Good old Mammoth- anxiety is back.

Då var den riktiga Mammoth känslan tillbaka, precis så de ska va, eller? Det var väl det jag visste, nu är allt i sin ordning! Varje gång här uppe tänker jag, hur fasen klarar jag av att vara här? Det är ju dock så att jag inte har ngt val..kan inte direkt åka hem. Så man klarar alla dessa gånger vare sig man vill eller inte..Jaha vad lär man sig av detta då? Nja, inte ett skit typ! Man lär sig att man inte ska ägna sig åt saker man inte vill.
Men nu är detta verkligen näst sista gången i mitt liv jag är här uppe. Sista gången jag lämnar detta ska jag baka tårta och göra en show för familjen och visa min lycka:)

Idag har det väl inte hänt mycket nytt, jobbade 8.30 - 1.30, körde några vändor till backen med allt folk, sen var ja bara hemma med Kayla hela förmiddagen, vilket var sjukt skönt! Vi spelade Go fish, gjorde prinsess kronor och dekorerade dem, valentines card, även om det är över, haha! Rktigt stolt över min kreativa sida:) Sen blev det lite andra spel och självklart lunch och snacks däremellan.
Sen åkte jag direkt till gymmet, var på gymmet från 2-5 idag, hahaa! kostar de 80 dollar ska de fasen utnyttjas, dessutom är det ingen annan stans jag hellre är, så det passar bra. Nu sprang ja ju inte på löparbandet i 3 timmar, haha, men lite löpning blev det, sen lite styrka här och var, avslutade med 15 min simning och jacuzzin på de:) Sen anlände jag hemma på Sierra Star kl 4.55, haha! Timing på den:)
Började jobba igen kl 5, middag, bad m.m. och nu försöker jag lägga Kayla uppe i deras föräldrars rum, alla andra barn sover nere men hon får inte plats så hon har lipat ett tag här nu och vill inte alls sova. Kristy sa att ja kan sitta här uppe med min dator om ja vill, så de passar väl bra. Vågar typ inte skriva för jag är rädd att väcka henne. Hade verkligen noll tålamod ikväll, det är så ja blir när jag vantrivs och är nära till tårar, då pallar ja inte. Egentligen vill man bara säga: Okej, men då kan du sitta här och lipa så ses vi imorgon när du vaknat, men riktigt så går det inte till. Well, tror hon somnat nu, hon är iaf tyst!!

Idag sa ena familjens pappa,
- Pernilla are u gonna be with us 1 year now?
- Yea, and when u are done with them, can u come to our family? säger den andra familjen, haha!
We can show the east coast in the summers...yea and we r going to Utah, colorado and hawaii...U know there is a lot to see!! Haha, här försöker de locka mig..
- Yes u could stay here for at least 25 years...
Ja precis, tror inte min mamma skulle bli så glad över det..

De är för roliga..är det ngn annan familj jag skulle va i är det en av dem som är helt underbar!!
Mamma var inte orolig IM DONE!!!

Ughh, nu ska jag snart ner och lägga mig i hallen!! Fy fasen, jag kryper hellre upp i skorstenen och lägger mig. Vet ni att om jag fick en madrass inne på toan skulle jag utan tvekan sova där:) ALLT är bättre en den äckliga sängen som ja en vacker dag ska elda upp.
Varsegod gott folk, här får ni den mörka sidan av Pernillas au pair liv. Honest as can be:) Mitt hetaste tips, matcha aldrig med en familj i Mammoth, haha! Nej, men då blir man väl van vid det:) Jag blir det då aldrig!!

Nu har iaf onsdagen gått och det är 3 dagar kvar. Hoppas tor-fre går fort sen lördagen brukar jag alltid tänka..vi åker hem imorgon, vi åker hem imorgon...

Kollade Solsidan igår och fick iaf skratta konstant i 30 min:) Tur att ja inte hade mardrömmar om Ove Sundberg, haha! Ikväll blir det sista delen av The Bachelor från denna veckan!

Nej, fy nu fick ja sån panik att ja bara vill ut ur huset!! Ni måste tycka jag är galen, men då får ni tro det för ja pallar inte längre. funderar seriöst på att gå ut nu. Klockan är 21.30, svart ute och svinkallt, men ja tror jag måste!! Sen kanske jag råkar somna i en snöhög..och vaknar stelfrusen imorgon så ja måste ligga på sjukhus i 3 dagar och titta på filmer å hade mysigt. De vore ju synd...ska satsa på det! Uppdaterar väl på lördag igen om de inte har internet på sjukan.

Jäklar va ja skriver!
God morgon på er Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0