Sore - Check!

Kan man sjukskriva sig för träningsvärk? Okej, bra för jag har ingen annan utväg idag!! Oftast är det så där riktigt skönt att känna musklerna jobba och man njuter oftast av lite ömma muskler, men inte idag! Jag gick på ett Turbokick pass i torsdags och i slutet gjorde vi benböj och utfall etc, plus att dum som jag är gjorde massa rump/lår övningar på en maskin. Smart när man inte tränat sen innan jul. Vaknade dagen efter med värsta tänkbara träningsvärken i rumpan och insidan av låren, det är inte ens kul, haha!
Har ni också hört att man ska röra på sig för att bli av med träningsvärk? Det är SOMMAR i L.A just nu, helt underbart väder, så igår hade jag planerat en löprunda på The Strand och samma dag skrev Mona från Norge till mig att jag måste ut på The Strand och springa åt henne, vilket jag gjorde.
Hela rundan var en pina pga min träningsvärk, försökte stretcha efter men det var ju som en dödsdom. Trodde jag! Idag däremot, kan inte ens böja mig, vända på mig i sängen, jag är handikappad, haha! Ahh, det är sån smärta, men förhoppningsvis får jag lite muskler:) Får se om det blir ngn träning idag!

Annars ber jag om ursäkt för dålig uppdatering, har haft så minimalt med fritid denna veckan så har inte velat ägna den åt bloggen tyvärr, då jag vet att jag aldrig lyckas med att skriva längden av en ingress, haha!
Som sagt man är morsa på heltid denna veckan, barnen har ändå vart väldigt duktiga måste jag säga! Bäst de uppför sig med mig;)
Har insett denna veckan att jag nog skjuter upp mina bebis planer med 20 år. Haha, nej jag älskar barn mer än ngt annat, men det är inte direkt som att skaffa en hund. Det kommer självklart bli annorlunda att ta hand om sina egna barn, dessutom kommer inte mina barn vara överaktiva så man måste stressa efter en tid precis hela hela tiden. Nu när jag har min lediga tid när barnen är i skolan tänker man fortfarande på allt, ja då måste jag ta med Kaylas kläder dit, sen måste jag hitta en bok åt Parker så han kan göra sina läxor under tiden, snacks måste jag fixa, måste hitta rätta färgpennor till den läxan, messa den mamman...etc. Man kan inte batra släppa allt, eftersom jag har allt ansvar nu. VIlket jag faktiskt gillar, lite utmaning är precis vad jag behöver, men det ska samtidigt bli skönt att gå tillbaka till vanligt schema igen!!

I onsdags natt kom deras faster hit, hon är alltid lika go så det är bara kul, men jag måste ändå jobba eftersom hon inte vet rutinerna, skjutsa till skola etc, fast hon har vart med hela tiden!
Igår åkte vi och hyrde filmer till barnen, sen köpte vi hämtmat, eftersom barnen fick bestämma allt igår:) Helt i min smak, mexikansk mat:) Jag fick sluta vid 6 tiden så jag tog mig en sväng till köpcentrumet och gjorde lite ärenden. Besökte även en ny Target igår:) Riktigt nice, men den va så stor att man behövde gå ungefär 2 km för att ´gå mellan sina ärenden, haha! Köpte med mig filmen FAME som kom ut förra året tror jag, eller 2009 kanske. Skit bra film som jag länge velat se:) Kl var ca 8 när jag var på target och jag  var så trött att jag mådde illa, kunde knappt köra hem så trött var jag så jag somnade innnan jag ens hunnit lägga huvudet på kudden igår. Fick första sovmorgonen idag på vääldigt länge och åh så skönt. Sovit nästan 11 tim inatt!! Känner inte att man är trött när man håller igång, men sen då slår det till, haha!

Idag ska jag hjälpa fastern i eftermiddag med kidsen, så idag blir inte en super hektiskt dag, ikväll kommer föräldrarna hem så jag är ledig imorgon. Yihaaa!! Ska bli 26 grader och strålande sol, så hmm vad ska jag göra? Ska nog spendera heeela långa dagen på beachen.:)

Annat som hänt är att jag och pappa bokat vår KARIBIEN KRYSSNING:) Blev den kryssningen vi ville till slut, så gött. Miami - George Town, Cayman Islands - Cozumel, Mexico-Miami. Waaa!!!

Our cruise ship:)


Cozumel, Mexico! Pappa, det är jag om 1,5 mån:)


Det får vara allt för mig ídag!
Hoppas ni har en bra helg!

Kommentarer
Postat av: marieke

Hej Pernilla! Hittade dig pa nagon annans blogg och sag att du var au pair i La. Just nu ar jag au pair I annapolis Maryland men funderar pa att forlanga i California i ett halvar och vill darfor onska LA bland annat.



Hur ar det att vara au pair dar? Finns det nagot jag kan tanka pa nar jag ska matchas med familjer? :)



Jatte tacksam for svar



kram marieke

2011-01-24 @ 06:25:35
URL: http://maarieke.blogg.se/
Postat av: Therese

Hejsanhejsan!

Jag har nu påbörjat min ansökan om att åka ivåg som au pair till usa men jag har fastnat lite med mitt personliga brev. Har du något tips på vad man ska ha med och så? =) Ha det så bra kram Therese:)

2011-01-24 @ 22:03:28
URL: http://tessanla.blogg.se/
Postat av: alex

assssååå, inte alls avundsjuk på henne som ligger på madrassen i havet... NO NO

2011-01-25 @ 22:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0