Wango Tango Baby

Oh yea baby, I´m gonna see Jennifer Lopez LIVE in a few weeks. I am beyoooond excited! Så för er som inte vet så hostar KISSFM en konsert, med namnet Wango Tango:) In L.A, Staples Center May 14th, alltså 2 dagar innan jag flyger hem. Good ending or what? Waa, så bra artister, men jag är mest taggad för J.Lo hon är lite av min största idol just nu. Britney kommer, fast henne har ja sett live en gång, fast kul iaf:) Jason Derulo, han har ja ju iof också sett innan, men också grymt, Selena Gomez, Far east Movement..etc. Ni kan läsa mer om det här:)

http://www.allaccess.com/net-news/archive/story/89229/kiis-fm-s-wango-tango-2011-announced#

Biljetterna tog slut skit fort så igår vid midnatt satt jag och norskan och bokade, hamnade på 110 dollar var. Så nu får det jäklar va bra, haha!
Så ja, jag somnade efter midnatt och jag skulle börja kl 10.00 imorse. Vaknade till och var skit trött, men tänkte att jag kollar väl va klockan är för att se hur länge jag kan sova till. Då är klockan 10.04?? Okej, jag flög upp ur sängen och fattade ingenting, mitt alarm hade ringt sen 9.15, jag hade öronproppar inne och hörde inte ett skit. Fattar inte hur jag kan va så död, haha! Trodde det var ett skämt! Tog på mig snabbt och sprang upp till familjen som var fullt påklädda redo att snart åka, fast de brydde dig inte för de sa att de inte var klara iaf, haha! De hade knackat annars sa de:) Nu var det ju bara 10 min försening och man har ju nära till jobbet, haha! Men usch, jag hatar att va sen. Den känslan att vakna och titta på klockan..usch! Rena turen att jag ens kollade klockan vid den tiden. Haha, så det kan bli!
Körde familjen till backen, hem med Kayla, vi stretchade och jag lärde henne lite Amy Diamond moves, haha. Till ABBAS gimme-gimmie-gimmie låt:) Hon var riktigt duktig!! Ritade lite, käkade lunch, sen körde jag henne till backen vid 12.30. Så gulligt, nästan varje morgon springer hon till mig och slänger sig i min famn. Det värmer verkligen, som i tisdags så frågade Don: Kayla are u excited for Mammoth? Yees, I am..but, is Pernilla coming with us? Yes, she is! YAAAAAY, Pernilla is coming, Pernilla is coming, sen gjorde hon lite hopp i luften, haha! Jag är alltid nervös den gången hon kanske säger. Nooo, I don´t want her to come. Det hade vart lite jobbigt, haha!

