Redondo Beach Super Bowl 5K Run

Redondo Super Bowl, vilket race, vilket race!! Sitter här och önskar jag hade minst 20 sådana race framför mig. Önskar så att ni alla fått uppleva det, jag är sjukt glad att jag gjorde det. Ett minne jag sent kommer glömma:)
I lördags kväll jobbade jag i vanlig ordning och vi gick över till en annan familj för middag. Okej, kan man säga för middag? haha! for dinner, för middag? Jaja, vi åt iaf middag och det är alltid lika kul tsm med den familjen, underbara barn och föräldrar:) Jag, barnen, pappan och deras granne med son var ute på gatan och spelade fotboll och grannen frågade vart jag kom ifrån och när jag sa Sverige så var konversationen igång, han hade vart i både Gbg och Sthlm väldigt mycket och han var god vän med Regina Lund, haha! Hon hade vart hos honom här i Manhattan Beach ( samma gata som oss ) flera gånger och spelat in skivor med henne. Han tyckte hon var otroligt begåvad och smart, kunde tydligen 6 språk. Om jag ska vara ärlig vet jag inte mycket om henne, hon är inte riktigt min generation sa ja då:) Nej precis, de förstår jag hon är helt klart min generation säger han:) Jag vet väl det man borde veta typ, haha! Sen frågade han ut mig om diverse frågor som om de vore ngt frågeprogram:) De berättade för mig sen att hans son hade viskat till pappan i den familjen jag känner..How old is she? Ross frågade högt Pernilla How old are you? Okay, and he is 17. Vi måste säga till Pernilla när ngn är into her, hon behöver det självförtroendet. Eh va? Into me? Yes, sa 2 ord till killen. De är för roliga:) Jobbade till 7.30 den kvällen, sen blev det hemma kväll för mig. Laddade mest upp inför morgondagen, det stora loppet:)
Lite halvsvårt att sova faktiskt, vaknade av alarmet kl 6.00 och självklart stänger jag av alarmet. Smart som man är ställde man ett extra alarm, som ringde 10 min innan jag tänkt åka. Tur iaf, annars hade jag nog snoozat vid starttid.
Usch, kl 6 är tidigt, lämnade huset runt 6.30 tiden, körde ner till Redondo Beach, letade parkering, hämtade ut mitt Bib nummer, chip, checkade läget etc. Tyvärr startade morgonen väldigt dimmigt, så hela mitt race var en stor dimma,haha!
Allt flöt på perfekt i tid, ingen stress och perfekt väntan för lite uppvärmning:) Såå, ställde mig vid startlinjen som miljoner andra kändes det som eftersom jag kom ganska långt bak. Var lite så där halvnervös ändå, ville så gärna slå min tid:) Ngn grym tjej sjunger national sången och högtalar killen va sjukt rolig:) 3,2, 1 START!!!
Okeeej, öka!! Vilka slöisar det var, en del gick och en del små jobbade ibörjan, hallå, öka öka jag kommer inte fram. Kunde inte börja springa på nästan de 3 första minuerna, för det var så packat. Fick springa sick sack mellan alla, efter sådär 10 min var det ganska bra med utrymme så man slapp akta sig hela tiden. Hade ingen aning om hur rundan var, jag hade försökt kolla upp men de va svårt att se. Det var fasen uppför de första 3 km, ne om inte mer, vilket jag inte är van vid. Dessutom var det dimmigt så man såg inte slutet på backen, riktigt störande! Men jag hade faktiskt riktigt mycket energi kände jag, så jag försökte springa på så gott det gick. Började känna igen vart vi var och att målet förhoppningsvis började närma sig. Sprang förbi en tjej, Ehh, flås,flås, do u know how much is it left? No, idea, sorry. Nehe, skit samma tänkte ja, nu får ja öka lite. Tur jag gjorde det, för sen började målet närma sig. Är alltid rädd att öka för tidigt så pallar man inte sen, men 5K är ju inte långt så de orkar man ju alltid, no matter what. Ser mållinjen och börjar kuta och yeeeees, mitt mål var att komma under 30 min och det gjorde jag:) Det är egentligen inte alls snabbt, men får faktiskt skylla på att jag inte tränat för loppet. Jag går bara ut och joggar ibland när jag känner för det, så att jag kom under 30 blev jag glad över, men att jag däremot när jag kom i mål kände att jag kunde gett mkt mer var inte alls kul, man vill väl inte komma i mål med energi kvar, haha! Fast nog om det, det var bara så grymt kul att springa:) 
Såhär såg det ut när ja sprang:/ Detta var när jag sprungit, därför inget folk, haha!


Ett av båsen hade Sverige flaggan uppe:)


Var en Health and Fitness mässa efter loppet också, precis vid lagunen på stranden. 200 m från mållinjen:)



Självklart blev de soligt framåt morgonen:) Stannade och kollade på 10k löparna och jag garvade verkligen högt, en del klädde ut sig, eftersom det också är en costume competition.




Denna idiot gallskrek WOHOOOOOOOO, när han närmade sig mål, haha! Så jäkla kul:)

Ett gäng hoppade bock in i mål..

En springande Banan, hahah!


