Countdown.

Härliga sovmorgon tänkte jag när jag släckte lampan runt 23.30 tiden igår kväll. Så där 7 tim senare vaknar man upp av ett borrande så påtagligt att det lika väl kunde sitta en skruvdragare i örat på mig. Alla dessa ombyggnationer runt om i denna stad. Det prickar ju aldrig fel att det är grannarna som är i full gång heller. Varje morgon tidigt, tidigt börjar de med något slags borrande och verkar inte alls ha någon tanke på potentiella morgonsovare. Vad hårt livet kan vara ibland!
Försökte sussa om lite, men skakades till 2 tim senare av en jordbävning, haha! Ingen sovmorgon här inte. Lika bra att gå upp vid 9 då, här blir det inget sovandes.
Mötte min värdmamma nere i köket vid 11 tiden och hon ropade och frågade om jag var okej. Eh, ja vadå? Då hade min värdpappa sagt till henne att hon måste kolla så jag mådde bra efter jordbävningen, haha! Han är för rolig ibland, det bara skakade lite, det var inte så att hela huset vändes upp och ner. Min värdmamma hade sagt till honom att jag är van´nu:) Mkt riktigt!! De är så söta som bryr sig, ikväll fick jag en spontan kram av min värdpappa som undrade hur jag mådde om jag längtade hem mkt nu osv. Stod och pratade en stund med mina v-föräldrar om allt möjligt och min värdmamma säger att jag måste bli proffesionell organiserare i framtiden, haha! Hon bara, nej men seriöst du kan tjäna riktiga pengar på det. ( Ja för det är så många som lägger pengar på en organiserare där jag bor, haha ) Får nog flytta till L.A inom den branschen.

I söndags var jag ute och åt med Nicole, Mona, Maureen och Isabella. Eller först åt jag Brunch med N,M och M på vårt favvo ställe KoffeeKart:) En sväng på Target där vi racade i vagnarna, väldigt roande faktiskt:D
Jag jobbade lite mer, gick ner med kidsen till beachen i ett par timmar där en annan pappa var där med hans barn. På kvällen åkte vi till en Sushi restaurang och käkade, verkligen hur kul som heslt. Speciellt kul är det att det är jag från Sverige, en från norge, en tysk, en från frankrike och en från brasilien:) En riktigt mix, men så kul!! Sen blev det vidare för att fylla hålen i magen till vårt älskade Menchies, frozen yogurt och tro mig, jag har inte ätit FY på månader faktiskt!! Man har ju klippkort där så jag fick min gratis, haha! Sen var det dags för det värsta av allt. Avsked!! Finns det ngt värre? Svar nej, det värsta är också att man aldrig blir bättre på dem.
Usch, man har gått igenom så mkt tillsammans och sen bara skiljs man åt och man vet inte när man kommer ses igen! Mitt år hade definitivt inte vart detsamma utan Nicole och Mona. Jag önskar dem all lycka i framtiden och hoppas vi ses snart igen!!

Igår, måndag var min lediga dag denna veckan. Började med en skype med min kära Alexandra och nu är det spikat. Den 25 april drar jag till HAWAII!!! Yeeey, vi ska bara njuta, resa runt ön, utforska, surfa, chilla och ha det allmänt riktigt skit gött och jag ska väl fira att jag klarat 18 månader som au pair:) Där är vi 1 vecka tills aleex måste va ute ur landet, jag åker tillbaka till L.A och åker tillbaka till Sverige ett par dagar efter. Är nog hemma i Sverige senast den 6e maj skulle jag tro.
Efter det gick jag ut och la mig på vår uteplats och göttade mig i solen. Härligt att man kan bli lite halvröd en vinterdag i L.A:) Halvslumrade lite och skrev även CV faktiskt.
Tänkte åka på ett Zumba pass senare på dagen men fick näsblod igen som inte ville ge sig så jag hoppade träningen igår igen. Kommer visst aldrig igång. Är inte ett skit sugen på träning just nu, men när ja väl kommit igång igen blir det alltid bra!
Åkte ut en sväng och checkade in lite butiker i MB, sen tittade jag Bachelor hela kvällen, skrev CV m.m. Hade en allmänt slapp dag.
Idag har jag jobbat 7 tim, tvättat lite och städat, det är allt jag ägnat mig åt en tisdag som denna.

Just nu ligger jag här med ångest och en klump i magen. Hur mkt jag än älskar detta stället och min värdfamilj så räknar jag lite dagarna just nu till hemfärd. Tyvärr är det så. Ångrar absolut inte att jag förlängde men jag börjar bli klar att åka hem nu känner jag. Just för att få en ny utmaning. Jag kan göra allt i sömnen här och jag nöjer mig inte med det, vilket säkert kan vara både positivt och negativt.
Hursomhelst allt grundar sig i Mammoth tror jag. Ångest bara ja tänker på det, inget ord i världen kan beskriva min känsla till det stället. Vi ska dit på torsdag och jag vill bara rymma NU.
Sen att jag ska åka upp tsm med min värdpappa i 6 tim gör väl inte saken mkt roligare. Okej jag ska förklara hur jag känner. När jag vaknar upp den morgonen vi ska till Mammoth, skriker hela mitt huvud NEJ och jag har gråten i halsen precis hela tiden. Detta är en sån sak jag INTE kommer se tillbaka på och tänka, de va ju ganska kul ändå. NO, kommer aldrig att hända!
Men det är bara att stå ut och se det lilla positiva i det hela vad de nu kan vara! Det finns alltid värre saker det är väl mitt motto i guess.

Slut på klagandet!! Imorgon kan de borra bäst de vill för ja ska ändå upp kl 7, haha. Sen blir det jobb i 8,5 tim.
Hoppas allt är bra med er! Förlåt för lite dålig uppdatering, men bloggtarmen har gått av för tillfället. Får kanske tillbaka suget snart igen!

Tack till er alla som fortsätter läsa! Ni är bäst! Det är för ER jag fortsätter!


Kommentarer
Postat av: Janna

fatta gött du å alex på hawaii!!! åhh snart är du hemma igen=) <3<3

2011-01-12 @ 22:46:32
Postat av: alex

hhahaha tom jag hörde borrandet!



PUSS

2011-01-12 @ 23:53:27
Postat av: Malin - Life through my eyes

Keep up the good work! :D

2011-01-13 @ 23:43:30
URL: http://maaalish.blogg.se/
Postat av: Mona

i love reading ur blog!!

i miss u already hun! <3

2011-01-15 @ 05:58:05
Postat av: julia och hazal- Skoliosbloggen

vad är det som är så dåligt med mammoth?;) om jag inte minns fel var det där du var så sjuk en gång va?:) det var ju ett tag sedan så jag kanske inte minns rätt;) din blogg är skit bra!

kram!

2011-01-25 @ 12:57:27
URL: http://julhaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0