Jag åkte hem till huset, snackade lite med syrran på facebook, sen vid 2 tiden brummade ja till gymmet, med en aning mer motivation idag. Alltid trevligt:) Gjorde hela rutinen med gym, pool och jacuzzi. Hemma vi 4.45 och började jobba igen vid 5 tiden. Hela familjen satt helt utslagna i vardagsrummet, haha! Vi gjorde Tacos och hade Taco night, alltid gott.
Badade barnen, städade, diskade, föräldrarna gick ut i 2 tim, jag spelade Wii med barnen och sen var det läggdags och det kunde ju gått en aning bättre. Började med att Parker råkade slå till Kayla med Wii remoten och hon började lipa och då började hon skrika efter mamma och pappa, när hon blir på det humöret då vet ja att det kommer INTE bli lätt att få henne back on track. Så då måste jag välja, antingen blir jag den otåliga Pernilla, som efter ett antal försök sätter " jag pallar inte mer" sidan till, eller så väljer man okej, nu gäller det att ha tålamod av stål. Jag vet ju att det sistnämna är det enda som funkar i sådana lägen, då kan man inte ge upp, inte för att jag brukar men ibland pallar man bara inte och då blir det mer: Okej, men nr 1 du sitter här och lipar, nr 2 du slutar lipa och jag hjälper dig, haha! Den metoden är inte så taktisk med trötta barn, så ja då får det bli tålamod av stål och pedagogiska sidan kommer fram. Förklarade att mamma och pappa kommer inte komma just nu, och vi kommer definitvt inte ringa dem om du gallskriker, haha! Fick henne att garva åt saker, vilket är det enda alternativet, läste bok och hon garvade åt mina otroligt roliga skämt, men jag visste att när jag går så börjar hon lipa och skrika mamma, pappa...vilket hon gjorde. Sen kommer hon på 150 olika ursäkter att inte somna, helt plötsligt är hon rädd, hon hatar sin björn och det ena med det tredje..stackars Parker fick bara läsa ett par sidor, sen var ja tvungen att gå tillbaka till den skrikande vargen, haha!
Parker : But, Pernilla, can u just make her stop screaming?
Haha, Jo om det ändå vore så lätt:)
Slutade med att jag la mig på golvet bredvid henne och sen somnade hon efter 5-10 min. Så man är inte alltid lika poppis, puh..tur att man bara "lånar" barnen kan jag känna ibland, haha! Å andra sidan är det alltid lättare med egna barn, då det är DU som bestämmer, men nu är det verkligen syster relation med mig och barnen, vilket kan vara både pos och neg. Från min sida kanske tålamodet börjar tryta nu i slutet..men enligt Kristy har jag ett tålamod av stål. Hmm, det håller jag nog inte med om. Beror på vilka situationer..tex när Kayla säger för 150e gången att hennes strumpa är knölig i skon..Ja då tar vi ur foten för 151 gången och fixar strumpan..jo sådana situationer hanterar jag nog bra. Lugn är väl min bästa egenskap i detta jobbet, men sen har vi alla situationer där man är mer eller mindre tålmodig.
Eftersom inte barnen vill ha ut mig än så kan jag ju inte va så hemsk ändå, right? Får alltid dåligt samvete om jag tappat tålamodet med kidsen, det händer inte direkt varje, men sen får man tänka..1,5 år med kidsen, varje dag..då är det okej att tappa tålamodet. Fast ibland börjar jag bara garva efter att frågat Parker 30 gånger att ta på sin pyjamas och han ligger fortfarande naken i sitt rum och rullar runt och gör volter på golvet. Haha, då kan jag stå där och garva: Parker, seriously, u are taking forever, haha!
Jaja, nog om detta...nu har alla blivande au pairer fått en insikt i hur livet kan va. Det är inte bara att resa runt, ligga på beachen, shoppa och baka kakor. Då kan ni nog lägga ner au pair yrket om det är era förväntningar. Det är bara alla plus, men jobbet är nr 1 och det kommer man inte ifrån!!! ( Kom ihåg att jag har väldigt väldigt snälla kids mot många andra )

Nu kom föräldrarna hem lät det som! Nu ska jag skriva ned alla kvällar jag kan jobba på min lediga månad, så de kan planera sina fester, haha! Hmm, jag får så dåligt samvete när jag säger nej, men nu får jag faktiskt inte tänka så för det finna inget som säger att jag måste jobba min sista månad, men nu gör jag det iaf. Det är min sista tid i L.A så nu ska jag va liiite självisk. Enda tiden på 1,5 år JAG får planera schemat. De ska ja ta vara på, dåligt samvete kommer jag få i vilket fall, men ska försöka att tänka bort det!

Nu ska jag ställa 50 alarm inför morgondagen och skippa öronpropparna, haha!

Svar: Till dig som undrar när jag kommer hem. Ja, eftersom jag förlängde med 6 månader är mitt år slut 19 april, men stannar min sista månad så åker hem 16 maj till Sverige!

Kommentarer
Postat av: Amira

ÅHH!! Låter förfärligt underbart att få gå på den konserten! :-D

Att se dom artisterna live vore ju amazing! Enjoy the show pernilla :-)

2011-04-09 @ 14:58:41
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0