Fighting something.

Och där gick musten ur mig. Finns det något skönare än att sätta sig i soffan, nyduschad, invirad i morgonrock, tända ljus efter en 7Km powerwalk. Nej, jag tror inte det, för skönt är det:)
Gårdagen hade väl inte alltför mycket att erbjuda så hoppade uppdateringen, jobbade först 8.45 - 12.45, hade hand om Kayla och hennes playdate, gick till beachen en stund, de hoppade i Jacuzzin etc. Jag fick 3 tim rast, så P kilade till gymmet en sväng. Skyndade hem och vilade en liten stund, eftersom jag har världens halsont för tillfället. Kayla hostar som om hon hade en grus i halsen, inatt spydde hon för hon har sån hosta stackarn. Själv har jag ingen hosta ( knock on wood ) än, men halsen är helt svullen och gör ont. Nog därför jag är extra trött nu också, eftersom jag förmodligen " fighting something" som man brukar säga, finns väl ingen bra översättning på just det uttrycket.
Jobbade sedan hela kvällen till 7.30, Parker och Don kom hem från New York igen, så nu är familjen hel igen:)
Gick och la mig 21.30 igår, släckte väl vid 22 tiden och vaknade nån gång inatt, men sen sov jag hela natten till kl 8, somnade om lite igen, men skönt att bara dra sig lite. Gick upp och packade för mitt kära paradis Mammoth. Nu jäklar ska det packas ballonger och tårta, celebration time, come on!! Min sista gång i Mammoth, yihaaaa på det! Vilken underbar känsla:) Idag fick jag reda på att vi inte tar med en familj upp, så jag får ett eget rum. YES! Då överlever jag nog tom denna gången uppe i bergen.

Fick börja 12.30 istället för 12.00, yay, haha! Idag har jag haft en riktigt " sakna-mamma-dag". En dag då man bara vill krama mamma, enbart mamma. Det spelar ingen roll att ja bara har 5 veckor kvar, man rår inte för hur man vaknar upp och känner, jag vet att jag får träffa henne och alla andra ruskigt snart, men klart jag saknar dem ändå!! Har vart otroligt otålig hela dagen och har väl inte pratat oavbrutet direkt, haha. Jag var så trött på att jobba idag att när barnen ville leka datten ville jag bara gräva ner mig, haha!
Försöker verkligen njuta av sista tiden, varje dag för snart kommer dagen då jag inte har detta varje dag och jag vill inte lämna detta alls! Vill jag aldrig, men ngn gång måste livet gå vidare. Vill dock inte komma hem och ångra saker jag inte gjort, eller ångra att jag satt hemma etc. Fast snart har jag gjort allt på listan iaf:) Som är hyfsat realistiskt, haha!
Ibland försöker jag tänka att när jag får dagar som dessa är det någon mening med det. Tror att det är mening med att jag ska känna mig trött på jobbet, sakna alla lite extra så jag kan åka hem och känna mig klar. Just nu kan jag inte tänka: Åh, kan inte tiden gå fort, jag vill verkligen åka hem nu! Så kanske jag aldrig kommer känna heller, men vill ändå känna att jag börjar bli klar och ändå lämna med flaggan i topp. Svårt att föklara, det är bara au pairer som förstår denna känsla för hur man än säger så låter det själviskt och att man inte alls saknar eller bryr sig om sina nära och kära där hemma, men det är inte alls vad det handlar om!
Hursomhelst så är känner jag mig mer "klar" nu än vad jag gjorde 6 månader sedan, så hade jag inte förlängt hade jag ångrat mig resten av livet, så grattis Pernilla till ett bra val, haha!

Jobbade till 6.30, sen tog jag mig ut på en 7km runda på The Strand i solnedgången. Otroligt skönt! Mamma, jag gick bara, sprang inte även om jag ville, bra va?
Nu har jag intagit soffläge och är klar med dagens uppgifter.

En sak till, vi skulle egentligen kommit hem på lördag från Mammoth, men nu blir det söndag, vilket jag surar riktigt mycket över i smyg. Nu missar jag Carolines " going away party". Det suger verkligen, varför kan vi inte åka hem på lördagen. Seriöst? Hoppas iaf jag kan åka ner och träffa henne på söndag innan hon åker hem till Sverige på måndag.
Fattar ni att mitt år är över om 2 veckor? Då är mitt år officiellt slut. Kan inte ens tänka på det! Sen får jag faktiskt jobba exakt hur jag vill, vilket däremot känns väldigt gött, haha!

Det var allt för idag, nästa update blir uppe i bergen!

Här gick man förbi ikväll, mitt älskade MB! Såg delfiner på min walk idag också. Älskar det! Jag är en grym delfin spotare måste jag säga. Det är alltid jag som ser dem var vi än är..i köket, beachen, walk..etc. Igår satt barnen i Jacuzzin och då ser jag 2 delfiner INNE i en våg, innan vågen slog över, sen börjar de göra hopp och flips. Lika häftigt varje gång<3

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hej!

Så tråkigt att ditt år snart är över, du verkar ha haft det underbart!

Har följt din blogg och hoppas din tid blir underbar! Vem ska bli familjens nästa au pair? Och när ska hon börja jobba?

2011-04-06 @ 21:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0