shop til u drop.

Okej, detta var nog ett av de längsta blogguppehållen jag haft. Det är verkligen som ett obetalt extrajobb, haha! När man inte bloggar får man dåligt samvete och tänker hela tiden att man måste uppdatera. Nu har jag 25 min på mig, vilket jag nog inte kommer hinna, men får se hur långt jag kommer!
Kommer bara ihåg vad jag gjorde i onsdags och torsdags så håller med till de dagarna med start onsdag.
Jobbade 7.45 -12.20. Det var Parkers första skoldag, börjar 1a klass nu, åh han var så söt så himla förväntansfull:) Ja kommer fortfarande ihåg den där första dagen, jag hade oranga kläder med en orange rygga, haha! Jag var hemma med Kayla och hennes kompis som hade playdate, städade och organiserade lekrummet för att få lite ordning medan kidsen lekte. Nu mår jag bättre i själen igen, med lite ordning, haha! Direkt efter jobbet skypade jag med min fina syster Jessica, fick även se lilla Joline som vaknade upp och vill ha lite välling. Hon blir bara sötare för varje dag den där tjejen, precis som sin mamma:) Tack sis för skypen!! Direkt efter skypen åkte jag till gymmet och körde lite, hem och gjorde mig i ordning för ett besök hos ordontolgen. Lite inside information är att jag har en ståltråd på insidan av mina nedertänder och den lossnade förra veckan, så fick lite panik då man behöver en ordontolog för det och jag har ingen försäkring för tänder. Tänkte direkt att det blir många månaders au pair lön för att fixa det, men kontakter är allt man behöver:) Min värdmamma kände en ordontolog som var med i hennes välgörenhetsgrupp så bokade en tid med henne och hon var världens gulligaste. Tog bara ett par minuter sen var det fixat och hon sa att jag fick komma tillbaka precis när jag ville om jag behövde hjälp med något. Alla på mottagningen sa att jag inte behövde betala, så himla gulligt!!! Det tackar vi för:)
Åkte vidare till Del amo mall för lite shopping och pappa nu tänker du säkert: Hur har du tänkt att få hem allt Pernilla? Ja far, det är en bra fråga, men vet du vad? Du säger alltid att man aldrig ska oroa sig för saker i framtiden, det löser sig alltid. Så jag tänker inte oroa mig för det utan shoppa precis vad jag vill ha, haha! Sen vet jag dock att jag inte får hem hälften, men tur att det finns båtar som kan ta hem mina saker:)

Så första stoppet blev Marshalls och för er som inte vet är det en mega affär med märkeskläder till ett billigare pris, men man måste ha lite tålamod där inne ibland. Jag gjorde dock livets köp! Jag är nöjdare än nöjdast!!
De var dock lite stora, men fick inte i foten i den mindre storleken så det får blir bra:)
JUICY COUTURE BOOTS, vilket kap! 100 dollar, kostar egentligen 200.



Vidare för fler besök i mallet och självklart hittar man alltid något. Lite gott & blandat!



Efter ett par timmars shopping blev sista stoppet Target på vägen hem för lite annat smått och gott, alltid ngt man behöver konstigt nog! Jag lovade mig själv innan jag kom till USA att jag inte ska spara pengar när jag är här. Jag är bra på att spara pengar annars tkr jag allt, men jag är här för att uppleva och " shoppa" ingår också, så varför inte göra och köpa det man vill! Jag ser ingen anledning att komma hem med pengar. Av någon anledning har jag ändå lyckats spara pengar, omedvetet. Så det är bra eftersom det kommer behövas till min sista resemånad nästa år! Anledningen till varför jag skriver detta är för att jag vet att många blivande au pairer undrar hur pengarna räcker här. De räcker bra tycker jag:) Helt beroende på vad du gör och vad du behöver betala för, men det är alltid bra att komma hit med sparpengar för oönskade utgifter!

Var hemma 30 min sen vid 9 tiden på kvällen åkte jag ut och mötte en kompis igen, spenderade kvällen på en restaurang och hängde lite. Jag hade ingen ork alls att gå ut så han fick nöja sig med ett matbesök. Hemma igen ca 12.30 på natten. Somnade som vanligt som en bebis, eftersom jag av någon anledning alltid är trött och kan alltid sova, haha! Fasen det är tufft att vara au pair, trust me! Sen har jag även kommit på att jag aldrig taggar ner, så fort jag är ledig gör jag något, förutom på kvällarna då jag kan va hemma när jag slutat, men annars får jag dåligt samvete om jag sitter och tittar på TV en dag eller bara tar det lugnt. När jag är ledig vill jag alltid utnyttja dagen och när jag har timmar off tvingar jag mig oftast till gymmet. Ibland kanske det faktiskt är okej att bara ta det lugnt? 
Fast inte alltför ofta, haha! 

