Party at Casa De Geisha

Updating from my favorite location of all times, Mammoth Mountains. Okej, det var ju så klart a big fat lie:) Uppe i bergen igen, men vet ni? Så bra som det känns just nu har det aldrig känts här uppe förr, fast jag har nog förklaringen till det. Det är bara min värdfamilj här uppe idag, vi hade en bra ride upp, alla har bara hängt nu ikväll, jag har eget stort rum ( i 2 nätter, sen blir det hallen ) ja kommer bara ha hand om mina kids imorgon då den första familjen kommer sent imorgon kväll, sen nästa familj på onsdag, vilket gör allt lättare för mig och ger mig mer privacy. Så allt det där spelar in, sen att jag vaknade med ångest imorse det hör väl till. Jag vet fortfarande hur jag kommer känna om ett par dagar när det blir den vanliga Mammoth-busy-crazy-time igen, när jag bara vill kuta hem varje minut, men åtminstonde känns det bra i denna sekund:) Skål på det!!
Igår frågade jag hur vädret skulle bli här uppe om ja kunde ut å springa å så, men det är sjukt mkt snö, så blir lite svårt, men då sa de att det fanns ett gym här uppe. Jag har faktiskt redan googlat gym här uppe en gång, så då ringde de och fixade ett gympass till mig, så himla snällt. Fast det visade sig bara vara ett 1 day pass, så ja ska kolla imorgon om ja kan betala för 1 vecka, för det skulle få mig att må 100 gånger bättre tror jag. komma ut ur huset, få energi, alone time, man kan bada i poolen där, basta, duscha utan att oroa sig om barn ska öppna dörren eller ej. Amerikanska lås är INTE pålitliga, eller helt opålitliga faktiskt. Sen att bränna kalorier här uppe är bara förnamnet av vad man behöver, då det enda jag gör är å äter. Inne i huset 24-7 och ett hus med bara mat. Så va gör man inte liksom? haha!
De sa att de kunde köpa ett gymkort de här dagarna till mig, men ja går aldrig med på sånt, så får se vad det kostar imorgon, för ja tänker faktiskt unna mig det.

Så, i lördags efter Starbucks åkte jag hem och fixade till mig för destination Casa De Geisha, Long Beach. Haha, Carro bor i ett typ poolhus, fast utan pool, så hon har döpt huset till Casa De Geishan. Förklaring kommer senare:)
Brummade ner till LB i spöregn vid 7 tiden, jag och Carro åkte och handlade lite vätska. Kassörskans kommentar: - Ehm, are u having a party?
- Yea, kind of. haha!

Festen började, sen kom även söta Emilia och joinade oss och festen var igång! Vi skypade även med norska Kristine som bor i Redondo Beach men kunde inte komma i lördags och hon hade träffat Chris Brown i helgen. Sjukt!! ( En parantes, Carro och Emilias kompis, som jag bara snackat med på FB, en svenska au pair, bor i Jennifer Lopez förra hus. Hennes värdfamilj köpte det av henne. Hur sjukt är inte det? Ja vet faktiskt vilket det är. Man har ju åkt startouren ett antal gånger, haha )
Iaf, vi partade loss och tiden rann iväg, men efter 12 tiden gick vi ner till 2nd street och ställde oss i kö för att komma in på klubben The Legends. Borde väl inte skriva om sånt här, men jag drar slutsatsen att usas spioner inte läser min blogg. Måste leva med lite spänning!
Så jag hette Rebecka den kvällen och det är lika jobbigt varje gång, denna ovisshet och shake i benen om man kommer in eller ska bli utslängd, haha! Men rebecka och ja gick hand i hand å vakten släppte in oss:) Så nice!!
Vi kom dit sent, så var väl där 1,5 tim, men de va kul så länge det varade:) Vi hängde med några killar som vi fick skjuts hem av, eftersom de trodde de skulle få hänga emd oss in, haha! De kan de glömma! Mamma, han som körde var nykter. Sötaste killen, som bara var så snäll och reko inte som alla andra amerikanare som man bara vill slänga i väggen ibland. En av hand kompisar är ett exempel, den snälla killen ursäkta honom hela tiden, haha!
Iaf, denna kille var med i armen och om amerikanarna använder ordet "fuck" mycket så är det ingenting mot vad han gjorde. Jag skämtar inte om det var vartannat ord!
Till slut blev ja så trött på honom och frågade om armen screwed him up, för han hade typ en störning, haha! En del blir ju hjärntvättade av att va i armen och han var en av dem. I bilen satt han och snackade med musiken i stort sett och sa fuck, vartannat ord. T.o.m, the name Pernilla is so fucking beautiful, yea, fuck so beautiful. Okej, why don´t u just go to afghanistan? frågar ja.  I will, fuck, go next week, to fucking afghanistan. Yea, fuck and im gonna fuck those, fucking idioits. Seriöst, galen!!
Den snälla killen sa dock att han är skit go när han är nykter, hoppas ja verkligen annars förstår ja inte varför de hänger. Sen den tredje killen va en mörkyhyad smal kille, med glasögon som inte sa ett knyst på hela kvällen och såg helt oskyldig ut, haha! Konstigaste mixen av ett kompisgäng.

