Gain weight and get a discount.

Sunday, funday! Fick today off, alltid trevligt! Men vaknar upp oftare och oftare lite halv depremerad, olika och okända anledningar. Tror dock att det är ett omedvetet tecken på att jag börjar bli klar här. Jag vill inte åka hem, men samtidigt, jag vill skypa med familjer oftare, jag vet ibland inte vad jag ska göra med dagarna, blir lite halv deppig. Kan va ett omedvetet tecken att livet behöver gå vidare? Sen det här med att man känner sig som en levande köttbull gör inte dagarna lättare, haha! Jag och louise skämtade om det idag och ja sa:
L - Yea, we don´t only need extra bags when we go back home, we also need an extra seat.
P - Yea, they should seriously have " Au pair -gain -weigh -discount " on our extra seat on our flight back..
Haha, sen ´gick skämtet lite väl långt, haha! Spelar ingen roll om jag skulle gå upp 2 eller 20 kilo, skulle inte va okej i vilket fall, man uppskattar det inte!

Nog om det, sov iaf hela natten, vilket var en gift from heaven en dag som denna. Underbart skönt! Var ensam hemma hela dagen idag, väldigt nice! Visst dock inte hur det skulle bli idag när vi skulle träffas och var, så allt blev att man gick runt och väntade och bara drog ut på tiden. Visade sig vara nice väder faktiskt, så gick ner och satte mig på uteplatsen och läste ut min bok:) Skit bra faktiskt, riktigt stolt över att läst ut en bok. FRIVILLIGT! Händer aldrig mig:) Sen att man blir brun på köpet skadar ju inte:)
Några grannar upp på gatan gick förbi:
- Hi Pernilla..ur tan is looking good:)
- Haha, working on it:) Are u guys going surfing?
- Yea, we are:)
Älskar small talket..nu känner man sig som en i gänget, haha! Hemma är snacket med grannarna lite annorlunda:
- Eh, har era äpplen börjat växa än?
- Våra rönnbär är inte sådär röda i år..
Haha, 2 skilda världar, som jag älskar. Fast på olika sätt:)

Ja gjorde inte mkt för världen idag, men vid 6 tiden kom Louise och Kristine hit, och vi tog med våra filtar och picknick ner till beachen. Lite kyligt, men mysigt! Åt, snackade och tittade på solnedgången! De där stunderna är heliga:) Jag är en riktigt livsnjutare, det får jag säga!





Riktigt mysigt! Solnedgången är verkligen olika varje kväll, ibland är den så vacker att jag tappar andan, men alltid fin:)

När det blev alltför kyligt flyttade vi upp partyt till mitt rum. Vi kollade lite The Hills tsm, Louise var tvungen att börja jobba igen, jag och Kristine kollade lite TV och roliga youtube klipp.
Kl är nu 11pm här och imorgon början barnen springbreak. Au Pairernas skräck, haha! Eftersom det innebär vilda barn hemma hela dagarna långa. Well, får iaf lite sovis imorgon. Börjar 8.45, jobbar i stort sett hela dagen, men får lite break mitt på dagen, som nog tillbringas på gymmet eller en löprunda på The Strand. Ska försöka springa milen imorgon om jag orkar.

Haha, Caroline är i Miami nu och hon har skickat massa fyllesms ikväll, så jäkla kul. Carro är det svenska du pratar? Hon har iaf vart och kissat, dansat och nu ska hon dansa igen, hahahah! Hon saknar mig också:) Hon blandar in norska också, haha!
Ja det är roligt nästan jämt som pappa brukar säga:)

Mamma sluta läs:

Såg på cultural cares hemsida att man kan åka som au pair till Australien nu, coolt! 6 månader är det, sen får man resa 6 mån om man vill. Bra deal! Men hallå? Det kostar 30 000. Jäklar i havet. Okej det är dyrare med flyg och grejer, men ändå? Då MÅSTE man ha en bra familj, tänk så betalar man 30 000 och måste åka hem för familjen är skitstövlar. Inte så bra! Sen är det ändå det billigaste sättet att se Australien på. Mamma, om du nu läste. Va inte orolig, jag tar nog Australien på min world tour istället:)
Nu ska jag va hemma med mamma ett tag! Mysiga hemmakvällar, shoppingrundor och ha kvalitetstid med världens bästa mor! ( självklart även med resten av familjen, vänner osv. Det vet ni )
TACK till alla som fortsätter att maila mig och höra av er, ni är helt underbara! Ni anar inte<3

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Valle

Ledsen sis men är lite smånöjd över att du känner dig redo att komma hem :)

Nu kan jag slappna av och köra en ännu fetare nedräkning!!!



Puss

2011-04-04 @ 20:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0