Det fanns alla möjliga kostumer, fy va kul! Har roligaste videon på ett gäng killar som hade roliga kläder, alla med varsinn pappersfigur hängande på ryggen, liknande dem själva, haha! En av killarna sprang med barnvagn, som man också kan göra, men han hade inte en bebis i utan största högtalaren ever med HÖG volym. Så jäkla kul va dem! Precis när jag filmar springer de in mot mållinjen och med 10 meter kvar trillar bergsprängaren ur vagnen, haha! och musiken tystnar. en av killarna med högtalare börjar snacka och garva och alla står bara och as garvar. Så kul att ja fick de på video:)
Här är min snygga tröja jag fick, baksidan av den. Står på framsidan också:) Sen lite info om kommande lopp i L.A area. Nu jäklar ska de springas:) Seriöst, vill springa imorgon igen! Sån go känsla, alla är glada, roliga och det är bara riktigt kul!!!


Efter loppet och lite mingel, åkte jag hem duschade och började jobba direkt. Sen blev det jobb från 12.30-8 på kvällen, eftersom Kristy skulle på super bowl party. Hade hand om barnen, plus 3 andra och deras babysitter men de blir bara mer jobb, haha! Ska se till så alla har det bra, inkl babysittern. Mexikanare på 45 bast, haha! Well, well, skönt när dagen var över! Åkte direkt till Target eftersom jag fått ngt slags munsår, haha! Aldrig haft ett munsår i mitt liv, och aleex sa att då kan man inte få det, men ngt sår är det,i mungipan och ja stod inte ut längre. Så fruktansvärt ont om jag ska vara ärlig. Så köpte ngn mirakel salva, som seriöst bedövar hela läppen, haha! Fast det verkar hjälpa iaf:)
Det var söndagen det och somnade fort på kvällen kan jag lova:)

Idag, måndag jobbade jag på morgonen, sen åkte jag direkt till El Camino college för att göra mitt sista engelska test. Vi fick 25 min att skriva en uppsats om en favorit plats man besökt, sen en kort muntlig intervju med en lärare. Plus att man fick tillbaka sina resultat.
Det första läraren frågade mig var: Är du verkligen utlänsk student? Eh ja! Ok, sen berättar jag att jag är från Sverige osv och hon bara jaha...ja precis, jag är från sverige, haha! I couldnt hear an accent. Sen är alla typ kineser eller mörkhyade så jag sticker väl inte ut på det sättet. mer än att jag är den enda blonda på hela skolan och hela området, haha! De placerar en i en av 3 olika nivåer i 3 olika delar, beroende på testen man gjorde. Så på reading delen fick jag 111/120 så där blev jag Advanced klassen, Speaking klassen blev jag Advanced och writing och grammar blev jag intermediate, så blev mitten gruppen på den. Det är verkligen ngt jag vet att jag behöver jobba på, grammatik, verkligen inte min starka sida, haha!
Jag får välja vilken grupp ja vill ta, eller om ja vill ta alla, men de sa att de 2 där jag är avancerat är det ingen mening med att ta. Självklart kan man alltid lära sig mer, men it makes more sence att ja den jag behöver jobba på. Så ska försöka signa up för writing/grammar. Känns riktigt bra faktiskt:)

Väl klar där, åkte jag direkt till gymmet, parkerade, bytte om i bilen, nej men då har jag glömt mina skor. Smart Pernilla. Kan inte direkt gymma i sandaler, så åkte hem och tog mig ut på en springrunda istället. Helt underbart sommar väder idag, sprang 7,5 km och kom tillbaka med svett all over och en bränna:) Eller gillar iof inte sporttopp och Ipod bränna, men men:) Gick ner och la mig på stranden efter det och somnade till 30 min, otroligt skönt! Kidsen har vart på massa olika saker idag som Kristy var tvungen att va med på så det gav mig lite extra ledigt idag. Skönt, men timmarna ska ju jobbas upp i veckan iaf.
Började jobba igen 4.30-7.30 och nu har jag precis avslutat The Bachelor! Om inte jag är gift när jag är 3...ja 33 då åker jag hit igen och söker till The Bachelor, haha!

Nu ska jag avsluta och faktiskt ta och skicka ut mina första CV:) Ber till gud att grannarna inte börjar borra kl 7 imorgon när jag har min lediga dag!!

Kollade precis tiden från loppet nu, men det är svårt att se för jag vet att det är ca 9000 löpare, men vet inte hur många som sprang 5 K osv. Jag kom iaf på 11e plats i min grupp, som är åldern 19-25 år. Man delas även in i grupper, och det var ngt på 90..i den gruppen. Står faktiskt att ja sprang på 28 min där och nr 1 sprang på 24 min. Kom på 203e plats bland tjejerna och 604 av alla springande. Vi säger hälften hälften, då sprang ca 5000 5K.Så 600 av 5000 kanske.  Vill ta reda på detta:)

Det var allt för mig:)

Kommentarer
Postat av: Getingen

Okeeeey! 11:e plats i din grupp, så jäkla bra sis! Alltså du fattar nog inte hur bra tid du fick. Tänk på att det var kuperat också. Du ska vara super duper NÖJD över din insats! Så coolt att du ställde upp tycker jag!

Kul att du kom med i advance gruppen, inte helt oväntat med tanke på hur bra du är :)



Massor av pussar o kramar!

2011-02-08 @ 22:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0