Okej, nu har jag jobbat 5 timmar sedan jag skrev ovanstående text, hann som förväntat inte klart innan, haha! Så läskigt, Kayla har fått en ny byrå för hennes kläder i hennes rum, jag skickar upp Kayla för att ta på sig sin pyjamas medans jag värmer middag, hon gillar alltid att byta om själv för att " surprisa" mig, haha! Då hör jag världens smäll på övervåningen och fick panik och väntar på ett stort skrik. Are u okay kayla? Yea, hör jag en liten röst som säger. Då har hela hennes byrå som är lika hög som mig och 1 meter bred vält rakt ner mitt i hennes rum. Ser hur alla lådor åkt ut och ligger helt packat. Hade Kayla vart under den, jag får rysningar. Då hade jag inte suttit här just nu. Så glad att hon var okej. Dessutom hade jag ALLTID haft skulden på mig om det hänt något. Även om hennes föräldrar också alltid låter henne ta på sig ensam så tar man ändå på sig skulden. Men som tur var är alla okej! 
Idag har jag jobbat, vart i parken, gymmet, playdates, bad, middag etc och nu är kl 7pm och jag har slutat. Ikväll var tanken att jag och Mona skulle gå ut för hon är off för en gångs skull, men nu måste hon plugga så nu vet jag inte hur det blir:( Jag vill egentligen bara gå och lägga mig nu för jag är helt död, men jag pallrar mig gärna ut! 
Återstår att se! 

So, gårdagen har jag inte berättat om. Gårdag, torsdag var min lediga dag denna veckan, vilket innebar sovmorgon på morgonen. Eller vaknade av en skrikande Kayla, sen att de gjorde om asfalten utanför vårt hus vilket gav ett härligt borrande sound. Det blir aldrig sovmorgon när man väl vill konstigt nog! tog mig ut på en powerwalk till Hermosa Pier vilket är nästan 10 km. Kändes riktigt skönt!! Väl hemma var tanken att jag och Mona skulle hänga vid hennes pool hela dagen och läsa skvallertidningar och ha en riktigt tjejdag, men solen valde att försvinna och dimman kom fram, svinkallt! Ingen poolväder alls:( Så vad gör man en ledig dag i L.A?
Vi var sämst, det slutade med att vi googlade " What to do in L.A" haha. Då är det illa! Fast vi har gjort alla saker som kom upp, vi ville till ett vattenland, fast alla var för långt bort:( Eftersom vi både alltid blir glada av att va inne i L.A så bestämde vi oss för en trip in till H-wood. Dessutom är det ALLTID sunny där. Mona hämtade upp mig och vi åkte till mitt absoluta favvo ställe, THE GROVE! Okej, familjen nu måste jag släppa en till bomb: Jag ska inte stanna 1 år till, haha, men däremot jag SKA bo inne i L.A i framtiden för ett tag, jobba eller plugga och bo där. Min dröm vore att jobba och bo där. Jag är så lycklig varje gång jag är inne i L.A, det är ngt visst med det och varje gång säger jag och Mona att vi måste flytta ihop och bo där, haha! 
Blev lite mer shopping @ the grove, vad hände med att inte shoppa mer tills min kompis kommer? haha! Äsch, dum regel! 

Bidrog med lite pengar till Forever 21 och Victoria Secret. Var bara tvungen att köpa det rosa VS nattlinnet. Ni ska veta hur otroligt skönt det är!!!
 

Paljett i all ära!!! Ser ni VS texten? Nu är det bara kroppen kvar sen är man med VS gänget. NOT!


VS affären i The grove är gigantisk och på väggarna i den mega stora trappan till level 2 sitter bilder på modellerna och bla deras handavtryck. Precis när jag knäpper kort säger de till att jag inte får, men ofta jag tar bort det? No, haha!


Efter lite shopping blev det nötter på Farmers Market och sen bio:) The Switch med Jennifer Aniston blev det för oss och jag har hört att den var sådär, men den var skit bra!! Rolig och även lite sorglig, men riktigt bra!! Se den:) 
Och där var den dagen slut:( En mycket bra sådan! 
Hoppas ni haft en bra vecka och nu påbörjar en bra helg, själv ska jag jobba hela hela helgen. 

Grattis igen till världens finaste brud, Lina Loppan som fyllde 20 igår! Önskar jag vart hemma och firat dig min fina vän, men hoppas du hade en grym dag<3 Saknar dig massor!!!!
 


Kommentarer
Postat av: Valle

...och DÄR blev min garderob ännu mer ångestfylld!!! Faaaasen vad du shoppar schyssta grejer, är galet avis!!!



Vill bara påminna dig om adressen dit du kan lämna av lite grejer när du kommer hem...L-gatan 1A



Puss

2010-09-04 @ 23:45:40
Postat av: alex

glitter till veeeegas baby!!!!!!!!

2010-09-06 @ 19:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0