Hermosa Beach 5000 5K

19 april - 1 år och 6 månader sedan jag flyttade från Sverige för att ut och flyga med egna vingar. Galet vad tiden går fort, stanna tiden, tack! Idag är nog en av eller t.o.m den värsta dagen under min au pair tid. ( Svininfluensa veckan räknas inte ). Tänker inte gå in på detaljer, men den gigantiska huvudvärk jag har idag beror på alltför många tårar. Riktig pissdag är vad det är, och det är precis ingenting i världen som kan ändra det. Well, har vart crazy busy det senaste och sen har jag inte haft inspiration att blogga, idag gör jag det för er skull, så ska faktiskt försöka fatta mig kort, ja så brukar det låta, men idag vill jag absolut inte blogga, så ska fatta mig kort.
Har otroligt mycket att uppdatera om känns det som, börjar väl med mitt kära lopp jag sprang i lördags. Vaknade mitt i natten, skit trött och otaggad, men vid 7 tiden gick man upp och pallrade sig iväg till Hermosa Beach. Helt underbart väder, 30 grader och strålande sol. Checkade in killarna som sprang kl 8, sen var det damernas tur vid 8.45. Jag var seriöst skit nervös, ville så gärna slå min tid och mitt mål att komma bland de 100 bästa. Mitt förra lopp hade jag riktigt mycket energi och ville springa i timmar efter, not so much this time..efter 5 steg ville jag seriöst slänga mig ner och alvida för en stund. Hur ska jag klara detta? Ville seriöst ge upp varje steg, en riktig pina var det och jag njöt inte en sekund av loppet. Varje steg tänkte jag..jag ger upp, jag ger upp..nej ge inte upp..fasen jag orkar inte mer, jo kom igen du pallar...Gav iaf ner att jag skulle få en bra tid. Så surt när man är så otroligt seg i hela kroppen när man väl har ett lopp, men men jag tog mig i mål och var glad efter:) Fick reda på att jag slog båda mina rekord..27.55 min och kom på 82nd place..det var bara 271 damer som sprang, men jag slog iaf mina mål, det får jag väl bli nöjd med. Sen blir jag nog aldrig riktigt helt nöjd..men sån är jag ju! haha!
Checkade runt lite i Hermosa, sen började jag jobba någon timme efter, cyklade och mötte upp Kayla på en Baseball match, gjord ekidsen redo för beachen, fick ett break, satte mig ute på uteplatsen och läste tidning och stekte i solen, riktigt skönt!
Började jobba igen, var på beachen med Kayla, middag, bad, Parker hade sleepover med hans kompis Ethan. Föräldrarna var ute så jag jobbade kväll.

I söndags hade jag ledigt och efter många planer hit och dit bestämde vi oss för att ta en roadtrip ner till San Diego och gå på Sea World. Jag hämtade upp norskan, sen brummade vi ner och vi hade riktigt fint väder också:) Mulnade till framåt eftermiddagen men det var okej. Vi hade en super mysig dag, båda brände sig på axlarna och va helt slut efter en dag, haha. Tar på krafterna det där. Vi båda var glada att va där utan barn dock, haha! Alla showerna var heeelt amazing, delfinshower, spägghuggarshow, sea lions...så mycket coola grejer:) Kollade lite 4D movies..Ja en mkt bra dag! Bilder från det kommer en annan dag!

