Hidden Skills.

Hidden skills? Oh yes..Being an au pair brings out the best in you. You experience skills you didn´t even know you had..They were deeply hidden, but now they are showing their true colors. I am talking about my serious " making paper airplanes " skills. These skills made me queen over a day, and hey I was completly unfamiliar with my skills. - Until yesterday! Haha, this is not a joke, I am the queen of paper airplanes. I am not exaggerating, not at all!
Varför börjar det alltid med att jag skrivet på engelska? Hmm, förmodligen för jag tycker det är roligare och mitt huvud är bara engelska, men skulle jag skriva alla inlägg bara på engelska skulle folket förmodligen undra vad jag blivit för freak. Det vore iof bra skriv träning, men jag är väl trots allt svensk. Mamma och pappa skulle iof behöva fräscha upp engelska skillsen lite, haha! Ska ta en engelsktalande dag i veckan när jag kommer hem. Usch, kommer glömma alla mina skills samma sekund jag landar i Sverige. Sorgligt!
Så, paperairplanes? Yes, barnen gjorde lite paperairplanes häromdagen och undrade om jag kunde hjälpa dem och jag kan de traditionella. That´s it! Sen började jag experimentera lite och där kan vi börja snacka. Planen gick som en stucken gris genom huset. Sen började jag producera paper airplanes som aldrig förr:)
Parker- Pernilla, Omg, you are so good at this. Dad, dad, look what Pernilla made. Pernilla can you teach my dad how to make them that good?
Haha, de skillsen gick ju hem iaf:) Eller skills, haha..Ikväll satt Parker och Don och pratade och Don säger:
Parker is very impressed by your paperairplanes, he told me you are very good at that.
Haha, well, I just experiement, I don´t really have a secret. Well, I guess that´s your secret säger Don och skrattar.
You didn´t expect that from me huh Parker säger jag? Då blir han lite generad och små skrattar lite, hahaa!
We are all good at different things, that´s the good thing säger Don, haha!
Det gäller bara att man memorerar hur man viker varje plan, för blir det planet succe ja då måste man ju göra 10 till, haha!

Förutom att vika plan idag, så körde vi föräldrarna till backen imorse, jag tog hand om barnen i 3 tim, körde dem till backen, åkte hem till huset och skypade med mamma och pappa. Tack för skypen:)
Sen tog jag mig ut på en promenad till The Village, samma affärer och innehåll som alla andra 150 gånger jag vart där. Köpte en Orange Mango smoothie på Starbucks, mm, smakade skit! Jag är inte nojig, men den va verkligen inte god. Man fick iaf en plats på Starbucks:)
Gick hem, familjen var hemma och jag började jobba vid 5.30 igen. Badade Kayla, lagade middag, väldigt lugn kväll. Parker var på playdate och ja, allmänt lugnt!

Nu har jag intagit sängläge och har precis registrerat mig för ett nytt race...yaaay! Ville verkligen köra minst 1 race till innan jag åker hem, så det blev ett redan nu på lördag, om 1 vecka. Hermosa Beach 5000 heter loppet. 5 K på piren ( OC piren ) och längst stranden, kommer bli nice! Fast nu måste jag träna som en Kenyan i veckan, IN ORDER TO BEAT MY TIME. Jag måååste slå min tid och komma bland de bästa 100 bland tjejerna. Haha, vad har jag för mål egentligen? Jag tränar inte ens löpning. Får se det som en bra grej, om jag känner mig pigg i benen och inte får håll då jäklar ska jag slå min tid, nu är det tydligen inte lika backigt som förra loppet heller så de blir bra:) Om min syster Jessica kenyanen, kan ge mig lite av hennes löparskills vore det ju hyggligt!
Nu har jag bara 4 dagar att träna på, för dagen innan kan jag inte löpa, då blir jag för seg på loppet. Här ska det löpas! Ska jag bara träna 5Km i veckan tkr ni? Eller ska man öva på längre? Den rundan jag oftast kör är typ 5,20 km eller nåt.

Loppet ett av åren! Här är jag på lördag morgon!


Just det igår kväll vid 12 tiden öppnas min dörr och en gråtandes Kayla kommer in:
- I´m scared, I´m scared...Då är sötisen rädd av ngn anledning, satt med henne i hennes säng, hon ville att mamma och pappa skulle komma, så jag messade dem men de sov och jag ville inte gå upp och väcka dem direkt, haha, men Kayla somnade om och allt var frid och fröjd.
Grannarna däremot..var uppe heeeela natten, skrikandes i Jacuzzin vid 3 på natten och med öronproppar kunde jag typ höra vad de sa, så ingen av oss fick mkt sömn inatt. Min värdpappa gav de dock en läxa imorse, haha! 15 ungdomar som hyrt huset eller nåt. Galet!

Inatt är det sista natten i Mammoth, förmodligen EVER! Känns inte ens lite vemodigt, haha! Nej, kan inte komma på ngt jag kommer sakna om jag ska vara ärlig. Imorgon far vi mot L.A igen, och man har då avklarat ännu en tid i bergen. CHECK på den!
Imorgon kväll ska jag åka och ta farväl av min kära Geisha:( Carro, flyger till Sverige på måndag. :( Tur att vi ska ses på reunion i Sverige:) Efter det ska jag träffa Louise, så morgondagen går inte händelselös.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0