Life is a roller coaster.

Livet är en roller coaster det kan man minst sagt säga. Ett au pair år är ungefär som berg och dalbanan på liseberg. Mitt år är banan och jag är tåget, då var min start den där riktigt långa evighets backen upp innan man kommer upp till toppen för att sedan få en riktigt härlig resa. Mitt tåg har stått uppe på toppen och vickat  för största delen, sen måste tåget ner för att sedan ta sig upp igen och de där down dagarna och ibland även down perioderna väljer ibland att åka den där riktigt långa backen rakt ner, men ibland bara en liten mini backe för att snabbt komma tillbaka upp på toppen. Så skulle jag beskriva det!! Och de flesta människor vet att för att komma upp på toppen krävs alltid en backe. Utan backar hade man aldrig vetat hur det såg ut på toppen så det jag säger här är nog att jag tackar de down perioderna jag haft här, måste erkänna att de vart få!
Denna veckan har vart noll blogg intresse, har vart en hyfsad vecka, men samtidigt haft en del stunder då jag bara känt, jag orkar inte leka med denna lilla äckliga figur en sekund till och låtsas att jag är en "bad guy" som ska stänga in prinsessorna. Har känt att jag behöver så mycket utmaning nu att det finns inte. Ja det är en utmaning att vara borta hemifrån, men inte längre. Är så van vid allt att det inte är en utmaning på det sättet längre. Det blir mer annat man lär sig av! Har också haft en del stunder denna veckan då ja faktiskt börjat lipa över att ja inte vill åka hem. Jag är mer än färdig med au pair jobbet men jag blir aldrig någonsin redo att lämna L.A och min värdfamilj. De är som min andra familj och jag älskar de helt oroligt mycket! Det börjar närma sig nu, så det känns skit jobbigt! Men allt har alltid ett slut och då börjar ett nytt äventyr! förstår bara inte hur jag ska kunna säga hej då till dem. Vet att vi kommer ses igen, utan tvekan men inte när! De börjar få panik över att ja ska åka också så nu blir jag nog itne deras sista au pair längre, de har sagt så söta saker. Det kommer aldrig vara ngn som kan ersätta dig, jag måste bara vänja mig vid tanken att det aldrig kommer bli sig likt helt enkelt. Så söt! Så nu försöker ja hjälpa dem hitta en ny svensk:) De ska nog köra utan agency dock, i några månader eller nåt. De vet inte själva va de vill!!
Självklart lite jobbigt att ngn kommer efter, men det känns ändå bra, jag har haft min tid här och de frågade mig om vi kan skypa när ja kommer hem till Sverige, haha! Så vi håller kontakten!

Nog om detta, nu får de bli en liten update om föregående dagar! Ska försöka fatta mig kort.
Så i onsdags skulle jag ju sova ut...kl 8 messar min värdmamma, Då ska AC gubbarna in i mitt rum och mecka..Jätte snällt att de fixar sånt men åh vad jag saknade min sovmorgon! Jaha va ska ja nu göra? Då tog jag mig ut på en spring runda på morgonen istället, men okej, det var den värsta löprunda EVER! Jag är alltid envis och fortsätter springa hur trött jag än är, men den gången. Kroppen dog. Fick stanna vid piren, har aldrig hänt! Gjorde lite styrka, sprang 2 km, stannade igen vid piren, styrka sen tillbaka. Så lite slöa intervaller fick de bli. Fy fasen vilken pina!!! Helt underbart väder så kunde bara inte motså havet. Jag hoppade seriöst i vattnet med träningskläderna på, haha! Så sjukt skönt:) Kom hem och min värdpappa bara garvade..Klart du ska hoppa i Pernilla, måste ju ta vara på det vi har eller hur? Haha, kom in som en blöt hund:)
Sen kommer ja inte ens ihåg va ja gjorde efter det! Jobbade iaf hela långa dagen!
Torsdag jobbade jag i vanlig ordning, ett besök på gymmet blev det också! Igår, fredag jobbade jag på morgonen, gick på ett Yoga pass och gymmade lite:) De satte upp kameror runt mitt rum och fixade min TiVo så ja kan spela in alla mina shower igen:) De va i rummet hela dagen så ja stängde till sk skjutdörrarna till mitt rum och försökte ta en nap, men de gick inte direkt, haha! Vid 1 tiden messar min värdmamma att ja måste ta mig ut ur huset för det luktar gas. Gick ner och pratade med min värdpappa som ringt 911, då var det tydligen så att en gasbubbla åkt in över manhattan beach och hela MB stank gas, så jäkla mysko, sen försvann det, haha!
Jobbade igen 2-8, vi hade gäster över, slutade och åkte till Target och det var min fredag det.
Idag är det lördag och vilken wunderbaaar dag det vart!!! Verkligen uppe på berg och dalbana toppen:)
Jobbade först 9-12 på morgonen och då frågade ja om ja kunde ta barnen till parken, kände verkligen för det. Så tog med Pk, KK och Pks kompis Ethan till min favorit park där man kan mata ankor och göra massa saker. Det var typ 30 grader och sol i parken, galet varmt men jag klagar inte:)
Planen var väl ett gymbesök idag men vem åker till ett svettigt gym när det är 25 grader strålande sol och inte ett moln. Inte jag!! Kände att det var way too hot för en springrunda runt 12 tiden, så jag tog mitt pick och pack och gick ner på stranden. Helt underbart!!! Då var det dags att svalka sig och havet är egentligen riktigt himla svinkallt men av ngn anledning gillar ja den känslan. Uppfriskande!! Gick ut och vandrade runt lite i vattnet eftersom jag såg att det var strömmar, så försökte hitta rätta spotten utan att bli invirad i en ström. Stog ute i vattnet i väntan på rätta vågen och vad ser jag?? Ca 5-10 meter från mig simmar 5 delfiner rakt framför mig. Jag blir lika excited varje gång jag ser en delfin. Stod där helt mållös och fick sån riktig lyckokick!! Har simmat med vilda delfiner i Afrika innan, men det är alltid denna speciella känsla!
Var på beachen i 2,5 tim och stekte. Emilia och Carro undrade om ja ville med till Santa Monica idag och steka, men skulle bara hinna va där i 1,5 tim så var inte lönt för mig. Så himla surt!!