Fick ledigt igår morse, jobbade 11-1.30, sen åkte jag ut på ärenden, fixade presenter och annat till familjen hemma, tog hela eftermiddagen, sen började jag vid 5.30 igen. Skulle åkte till gymmet men blev inte tid till det, dessutom har jag ingen lust eller motivation just nu överhuvudtaget, men måste ta tag i det imorgon igen.
Jobbade kvällen och det var den dagen det. Idag, tisdag, första dagen på min sista månad, min 19e månad..hur sjukt låter inte det? Så nu får jag betalt per timme och får jobba hur jag vill, men har vissa kvällar jag har sagt jag kan jobba, sen blir det väl ett par timmar per dag. Idag behövde hon mig inte så mkt, så jobbade morgon 7.30-9 sen igen 5-7.30, så de va en kort dag. Efter morgonpasset skypade jag första med kära syster emelie, alltid lika kul:) Sen tog vi nästa, då var det dags för skype med mamma och pappa. Vad hade jag gjort utan familjen? Shit, jag somnar nästan när jag skriver detta nu. Är helt död, dels för jag inte sovit mkt det senaste, dels för jag lipade imorse, var på väg till gymmet, men mitt huvud sprängdes och mina ögon såg ut som svullna vet inte vad, så jag slängde mig på sängen och vilade 1 tim. Hade lovat Louise att träffas, så vi gick bort till piren, strosade runt i Manhattan Beach Downtown, checkade Farmers market, där vi träffade på mina kids och värdmamma. Vädret blev super nice i eftermiddag så vi gick ner och la oss på beachen med kläderna på, haha, vi båda blev skit trötta och snoozade i 15 min, sen traskade vi tbk och jag började jobba kl 5pm. Alltid lika kul å träffa Louise:) alltid lika mkt att snacka om också!
Hon berättade om Prince konserten hon gick på och OMG, hon satt vid VIP bordet, tsm med Eva Longoria ( en av mina favorit celebs ) Penelope Cruz, Mila Kunis från Black Swan etc..Waaa, helt galet och alla hälsade på hennes värdpappa. Helt galet. Sen skickade hennes värdpappa upp Louise på scen att dansa med Prince. Hur galet är inte det? Så glad för hennes skull!! And jelaous in a good way:)
Nu har jag jobbat klart för kvällen och imorgon blir det jobb igen som vanligt.

Vill dela ngt väldigt fint med mina läsare. Förra veckan fick jag 2 bilder på Facebook från mina favorit tjejer Fanny och Tyra:) De hade båda målat varsinn påskteckning till mig. Blev så otroligt glad ska ni veta:) Tusen tack igen tjejer!!!





Pics från loppet, som gick längs med stranden hela vägen och avslut på piren:) Här är det kidsens tur!!!

FINISH!!!!!!!!!!!!

Fullt ös på beachen!


På vägen hem körde jag bakom denna...var bara tvungen att ta kort på hur vardagen är här. Helt normalt att åka bakom en bil full med surfbrädor..love it:) Det kommer jag minsann inte se om 4 veckor....som min kära syster sa: Nej, då kommer du åka bakom en EPA istället, hahaha, fy va kul!!! Eller väldigt deprimerande egentligen, haha, men jag får väl införa lite surfstyle i Habo:)

Fick självklart en tisha för den tappra prestationen:) Litet armband också!


Det var den uppdateringen det, kl är nu 8.30 lokal tid and I´m passing out. Tack till mina fina föräldrar för skypen idag, ni är bäst! Tack för ni lyssnar på mig och tack för ni är så underbara som gör att jag kan prata med er om precis vad som, när som. Blir jag en lika bra förälder som er kommer jag få världen lyckligaste barn!!!

Nu blir det en titt på Tvn sen ska jag sova, väldigt efterlängtat!

Kommentarer
Postat av: Kenny

Lägg av vad söta dom är tjejerna!

Ha ha ha garvade högt åt stavningen :)



Kan inte fatta att det är mindre än 4 veckor kvar...yeeeeees vilken lycka 17 maj!!!!!!



Puss

2011-04-20 @ 19:56:52
Postat av: alex

min tjej, va du e gryyyyym som slog ditt rekord!



kan inte beskriva hur mycket jag längtar till dig min tjej! 5 dar kvar, sen ere du&jag!!!!!! du & jag!



hoppas du e lika taggad. du är så grym. älskar dig min pillis

2011-04-20 @ 22:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0