Arrested.

Leaving the dream var rubriken på förra inlägget, vilket var 5 dagar sedan och jag lever fortfarande i en dröm och är precis lika lycklig!! Jag kan inte ens beskriva med miljoner meningar allt vi är med om och upplever, men ska försöka få med en liten uppdatering för er skull:) Vill dock inte sitta här när jag kan umgås med min underbara vän, så ska försöka fatta mig kort! Får se hur det går med det!!

I söndags åkte vi till Venice Beach och checkade läget på alla galna människor, skatare m.m. Blev bjudna på drinkar av en psykpatient, men tackade vänligt nej. Vidare till Santa Monica där vi åt en utsökt frulle, en amerikansk sådan. Skulle kunna äta frulle 24-7. Yum! Spenderade timmar på 3 promenade i Santa Monica, med grym shopping som alltid och jag tror nog att vi shoppat nääästan varje dag sedan hon kom hit. Haha! Så det ska va:) Det har öppnat ett nytt shopping plaza i SM som är så sjukt fint och lyxigt. Massa restauranger, butiker, lyxiga som billiga. Absolut mitt nya favorit ställe, där åt vi en utsökt middag med solnedgång och fick lite oväntat besök.
Kommer fram en man och ursäktar att han stör, man vet inte riktigt vad han vill få fram, till slut vågar han fråga vad vi jobbar med. Jaha, så ni är inte modeller? Nej. Oj, jaha, okej. Sen drar han ut stolen och sätter sig ner. Jaha va vill snubben tänker vi. Då är han fotograf och har jobbat för tidningen FORD i NY och frilansar nu, vi fick se några av hans bilder som faktiskt var sjukt snygga. Han lämnnade alla hans uppgifter och hoppades på att vi skulle få ett fortsatt arbete tillsammans, men vi tackade nog nej på det, haha! Vi checkade däremot in hans hemsida! Allt kan hända i L.A! Även han trodde vi var tvillingar, som alla andra.
Efter det åkte vi till Whole Foods och köpte myspys och spenderade kvällen framför Solsidan:) Deckade som vanligt efter två röda..
Måndag, bestämde vi oss för att ha en mysdag och slappdag då vi kört i 150 sedan hon kom hit, haha!
Vi började dagen med att cykla till Hermosa Beach och äta riktigt goda amerikanska pannkakor med utsikt över stranden, mätta och goa cyklade vi och satte oss på HB piren och checkade surfare ett tag. Helt underbart hur bra man kan spendera tiden ibland!! Åkte hem, tog bilen till Manhattan Village Mall och lite mer shopping, sen blev det till att testa ännu ett nytt Frozen Yogurt ställe. Tog aleex till kära Menchis. Mums!! Satt ute och käkade när OC låten: California kommer i högtalarna, vilken känsla. Life is good! Började jobba kl 4, gjorde mat till kidsen, badade dem m.m. Slutade vid 7.30 tiden och då åkte vi och köpte Sushi som jag lärde aleex käka den dagen:) Så nu är hon också fast i sushi:) Blev sushi middag framför kära solsidan!! 
Efter det var det dags att packa väskan mot VEEEEEEGAAAAS!!! 

kl 6 på morgonen i tisdags åkte vi mot flygplatsen där planet tog oss mot Las Vegas. Förväntansfulla och taggade intar vi The strip och inser att vi har bääästa hotellet. Monte Carlo säger jag bara. New york New york var också grymt, men detta var så glassigt:) Hoppade lite i sängarna, njöt av utsikten i rummet, sen var det dags att göra Vegas. Ut i HETTAN letade vi frulle som blev på ett italienskt cafe, sen gick vi hela The strip, åkte upp i ett mega torn där vi åkte 2 olika karuseller. En som snurrade runt ute i luften, så sjukt högt och en annan som åkte rakt ner som fritt fall, fast man satt i en bil, och mitt i allt tog den tvärstopp och åkte bakåt. Galet va läskigt det var!!! 
Käkade Sushi till middag sen beställde vi biljetter till en Cirqle de Soleil show, som man bara måse gå på i Vegas:) De var så fruktansvärt grymma, men dock en väldigt sensuell sida av CDS, hahaha! Galet, men jag antar att det var en äkta vegas show! Att va topless var bara förnamnet när showen va slut! 
I kön till biljetterna kommer en kille fram och frågar om vi vill gå ut ikväll, då vill han ge oss VIP till 3 olika klubbar längst upp på ett hotell, eh sure säger vi:) Jag ger mitt nummer och mitt namn, men just då kom jag på att jag heter inte Pernilla, för mitt ID heter Andrea, haha! Vi fick mess av honom med all info inför kvällen, så vi försökte lösa problemet, hur vi skulle komma in på Andrea när det stod unde rPernilla på gästlistan, men vi chansade. Taggade och iordning gjorda var vi framme på klubben, fick VIP band och hela köret, precis innan dörren kommer ID kontrollen såklart. Ehm, This is not you säger han och pekar på mitt leg. Han tar in mig och ger leget till en annan vakt. Opps! 
- Is this you? 
- Ehmm..
- Be honest. 
- Okay, it´s not me säger jag. 
Man vill ju inte hamna i trubbel, haha! Aleex står på sig och säger att det är hon på hennes, men även hon får lämna klubben. Det värsta av allt!!! DE ARRESTERADE ANDREA. De tog mitt leg, himla skit, nu kan jag inte gå ut längre. Piss Vegas!! Messade killen och sa att vi är inte utanför klubben längre, vi blev utkastade vi är inte 21, hahaa! 
Surt, men kul nu när man tänker efter faktiskt:) Lite äventyr är härligt i livet!!! 
Strosade runt i Vegas innan det var läggdags på natten. Dagen efter skulle bli bästa dagen ever, vilket det också blev. POOLHÄNG!! Låg vid poolen hela dagen, tog det lugnt, åt snacks, sket i klockan, stekte, badade. Bästa dagen! Dessutom är det finaste poolområdet i vegas sägs det! Kan jag förstå!!

