ABC

Hallååå snöstormen! Välkommen. Nej, inte välkommen. Varje gång jag kommer upp hit och det är snöstorm och svinkallt undrar jag hur jag överlever Sverige? Ställer mig också frågan varför man bor i Sverige? Okej, det finns väldigt många bra anledningare iof, men vädret..puuh! Är även proffs på att köra i snöstorm också. Ser inte ett skit, men det har ju gått bra iaf, haha!
- Pernilla, remember, you only slide when you break or turn, so be careful down the hills etc. Okej, det där lät som ett farväl av min värdpappa idag, haha!

Nu har man alltså överlevt ännu en dag i Machmut. Och om jag gör denna ekvationen rätt så betyder det minus 1 dag mindre att spendera här uppe. Snart vaknar jag väl som en Mammut om ja inte tar mig härifrån..
En märkligt dygn måste jag ändå säga. Sov inte som en prinsessa direkt, hade knappt druckit ngt vatten så vaknade inatt med major huvudvärk, får skylla mig själv. Fick ta lite advil vid 4 inatt, sen ringde även min svenska mobil 2 gånger i natt. Vilken idiot ringer nu tänker jag? Klickar av. Ibland är det kunder till pappa som fortfarande ringer mitt nummer eftersom mobilen står på Thomas, så kan bli så om de slår på Eniro. Ringde en gång till och jag klickade av. Nån timma slog mig tanken, tänk OM det är ngn av mina jobb jag sökt? Chansen var ju inte stor, men tänk om.
Kollade upp på eniro och yeeeeees, det var från företaget ABC-Gruppen, har sökt en tjänst som sälj assistent, som jag verkligen vill ha. I höst kommer man besöka gymnasieskolor och sälja tex stundetmössorna etc, sen annat administrativs, plus att det är fast lön. Känner att det skulle passa mig:)
Det är 2 platser till Jönköping, men jag sökte iaf, så när jag ser att de ringt fick ja lite panik. Messade pappa och frågade om ja kunde ringa upp dem? Pappa ringde upp mig och sa att jag skulle ringa upp dem igen:)

Haha, jag var skit nervös! Ringde och Pierre i Solna svarade, haha! Berättade situationen att det var min natt här, då jag bor i L.A etc. Han frågade, så när kommer du hem till Sverige? 17 maj. Jahaaa, för vi har intervjuer den 5e maj för denna tjänsten..finns det ngn chans att du kan komma hem till det? Blir kanske svårt? Ja det går tyvärr inte. Jag tycker nämligen att du absolut ska få komma på intervju efter att läst ditt CV och personliga brev. Sen snackade vi på om saker, men kom fram till att de kommer intervjua folk den 5e maj som bestämt, hittar de inga de vill ha, så intervjuar de mig så fort jag kommer hem, men i vilket fall ska vi höras så fort jag är hemma i Sverige.
Detta suger lite...förstår att de inte kan ändra intervjudag, men kan de inte bara vänta och bestämma tills de träffat mig? hahaha! Eller bara bestämma nu, vi tar dig, de hade vart det ultimata! Va väntar de på liksom?:)
Samtidigt är jag skit glad att de ville träffa mig, de är alltid kul:) Då lönar det sig att skicka CV och ansöka till tjänster. Så chansen är väl tyvärr inte stor att jag kommer få detta jobbet, men en liten chans finns det kanske. Får bara hoppas att kandidaterna de intervjuar suger ritkigt mycket och absolut inte kan få jobbet, haha!
Well, well, ett steg i rätt riktning, det går fler tåg.

Gick upp vid 10.15 för att skjutsa familjen till backen så ja kunde få ha bilen, men tog en 1 tim att komma ut ur huset och jag jobbade inte ens, men det slutade med att jag gjorde kidsen redo iaf. Bara för att jag inte är "on duty" så står jag ju inte bara där och glor och vägrar hjälpa till, haha! Fast sen sa de att de räknar lite av det som work hours för jag gjorde allt. Familjen åkte 1 backe, sen gav de upp. Snöstorm!!! Jag åkte till gymmet och var så otaggad att det fanns itne. Ville bara därifrån. Usch! Gjorde väl några sit ups och cyklade lite, men fy va surt de va, haha! Bättre än inget antar jag!
Hoppade även i poolen och Jacuzzin liten stund. Åkte och shoppade några saker till familje i mataffären, sen började jag jobba 3.30 igen. Hörde att de pratade om mig i Jacuzzin, när ja satt i mitt rum för de visste inte att ja va hemma..försökte verkligen höra, ngt om min sista månad, de förklarade ngt för barnen..hörde tex att Don sa: Ja, sen när du är i Pernillas ålder då kanske du vill åka och hälsa på henne och så..Hur gammal är hon då frågar Parker? haha! Tror de handlade om att jag ska åkt och lite sånt..Barnen kanske frågade, vet inte riktigt! Gulligt iaf, haha! Sen kanske de sa att de vill bli av med mig, de vet man aldrig, haha!
Idag använde Kristy ordet SAINT i ett sammanhang..och Parker frågar: What does that mean? It means...like for example, Pernilla is a saint..haha! sen börjar hon förklara...
Kul att de överdriver så det bara skriker om det:)

Badade barnen, spelade kort, Kayla var vild som en stucken gris idag. Hon börjar må så mkt bättre i sin fökylning nu och jäklar...hon har ju energi som 5 barn den ungen. Sen ska hon alltid hoppa på Parker och brottas som en galning, retas är hon bra på också. När jag är in charge då bestämmer jag, haha men när föräldrarna är hemma är jag inte lika hård, då får de bestämma. Fast sen hoppar ja in när ja måste. När vi spelade kort, då ska hon sätta sin rumpa på alla kort, slänga dem i luften, kolla på allas kort..hahaaaa. Ville bara slänga ut henne i snön, haha! Ja, hon var lite hyper idag! Minst sagt! Sen att de vart inne i huset största delen av dagen hjälper inte direkt situationen.
Vid 6 tiden kom en annan familj över hit med deras 2 kids, åt middag, spelade Wii, ritade etc etc.
Kl blev 9.30 och jag fick sluta.

Kl är nu 10.30 och jag är redo för sängen. Pratar med Louise nu om våra dagsintag, haha. Puhh, inte bra, inte bra!! What the heck happened with my " being in my best shape ever for Hawaii " ?? Ja där är man ju tyvärr inte...Sorgligt nog!

Imorgon är det sista gången jag drar till gymmet här, sen har jag inte mer gånger kvar och jag är redan sjutk osugen på att gå dit imorgon. Man har noll motivation där. Hemma i Hermosa blir ja taggad många gånger, men INTE här, men men får gå dit och utyttja det. Då är man iaf där, haha!

Nu ska jag sluta snacka!
Over and out!




Kommentarer
Postat av: Ebba

Eftersom du har förlängt din tid, när kommer du att åka hem? :)

2011-04-08 @ 11:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0