Leaving the dream.

Yes jag lever och jag är mer levande än någonsin! Leaving the dreeaaaam som Björn Gustafsson brukar säga;) Ber om ursäkt för dålig uppdatering, men om jag skulle uppdatera när vi har tid så blir det om 2 veckor, seriöst vi är helt slut. Vi har kört i 110 från sekunden hon kom hit. Vi har gjort saker precis hela hela tiden, vilket är sjukt kul, men nu är det typ så vi somnar mitt på ljusa dagen, haha! Det är nu söndag morgon kl 9.20 och vi har sovit nästan 10 tim och vi var helt utbrända när vi vaknade typ, haha! Behövdes nog att få en rejäl nattsömn. Nu ligger min söta tvilling bredvid mig och snoozar lite och jag ska ta tag i mitt andra jobb, blogga!

Det händer som sagt roliga grejer varje minut så jag har så mycket att berätta att det finns inte, men jag ska berätta i stora drag:)
Jag avsluta i torsdags, då började vår roadtrip ner för kusten. Vårt första stopp blev underbara Huntington Beach, där vi käkade en riktigt amerikanska frulle längst ut på piren, käkade surfare och njöt:) Vidare hoppade vi in i The Beast, på med grymmaste party musiken (som alltid) och körde till Laguna Beach där vi köpte lite vindruvor och picnic på Whole foods och la oss sedan på beachen en stund och stekte, lekte i vågorna, där aleex blev dränkt som en liten katt, haha! Vidare till Balboa Island och kollade in Parishjulet där Marissa och Ryan i OC hånglar:) Vidare genom Newport Beach, stannade sedan på Fashion Island, kan nog va en av Kaliforniens finaste shopping ställen. Man går utemhus med butiker överallt, fontäner, palmer, soffor, utsikt över stilla havet, det är bara LYX med stora bokstäver. Spenderade säkert 1 tim på Victoria Secret, haha. Efter en busy dag och massa shopping deckade vi i sängen, sent har jag ett minne av.

Då var det fredag och nya äventyr. Vi tog vårt pick och pack och begav oss mot Hollywoood. Började med att åka en Startour och kolla kändishus m.m. Min 4 gång tror jag eller 5e men jag gillar den lika mkt varje gång:) Efter det gick vi till Madame Tussaude och hängde med Obama, Britney, Beyonce o Co. Riktigt nice:) Strosade lite på Walk of fame, sen åkte vi raka vägen till YOGURTLAND, där aleex hade sin premiär Frozen Yogurt. Jag har sparat mig i månader för detta, haha! Heaven!!!!
Vidare till mitt favorit ställe The Grove, shoppingtarmen var redo igen och återigen lite köp:) Artisten Bruno Mars spelade där, men slutade precis när vi kom till folksamlingen så himla surt. Men vi såg honom iaf:) Vid 8 tiden var vi så trötta att vi bara garvade, trötta och hungriga satte vi oss på en restaurang och käkade som vi aldrig sett mat innan. Ingen vila ingen ro här inte, mätta lämnade vi The grove och körde till vårt Hostel vi skulle bo på den natten inne i Hollywood. Vi hade bokat på morgonen så allt var klart, gick in genom dörren och möts av den värsta stinken någonsin. Det stank URIN, big time!!! Det bara stack i näsan, seriöst!! 75 dollar för att sova med urin typ, haha! Men men, vi vägrade sova tsm med andra iaf, så vi hade privat rum och vi fick ett stort vilket var tur och det luktade inte i vårt rum, men fy fasen! Helt slut började vi göra i ordning oss för H-woods nattliv och vid 11.30 tiden gick vi till The Highlands på Hollywood Blvd. Visade våra leg, det gick fint, vi betalade och gick in:) Oh yeah, High Five på det. Jag var nu 25 och aleex 28 år, hahah! På den klubben finns det olika dansgolv så vi öppnade dörren för det stora dansgolvet, där står 2 vakter och vill se leg IGEN. Okej, här.
Ehm, han tittar på oss pekar på mig:
- This is not you and we don´t except your ID och pekar på Aleex. Come with me!
Han viftar med våra leg i luften går in i hissen och trycker på vån 1. Jag och Aleex står där och ser förhörrummet framför oss och jag velar mellan att säga att de är jag, eller bara säga okej, det är inte jag. haha! Jobbig stämning i hissen kan jag lova.
Han gick ner till vakten som släppte in oss och sa detta är inte hon och vi tar inte detta ID. Tittar på oss och säger, Ni  är inte 21 år. Jag har vart här massa gånger säger jag då. Fast du är inte 21 svarar han, ni får lämna klubben annars kan jag ringa polisen. Eh, Tja då! haha!
Som tur var gav han tillbaka legen vilket var väldigt snällt, så vi gick vidare till nästa klubb:) My studio, min favorit också. Där kom en kille fram, ställ er inte i kö, ni går in med mig. ( Love it att man aldrig behöver köa ) Lite problem med aleex ID med de gick bra:) Vi blev bjudna till hans privata bord och fick gratis dricka m.m. Fast vi var mest intresserade av att shaka våra ass:) Under kvällens gång blev vi bjudna till 4 olika privata bord, så vi vandrade runt mellan borden och bästa danshyllorna:)
Vi dansade KONSTANT i 2 tim och jag garvar ihjäl mig när ja tänker på det, så grymt kul!! Sen blev vi bjudna på efterfester som vi dock tackade nej till. Strosade runt på Walk of fame, lurade folk att vi var Victoria Secret modeller som de tydligen gick på, hahaha! Hemma vid 3 tiden på vårt mysiga hostel, deckade närmare 4 och checkade ut vid deadlinen som var kl 10. Då var det nya äventyr idag igen. Shoppade lite på Hollywood Blvd, åt frulle sen körde vi mot Universal Studios där vi spenderade hela lördagen till stängning kl 7:) Också hur kul som helst, som alltid!! Hemma runt 9 tiden och tanken var att ha myskväll framför Solsidan med nja, vi deckade.
Och för att inte kollapsa innan semestern är slut så bestämde vi oss för att få en riktig sömn inatt, vilket nog var ett smart drag:)

