Favorit i repris.

Vart ska man börja? Ett minst sagt händelserikt dygn ligger bakom mig!! Innan jag kommer till det ska jag snabbt uppdatera om läget. Så jag kan fortfarande inte röra mig, den där boot campen var inte att leka med. Min rumpa och mina lår är helt mörbultade. Känns ändå hyfsat skönt, samtidigt som det är en pina att ta sig ur sängen, gå i trappor etc, haha! Var ute och sprang igår och i förrgår i hopp om att släppa lös på musklerna lite, men icke!
Dagarna har ägnats åt jobb och löpning, tro det eller ej så ska jag springa ett lopp på söndag:) Har ju inte alls tränat löpning länge, jag är en sådan som bara tar en jogg när ja känner för det. Har fått mersmak för det på senaste dock och hörde om detta Super Bowl Redondo Beach 5K Run på söndag och tvekade inte en sekund:) Kollade med min värdmamma om jag kunde springa och de gick fint. Kostar ca 200 kr och man får faktiskt en tröja, haha! Ska jag gå och stoltera med sen, om jag kommer runt vill säga:) Loppet startar kl 7.30 på söndag morgon, vilket betyder uppstigning vid 6 tiden. Seriously? min kropp är inte vaken då? Så ska man ut och kuta. Galet! Jag är så sjukt envis att jag måste komma under min tid jag satt, men det kan jag bara göra om jag springer 5K på the Strand, utan backar. Läste lite om denna rundan och den har diverse backar upp och ner, tyvärr, vilket jag inte är van vid. Har övat 5 km i längre backar 2 gånger denna veckan, men fasen är alltid 2 min för slö, så har jag självklart fått ont i knäet nu också. Score!!
Well, jag springer för det är kul med ett lopp, ska göra så gott jag kan, slår jag min tid så gör jag, om inte, då fick jag en kul upplevelse iaf:) Ska iaf va fin utsikt där rundan går. Så svårt när man aldrig sprungit rundan och veta hur fort man kan springa osv, men de ska nog gå bra!!

Ska upp med barnen imorgon bitti, så ingen sovmorgon denna helgen och inatt blev det inte heller direkt ngn sömn och här kommer föklaringen. Världens bästa förklaring:)
Jobbade morgonpasset igår, sen igen 11-7, tog mig direkt ut på en runda, duschade sen klar runt 8 tiden och då för första gången på hela dagen kollar jag min svenska telefon. 3 sms och 4 missade samtal från min bästa vän Aleex. Hon flög från Sverige igår till hawaii där hon ska bo i 3 månader och hur dum får man vara att inte kolla sin mobil när jag vet att hon mellanlandar i L.A?? Vill bara ge mig själv en stor fet smäll!!!! Först tänkte vi ses när hon mellanlandade på LAX men om man inte har mer än 4 tim byte får man inte gå utanför kontrollerna, så jag visste att vi inte kunde ses. MEN, allt kan hända och dum som jag är tänkte jag inte så långt!!!
Aleex hade missat sitt flyg från LA- Honolulu och när jag läst alla meddelande och messar henne så är hon på ett hotell 10 min från mig. Både jag och min värdfamilj frågar varför hon inte bara tog en taxi direkt till vårt hus även om jag inte svarade. Aleex, nästa gång gör du det!!!!!
Iaf, hon hade payat för ett sunkigt hotell redan, men hej där kan hon inte ligga trött å ledsen när jag finns 10 min bort och vem vill inte träffa sin bästis???
Körde raka vägen mot hotellet och träffade min finaste vän!! Aldrig trodde vi att vi skulle få återförenas i L.A igen, cruisa runt i Manhattan Beach. Helt galet! Medan jag väntade i lobbyn frågade jag receptionen om hon kan få pengarna tillbaka om hon vill checka ut igen, för jag bor ändå här och hon kan bo hos mig, och det fick hon:)
Skit bra, så vi checkade ut och checkade in på The Strand istället:) Galet att vi satt här i mitt rum igen!!
Kunde tyvärr inte sova av ngn anledning, men fick några tim sömn, sen åkte vi till flygplatsen igen vid 6 tiden på morgonen. Har inte hört från henne än, men förhoppningsvis har allt gått bra och hon har kommit fram välbehållen. Så ja så gick det till, tänk att ja träffade min bästa vän bara så där:) Inte alla dagar det händer! Nu saknar jag henne igen, såklart, men 3 månader kommer flyga förbi och snart ska vi glassa på Hawaii tillsammans. Hemma vid 7 tiden igen på morgonen, städade rummet och började jobba vid 7.30, skjutsade Kayla till skolan, åkte till gymmet, men var där i typ 30 min, somnade ju nästan när ja gjorde sit ups, haha! Väl hemma, skypade jag med syrran min:) Spontan skypar gillar vi!! Tack sis<3
Sen var det dags för en efterlängtad NAP. Önskar jag lagt mig tidigare, för sen var ja tvungen att vakna för att börja nästa jobbpass. Hörde inte ens när de öppnade garage dörren under mitt rum, som jag annars brukar vakna av, så djupsömn var det definitivt:) Har lagt barnen nu, min värdmamma har party på nedervåningen och min värdpappa är i Mammoth. Förhoppningsvis sover kidsen nu. Ska dock inte gå ut ikväll ändå, klockan är 8.30 och jag vill typ gå och lägga mig NU, vilket jag nog ska också. Snart iaf! Ska upp tidigt imorgon, jobba hela dagen, upp tidigt söndag, jobba hela eftermiddagen, så det blir väl inte mkt annat. Klart man kan gå ut ändå, ibland är det sjukt värt att va trött, men ibland är det också inte värt. Att jobba och knappt kunna ha ögonen öppna är ingen höjdare!
Kom just på att om max 3 månader och 2 veckor är jag hemma i Sverige, for good!! Fy va läskigt!!
Vet fortfarande inte när jag vill åka hem än, så har inte bokat resa hem än. De ger väl sig:)
Om 4 veckor är jag i Miami och även i Karibien, också väldigt sjukt!

Hoppas ni alla får en super bra helg!!

Där i smeten kommer ja stå som en packad sill på söndag:) Ett å två, hej å hå..


Eller så tar jag med kidsen och kör 10 K med barnvagn..haha! Galet:)Finns 3 val: 5K, 10K eller 10K med barnvagn. Ja är chicken och tar 5K:)


Kommentarer
Postat av: Valle

Okej, finns massor att kommentera kring detta inlägget men mina ögon fastande på en speciell grej...nämligen 3 mån och 2 veckor!!!



Yeeeees, nu är det faktiskt riktigt nära!!!!!



Puss

2011-02-06 @ 20:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0