Gjorde i ordning oss för nästa utekväll, åt middag med utsikt över The Strip, vi försökte beställa vin till maten, de frågade cheferna men det gick till slut inte, haha! Hade en grym kväll iaf, strosade runt och hade det allmänt galet kul! En parantes, här i L.A kollar och pekar folk som om vi kom från en annan planet, vet inte vad felet är. I Vegas är det som om de aldrig sett en människa innan. Fy fasen va de glor, pekar, pratar och tar kort. Folk tar fram kameran, seriöst? Det är inte okej, jag ger dem sådana mördarblickar ibland, haha! Vi fick säkert 20 inbjudningar till klubbar, VIP och allt var det var men nej vi är bara 19. Kunde gått, haha! Sen är det gubbar som kollar så ögon ploppar ut. Äckel!! 
Twins? Sisters? Ja vi är tvillingar, haha! 
Somnade vi 2 tiden på natten efter 2 grymma dagar i Vegas!! Åkte till flygplatsen vid 6.30 på morgonen efter 4 tim sömn, helt döööda! Vi såg nog inte ens levande ut. Deckade på planet och snett framför satt två gubbar som seriöst vänder sig om och sitter och glor. Varje gång jag vaknade så sitter de och kollar. Jaha? Känner vi varandra? Ångrar så att ja inté frågade. 
Torsdag var detta och lyssna noga nu. Vi kom hem och gjorde frukost och satte oss på uteplatsen och käkade frulle, kollade surfare, löpare och beachen. Satt och sa till aleex hur mkt jag vill att hon skulle få se delfiner. Helt plötsligt skriker jag. Delfiner, delfiner. Och några fenor simmar upp. Vi ser en helt flock simma ute i havet och shit jag tror inte det är sant fortfarande men då hoppar 2 delfiner upp säkert minst en halv meter ovanför vattnet och gör någon flip av ngt slag. Båda skrek till och blev helt galna:) Här sitter vi och käkar frulle och delfiner hoppar upp och ner i vattnet. Ibland är livet en dröm!! Filmade och tog kort, de var helt ivriga´, många var de också!! Underbart! Vidare åkte vi mot Zuma Beach i Malibu. Helt underbart, vi hade i stort sett världens finaste beach för oss själva en hel dag. Även där såg vi delfiner, säkert 50 meter från oss, så sjukt nära!!! Sådan underbar dag!! Åt middag med uitsikt över hela beachen, solnedång etc. Dagen var inte slut här, sen körde vi mot Dodgers Stadium för att gå på Baseball match, trots trafiken, som tog oss 2 tim kom vi dit i hyfsad tid. Så coolt att ha sett en äkta baseball match:) Där hade de tydligen heller inte sett människor innan. Så pass att en äckel man försökte ta kort på oss..där kunde min blick döda!! 
Väl hemma slocknade vi som vanligt! 

Fredag, gick upp och jobbade 7.30-9.00, tog Kayla till skolan, sen blev det Targte, hemma och åt frulle på uteplatsen igen:) Sen spenderade vi dagen på beachen och boogie boardade, yihaaa!!! Så sjukt kul är det!! Hela stranden i trosorna igen! Både jag och aleex blev lite halvt mörbultade, haha! Livvakten ropade på oss att komma upp för vi var i en strömzon och när vi kom upp säger han:
- Are u twins?
Ne men, aldrig ngn som frågat det:)

Tog en trip till Yogurtland och avnjöt en mumisg Frozen Yogurt i solskenet! Lite halvbrända som vi är:)   
Började jobba vid 4, lekte med Kayla på stranden 1 tim, sen blev det bad, dinner, och tjejkväll med Kayla och Aleex, tittade på film och målade hennes naglar:)
Sen somnade det lilla livet och jag och Aleex käkade efterrätt och kollade i tidningar på lyxhus!!
Nu har jag bloggat alldeles för länge så nu är det dags att avsluta, nu blir det solsidan med min finaste vän igen!!
Behöver jag säga att livet inte kan bli bättre? Njaa, tror itne det!!
Eller jo lite..Om andrea hade vart vid liv hade jag vart 100 %, haha!

Miss u all!!
Pics kommer imorgon!!

Kommentarer
Postat av: Sara

Åååh Pernilla, verkligen the dream! Vilken härlig semester med bästa sällskapet! Vilken otur att Andrea vart tagen men tur dock att du klarade dig, men hey vad gör man inte för a walk on the wild side haha. Lite spänning mellan alla playdates och poop accidents är ej att förakta ;) Har saknat ditt bloggande, roligt att få hänga med :) Och jag tycker def du ska höra av dig till FORD killen, det måste du!!! Kram snygging

2010-09-25 @ 11:17:13
URL: http://saralicious.blogspot.com
Postat av: Getingen

Tack för inlägget! Världs bäst! så kul å få höra hur ni har det! Living the dream är bara förnamnet :) Miss & kiss!

2010-09-25 @ 13:40:49
URL: http://emelieinautralia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vem har inte varit i Las Vegas !

2010-09-25 @ 14:02:09
Postat av: Janna

Jag är inte avundsjuk, nejdå!!!

2010-09-26 @ 19:06:54
Postat av: Valle

Ni är så sjuuukt mycket värda det här!



Love, puss

2010-09-26 @ 19:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0