Vid 3 tiden gick jag upp och tog på mig löparkläderna, lika bara tänkte jag! och oh yes idag var det andra puckar. Det var stekhett och jag har nog aldrig svettats så mkt, men sprang på 29 min, min vanliga 5,5 km runda. Kändes så nice!!
började jobba vid 4, gick ner och mötte familjen på beachen. Lekte datten och en annan spring lek i typ 1 tim, haha! Extra motion skadar ju inte. Hade verkligen så himla kul med kidsen idag! Det var verkligen att jag garvade från hjärtat, haha! av att leka datten:)
Sen blev det baddags, middag, film och nu sover barnen och föräldrarna är på ferre!!

Imorgon ska jag gå upp med barnen, tjohoo!! Jobb till 9.30 sen 1.30-4.30 igen och efter det är det egentligen au pair möte, linedance, haha i Thousand Oaks som är typ 1,5 tim härifrån, men de andra svenskarna kanske inte ska gå och ja tänker inte köra upp dit om ja inte känner ngn ändå. Det är typ 100 au pairer, men de bor ändå långt från mig om ja skulle lära känna dem så får se om ja åker. Om inte ska ja ändå träffa de svenska tjejerna så får se vad som händer!!
Nästa helg är min lediga helg och det pratas om Vegas faktiskt. Väldigt spontant i så fall, haha! vet inte om det blir så än, men får se!

Nu ska ja kolla lite Tv innan det blir läggdags!

Kan se mina flip flops och toppen av mitt hus på samma gång:)


All I need:) Yes mamma jag smörjer faktiskt in mig lite och brännan är precis lagom, inte bränd, bara lite extra gyllenbrun. Surt bara att man alltid får fulaste brännan när man är ute och springer!
Jobbigt för mig, haha!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej Pernilla! Jag förstår precis vad du menar med att du är klar med au pair jobbet men inte att lämna värdfamiljen och platsen du bor på! Jag var au pair i Denver, CO och kom hem i juli. Det var bland det svåraste jag gjort att lämna min värdfamilj och de första månaderna hemma var ganska jobbiga. Självklart var det kul att träffa sina vänner och familjen men jag saknade precis ALLT med usa! som tur är finns skype :) jag skypar med min värdamilj väldigt ofta och jag ska tillbaka hela sommaren för att ta hand om barnen :) (jag var deras sista au pair).

Jag hoppas din sista tid blir riktigt bra! Din blogg är jättebra :)

2011-02-13 @ 12:13:36
Postat av: Caroline

En till sak ;) För att göra det lite lättare att åka hem försökte jag tänka: "Don't cry because it's over, smile because it happened" :)

2011-02-13 @ 12:59:41
Postat av: Pernilla

Hej hej!

Jag har följt din blogg till och från i ett bra tag nu, efgtersom jag själv vill åka iväg om ett tag. Tycket att din familj verkar väldigt trygg och med ditt intryck, att dem är bra. Finns det någon chans att man kan just förfråga den familjen eller så?



2011-02-13 @ 18:20:15
URL: http://pernillapil.webblogg.se/
Postat av: Viktoria

Hej! Jag har läst din blogg ett tag nu och älskar ditt intryck av Manhattan Beach så mycket att jag faktiskt tittat på flygkostnader och hotellkostnader för att spendera 14 dagar där. Så jag undrade om du kanske skulle kunna berätta hur är vädret i september där? Varmt? Vad tycker du man absolut ska besöka när man är där och kan man gå tillräckligt nära LAX skylten för att ta en bild?

Tack på förhand! :)

2011-02-15 @ 09:51:16
URL: http://strindin.blogg.se/
Postat av: Getingen

Underbara bilder, vill också ha sol och värme! Miss u! Love!

2011-02-15 @ 14:58:31
Postat av: Anja

Hej! Jag får börja med att din blogg är grym, alltid en massa intressanta blogginlägg som inspirerat mig till att bli au pair! Enligt din blogg verkar värdfamiljen vara otroligt bra, min fråga är om det finns möjlighet att lämna intresseanmälan eftersom jag efter studenten önskar att bli au pair? Jag finns på Culture Care men åker även gärna privat! Tack på förhand!

2011-02-18 @ 11:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0