska upp och äta sista frukosten, sen gå i land i Miami igen! Det var allt för denna kryssningen, det har vart 5 helt underbara dagar och det var inte min sista kryssning i livet det är en sak som är säker:) Nästa gång blir jag förhoppningsvis en av crew medlemmarna! Yaaay!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0