Best Western Atlantic Beach Resort

I´m back:) Skeppet sjönk inte, även om ni kanske trodde det!! Har inte haft trådlöst internet på båten så jag körde en datafri vecka, men har faktiskt bloggat varje dag, utan att publicera. Har skrivit på Word, allt för er skull:) Så nu finns det 4 nya inlägg eller nåt. Bara att skrolla ner och läsa:)

Är nu tillbaka i Miami igen efter den bästa kryssningen någonsin, okej min första, haha, men den kunde inte blivit bättre, så underbart! Har vart i paradis i 5 dagar nu..ligger fortfarande med kalla handdukar på överkroppen, köpte aloe vera ikväll, men jäklar de kliade mer. Ska uppdatera lite kort om dagen. Vi gick upp runt 8 imorse, åt frukost, satt ute på deck och solade lite tills det var dags för vår avgång vid 10 tiden. Tillbaka i Miami, solen sken, men lite halvkyligt var det. Kom till hotellet, som pappa bodde på 2 nätter förra veckan, men när vi ska checka in har expedia avbokat vår beställning, så vi måste ringa expedia i sverige och checka. Kan inte ens förklara hur allt låg till, så invecklat, men pappa ringde och ändrade en av dagarna och då har killen i telefon inte sett att han bokat ett annat hotell till oss, haha! Inte smartaste grabben, så vi stod där med ett kvitto och info om just det hotellet. Vi hade aldrig ens hört namnet på det andra hotellet...men det var där vi skulle bo tydligen..väldigt lustigt! Där vi skulle bott låg på Ocean Dr på stranden så nu visste vi inte var vi kunde hamna, men enligt dem i telefon då, var det bra så vi åkte dit 10 min bort och oh yeeees, där bytte vi upp oss:) Best Western Atlantic beach Resort, så nice!! Precis på stranden, som tur är. Mkt finare poolområde, palmer, jätte fint. Kom upp till rummet och det är gigantiskt, men balkong och utsikt över miami beach och havet:) Ligger i min säng nu, och ser ut över det turkosa vattnet, lite galet:) Blev ju bra till slut:) Vi fick inte rummet förrän 4 och vi var här vid 12, så vi låg vid poolen i 3 tim, sen åt vi lunch och sen fick vi rummet. Jag kollade datorn för första gången, riktigt spännande:) Efter lite chill tid tog vi på oss och promenerade bort mot ocean drive, den berömda gatan, där allt händer. Super mysigt där! Riktigt ös iaf!!
Åt på en mumsig restaurang, sen traskade vi tillbaka och från vårt hotell till restaurangen och tillbaka är det 6,5 km, så de gick vi ikväll. I flip flops, haha!

Det var första dagen i Miami det, imorgon blir det beachen/poolen på morgonen, eller först ska jag nog ut på en springrunda om ja orkar på stranden, sen vid 1.30 ska vi på utflykt till Everglades, ska bli så kul. Ni vet när man åker sån airboat på grönt vatten, genom typ en flod och ser krokodiler och grejs, förhoppningsvis:) Ska bli super spännande!!!
Hoppas allt är bra med er!!! Tack alla som hört av sig så mkt, det värmer ska ni veta!!
Tänker även på alla i Japan drabbade och nära å kära!! Även på CA och Hawaii som är utsatta.