L.A Candy

Skulle vilja sammanfatta mitt au pair liv som just L.A Candy..It´s addicting and I want more of it every single day, and I also need more of it every single day! Sometimes it´s sweet, sometimes it´s sour. Bittersweet! Sometimes you wanna let go of that bag of candy so badly, but you can´t. Sometimes you have the strenght to let go of that bag of addiction. At least for a little while, in order to quickly pick it up again. That´s my bag of candy! I will let go of it, but I will always pick it up again. I don´t know when, I don´t know where, but who said it was all sweet, right? 
Hmm, nu undrar jag själv lite när Pernilla blev poet? Seriöst? Vart kom de där djupa tankarna ifrån? haha! Eller hur djupt är det egentligen att dra en parallell mellan mitt liv och en godispåse? Ah, well, poet eller inte, lite stämmer det ändå och det beskriver nog ganska bra hur jag känner.
Vilken dålig update Pilly gett er denna veckan, sorry about that! Ska snabbt försöka fatta mig lite kort om veckan som gått.
I onsdags lunchade jag med min nya fina vän Louise:) Först en 5Km runda, sen premiär på The Veggie Grill, mycket mumsigt! Jobbade hela dagen och kvällen efter det. I torsdags blev det jobb, hade några tim off på förmiddagen och eftersom L.A erbjöd strålande sol och 28 grader hoppade jag ner på beachen..Yes, grymt gött att jobba på brännan igen:) Blev även beachen med kidsen hela eftermiddagen.
På kvällen åkte jag på Zumba och goosh, vilket ös! Jag är på en annan planet i den salen! Jag körde seriöst så hårt att min  arm typ gick ur led, haha! Allvarligt, den gjorde sjukt ont, men nu är den på plats:)
Sen blev det skype med min underbara syster och systerdotter på kvällen:) Alltid lika kul!!! Blev läggdags vid 12 tiden, började 7.15 dagen efter, men vaknade flera gånger på natten. Parker och Don åkte till New York på morgonen. När kayla åkt till skolan åkte jag till DMV för att förnya mitt körkort. Ja det kan jag ju glömma. Kön gick RUNT huset, 1 tim kö för att få en kölapp, sen ännu 3 tim när man väl fått förbannade lappen. USA i ett nötskal! Aldrig att ja ägnar min dag där. Så nu tror jag det får bli bra att hyra bil med mitt svensak körkort och ett internationellt körkort ( som gått ut, haha ) Blir nog bra det!
Åkte istället direkt till gymmet, sen vidare till beachen. Väldigt nice!! Sen kallade jobbet igen och det blev beachen igen. Slutade 7.30 och tanken var att gå ut på ngt vis..men slutade med att jag snackade med kompisarna på FB, ingen pallade. Speciellt inte jag. Somnade, men var vaken 2 tim inatt pga huvudvärk, ont i kroppen, en trötthet som inte ens går beskriva. Pallade inte ens lyfta på täcket..illa!
Blev inte många tim sömn inatt. Skypade med mamma i sängen, kollade tv, gjorde inte ett skit, eftersom ja inte orkade, haha! Började jobba kl 3, Kristy kom hem med Kayla och en av kusinerna JT, my swedish little girl. Sötaste ungen! Han pratar hela tiden, men ingen hör honom typ, han är mitten barnet av 4 i deras familj. Han har alltid 100 frågor och åh..han är min favorit, haha! Vi lekte, pusslade, middag, bad, läggdags etc. Min värdmamma gick ut idag, men barnen var SÅ duktiga. Somnade efter 2 min också!
JT var för rolig idag, han fick syn på mitt rum:
- What, wait? Do u live here?
- JT, haha, Yes I do, since 1,5 ago silly.
- Oh, so they adopted you? säger han helt förvirrad.
- Haha, No! Sen förklarade jag situationen..
- But, did your mom send you here? Where are you gonna live when you move back home?
- With my family, with my parents:)
- Hmm..
Haha, han fattade nog inte riktigt. Han har träffat mig massa gånger, men han har väl inte koll på det, haha!









Kl är nu 11pm, hörde precis att min v-mamma kom hem. Ska väl hoppa i sängen om ett tag, först ska jag maila ett jobb. Imorgon är jag ledig, yihooo! Ska nog dra med en norska och en tysk till downtown L.A imorgon, norsken har aldrig vart där..så kanske blir en sväng till Fashion District.

Nästa vecka blir det sista, sista, sista, allra sista trippen till Mammoth, och jag kommer aldrig sätta min fot där igen. Det skulle vara om jag fick ett helt hus utan barn och ett skipass gratis..då kan jag överväga det, men åh hallelujah moment att inte åka dit mer igen! Sara, ska skid outfiten gå i arv till fransken? haha! Au pair outfiten numera:) Ska ta med ballonger och fira där uppe sista dagen!!

Det var allt för mig idag!

Kommentarer
Postat av: Sara

hahaha! pernilla är det säkert att du inte vill ta med skidstället hem och hänga upp på väggen så du kan se det varje dag, och påminnas av alla fina minnen som det bringar, hahaha! kul arv man får som au pair :) glädjer mig att det bara är en gång kvar för dig! sen är det bara det roliga kvar :) kramar!

2011-04-03 @ 19:18:16
URL: http://saralicious.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0