Nu ligger vi forftarande i bingen, ska snart göra i ordning oss och åka till Venice Beach och Santa Monica och checka läget, förmodligen mkt mer shopping!!
Imorgon ska vi nog med min kompis från australien på inspelning av Dancing With the Stars som är precis som Let´s dance, men otroligt mer populärt här. Det är det största som händer inom kändisvärlden ungefär. Massa bra kändisar med, så det ska bli riktigt kul!!

Ska bjuda på några enstaka bilder idag!

Laguna Beach


Att aleex alltid ska få vem hon vill...


Detta ligger fint i våra magar:)


Liten shopping bild i vanlig ordning:)


Det är helt otroligt hur vi inte kan setts på 1 år och fortfarande säger och samma saker. Exakt samma humor, allt är som vanligt om inte bättre!!! Jag messade min svenska familj igår och skrev hur otroligt lycklig jag är just nu. Jag älskade att ha min svenska familj här då var jag också överlycklig, det vet ni! Nu är jag i heaven, jag lovar! Trodde inte man kunde ha det såhär bra!! Njuter av precis varje sekund!


Kommentarer
Postat av: Valle

1. Är så förbannat glad för er skull, ni är för goa ihop!



2. Hur snygg kan man bli! Defintivt inte konstigt att folk tror att ni är VS-modeller!



3. Saknar dig, kom hem nu!



Puss

2010-09-19 @ 21:30:55
Postat av: Mamma

Vilka sötisar ni är ihop. Fortsätt att njuta varje sekund. Ha det bra.



Kram mamma.

2010-09-19 @ 22:45:41
Postat av: Getingen

Tänker tillbaka på Fam B resa i staterna när jag läser allt ni gör! Ni har det ju helt underbart! <3 det är ni verkligen värda brudar! Shit ni är verkligen heta på kortet...men det är ni alltid! Nice shopping också :)

Love!

2010-09-20 @ 05:16:28
URL: http://emelieinaustralia.blogg.se/
Postat av: Janna

Snyggast!!! åå vad ajg e glad för er skull. Ha de bästa nu! ta var på tiden. saknar er <3<3<3

2010-09-20 @ 12:50:01
Postat av: Sofia

Hej! Det skulle vara kul att få kontakt med dig då jag har massvis med frågor då jag planerar att åka som au pair efter min student (nästa vår)

Hoppas du hör av dig!

Hälsn. Sofia

2010-09-20 @ 18:37:13
Postat av: alex

käkade surfare va himla gött. hhaahaha.

2010-09-24 @ 09:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0