Good Friday.

Good friday, lång fredag, det är precis vad det är idag! Nu är det påskafton hemma i Svedala, så Glad Påsk till er alla:) Jag firar inte ens påsk i år, så tänker inte så mycket på det. Förra året firade vi påsk i Palm Springs, detta år är familjen hemma, för de ska vara borta så många andra helger, så de tog beslutet att vara hemma och de har inga planer. De är väldigt förvånade över det, haha! Inte likt dem! Här firar man dock bara påskdagen, ingen skärtorsdag, långfredagen är ju good friday, men ingen är ledig etc. Påskafton verkar man inte direkt fira, inte på sättet som vi gör i Sverige. Här handlar allt om en dag, påskdagen! Barnen har haft egghunts i skolan, idag har de målat ägg i ngn park osv, så det firas ändå lite hela veckan, fast jag föredrar Svensk påsk jag:)

Inte direkt ngn spännande dag, började jobba 9-1.15 imorse, hade hand om Kayla och Katherine eftersom de hade en playdate. Vid 1.30 åkte jag till gymmet en sväng, väl hemma fixade jag lite, sen vilade jag 1 tim. Började jobba igen 5.30, lagade middag, badade kidsen, läste böcker och nu sover de små liven. Förlädrarna är ute, för omväxlingskull, haha!
Just nu tvättar jag, ska sätta på Tv:n lite, sen ska jag nog sova och ladda för morgondagen. Ska till gymmet, sen jobba några timmar, göra naglarna inför Hawaii, sen på L.A Galaxy game och se Beckham:) Grr!!! Det är strul med biljetterna dock, eller Kristine har gratis biljetter, men hon fick dem idag, så vi msåte ta reda på om de funkar, hoppas verkligen det blir av, men det tror jag:)

Idag, gick jag runt och städade i huset när jag väntade på barnen och det var jag och min värdpappa hemma, så var jag nere i playrummet och städade lite. Råkade trampa på en docka som börjar sjunga och spela skit högt, haha, då ropar min värdpappa:
- Hey, Pernilla, are you playing down there?
- Haha, yea, I couldn´t resist, it is so much fun down here. I sneak down here to play sometimes, haha!
Haha, faktiskt väldigt kul! Ibland när deras leksaker börjar spela vill jag bara hoppa sönder dem, haha. Dagar då man inte är på humör för 50 olika ljud som sätts på, vissa omöjliga att stänga av,haha!

En fråga till er alla: Måste börja med mitt projekt till familjen, vill ge dem ngt innan jag åker. Köpte för längesedan 2 ramar kan man säga på, IKEA, med 8 olika sidor man kan bläddra i typ glas, och det står som ett typ upp och ner vänt V om ni vet vilken det är? Svårt att förklara, men iaf, tänkte göra en var till barnen, med bilder på mig och kidsen. Tyvärr är alla mina bilder som är någorlunda bra lodrätta och de måste va vågrätta, så vet inte om jag kommer använda de ramarna.
Ska iaf göra ngt med kort till kidsen, är det ngn som har tips? Behöver även tips på vad jag ska ge familjen.
Vill ge ngt personligt!! Funderar på att göra en fotobok som man beställer, men jag har typ inga bilder jag ens vill använda, haha! Tips är väldigt välkommet:)

Lite pics från Sea World:

Val av ngt slag:)


Dolphins:)

Akrobatik i delfinshowen!


Killer Whale showen " Believe"




Vet inte riktigt vad jag tycker om att de stänger in dessa gigantiska djur i en bassäng.

Sealions, haha, roligaste showen:)

Fetaste pingvinen ever? Syns ju att han bor i USA iaf..


Happy Easter!!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej Pernilla!



Har följt din blogg ända från början och du har en av mina favorit-au pair-bloggar! Nu på tisdag är det min tur att fara iväg till andra sidan atlanten och jag vill tacka dig för att du genom din blogg hjälpt mig att hålla modet uppe under min långa väntan på en värdfamilj :)Tack för en bra blogg! Kram Malin

2011-04-25 @ 00:03:26
Postat av: Veronika-au pair i New York

Jag har gjort fotoböcker från mixbook.com i julklapp till min v-familj, det vart väldigt uppskattat! :)

2011-05-01 @ 21:18:16
URL: http://veronikamariagabriella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0