Vi anlände till Casa De Geisha runt 2.30 tiden kanske, Carro en aning tröttare än oss andra:) Jag och Emilia delade säng, eftersom Carro bara mumlade i soffan, haha! 15 min senare slänger sig en trött Carro över våra ben och somnar så. Väldigt skönt för våra ben, haha! Lite senare kryper hon ner mellan oss, sen förfyttade hon sig till soffan efter ngn timme igen, ahha! Så ja det blev max 3 tim sömn. Dagen efter blev det frulle hos Carro, de andra åkte till Universal Studios, men mitt pass har gått ut där så ja sa att de kunde åka dit för ja behövde ändå packa å tvätta å greja inför mammoth. Casa De Geisha får 5 stjärnor:)

Lite pics från kvällen.

Förklaring till Geishan:) C va en geisha på Halloween, så där av namnet:) Hon var tvungen att bragga runt i Geishan lite igår.


Tjejer, tjejer, ja kan ett party trick, vill ni se? Haha..okej, Emilia satte sig sedan på väskan, med Carro i:)


haha, bilden på Rebecka är väldigt sur så ja övade min sura min som ja tänkte köra för vakten:)

E o C:)


Mycket lyckad kväll:)
I söndags däremot var inte bästa dagen..hela veckan ha ja haft lite smått hemlängtan, eller en konstig olustkänsla som man inte kan sätta fingret på. Dels pga att ja inte haft internet tror jag, dels för att ja skulle till Mammoth och fler andra anledningar...sen ligger det hela tiden latent att ja ska hem snart, vilket också är jobbigt på ett sätt!
Iaf, vid 1 tiden i söndags var ja bara tvungen att skypa med ngn, för ja började lipa, vilket inte händer ofta. Mamma och pappa var så snälla och va uppe till kl 23.30 och skypade med mig. Åkte till Starbucks parkering och skypade i bilen, haha! Vi pratade en stund sen började jag gråta. Men jag har nog inte lipat av hemlängtan mer än hmm, vad jag kommer ihåg 2 gånger, första julafton här, sen en annan gång..så att lipa lite efter 16 månader är helt normalt som pappa sa, haha! Får väl hålla med om det. Känns alltid bra och bara prata med päronen som alltid bara har visa saker att säga:)
Första gången erkände jag också för min v-familj att ja hade hemlängtan, för vi messade om att jag åkte till starbucks och gud de är de bästa!! Min värdmamma messade mig massor och frågade bla messade hon igår:
" Don and I had "empty nest" syndrome last night with u and Parker gone " De var bara hemma med Kayla nämligen. Haha, hur gulligt är inte det!!
Sen messade de detta messet:
Kayla said:
" Pernilla is the only person that can make me feel better when I cry. Even mommy can´t make me better, only Pernilla "
Okej, då började jag lipa igen för det var det finaste messet. Ja tar det som ett bra betyg av Kayla:) Fy va söt! Hon gör mig också alltid på bättre humör när ja e deppig, de gör hela familjen. De vet aldrig när jag är deppig, men bara genom att vara dem själva så blir ja glad, för de säger alltid ngt kul eller gulligt:)
När ja kom hem kom min värdmamma och kramade mig, sen kom Parker och frågade, sen Kayla, sen kom Don och kramade mig sen stod vi alla där i entren och pratade. Haha, hur fick jag en sån familj? Helt otroligt hur de bryr sig!!! Parker hade frågat K och D: So..does this mean that Pernilla is going home soon? Now when she is homesick? Sötaste, Well, Parker she Is going home soon, but that is because her year is up.
Har aldrig direkt erkänt så tidigare, för jag har aldrig behövt heller, så söta är de!!
Igår gymmade jag en snabbis efter skypen, sen packade ja å tvättade, sen la jag mig kl 7pm. Yes det är sant, ja var helt död. Somnade efter 8 någongång, sen gick jag upp vid 7, så fick en bra sömn iaf, vaknade bara en gång:)
Kayla frågade imorse: Pernilla are u coming to Mammoth with us? yes I am..YAAY ropar kayla och gör en spin i luften..Do u know why I want u to? No, why? Cuz, u know if i cry, u can make me feel better:)
Haha, sööötis!!

Ikväll vågade Kristy knappt låta mig gå in på rummet själv för hon är rädd att ja ska va ledsen, men sanningen är att när ja har min dator är jag mer än nöjd:) peace and quiet är precis vad ja vill ha, innan stormen bryter lös imorgon!
Här är det ju internet, thank god, ANNARS hade ja förmodligen grävt ner mig i snön!

Ikväll ska ja svara på mail, kolla första delen av The Bachelor på datorn och sist men inte minst, SOLSIDAN!!! Yeah, baby!!
Sen få en bra nattsömn innan nätterna på en skrikande säng i hallen väntar.

Trevlig vecka på er alla!!!


Kommentarer
Postat av: 38:an

Du fixar Machmutt, det vet jag!

Tänker på dig hela tiden, saknar dig galet mycket!



Love you!

2011-02-22 @ 20:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0