El Capitan

Och där somnade jag. Seriöst mina ögon går i kors kl 6pm. Nu får jag minsann äta upp mina ord " jag kom inte hit för att sova ". Jag är iaf hemma i kära Manhattan Beach igen efter ändrade planer, till min fördel:)
Gårdagen gick vi ut på en hike kl 9 på morgonen, målet var att se lamas och getter, haha! Vilket vi också gjorde:) Efter hiken spelade alla kidsen och några föräldrar fotboll, baseball etc med barnen, åt lunch. Vid 3 tiden gick de till poolen och jag fick valet att stanna kvar och ta ett break vilket jag gärna gjorde. La mig uppe på loftet och tog en nap och det var nog det bästa jag gjort. Somnade till 1 tim utan skrikande barn:) Började igen vid 4.30 tiden, badade barnen, maten blev levererad, vi satte igång brasan så vi kunde grilla Smores ( graham crackers, grillad marshmallow, chocklad, graham crackers på toppen igen ) Ser så sjutk gott ut, men äter inte godis så jag käkade grahams crackers, vilket är riktigt gott det med!!
När det var läggdags skulle Parker sova i en annan cabin med en kompis och deras syster skulle sova i vår med Kayla. Här bröt helvetet löst. Kayla var redo för sängen, hennes kompis hade lagt sig bredvid och jag fixade Kaylas öronproppar. Jag hade fått in båda och trycker till en sista gång, eftersom de trillar ut så lätt och då skriker hon:
- NOOO, nu förstörde du allt, jag gillade som det var innan. Sen försökte jag hjälpa henne 1000 gånger och vara väldigt pedagogisk även om jag egentligen bara ville slänga öronpropparna i väggen, haha! Men det hjälpte tyvärr inte, den tjejen är väldigt mammig just nu och började skrika efter mamma och slå på mig, vilket jag inte accepterar alls. Jag får så dåligt samvete nä'r jag måste hämta föräldrarna när jag är där för att de ska få umgås med sina vänner, men inte mkt att göra. Kristy kund einte få henne att sluta gråta, eller skrika ska jag säga. Hennes kompis blev ledsen för hon var trött och kunde inte sova pga allt skrik vilket jag kunde förstå. Sen kom Don och försökte lugna Kayla för Kristy tappade tålamodet och det är inte alltid så bra, haha! Seriöst ungen slutade inte skrika.
Hennes kompis fick sova mellan hennes föräldrar istället, stackars tjej!! Efter många försök somnade till slut Kayla och oftast brukar hon va på bättre humör dagen efter men nej. Hon skrek mitt i natten pga mardröm, på morgonen väckte hon inte mig utan gick direkt ner och väckte föräldrarna och jag vaknade av en riktigt tjurig unge som gnällde över allt. Jag låg kvar på loftet med mina öronproppar och försökte få lite mer sömn. Vid 8.30 gick jag upp och började jobba. Alla packade och vi åkte in till Santa Barbara och åt Brunch på ett super mysigt ställe, som en av familjerna äger. ( en av alla typ 7 restauranger i CA ).

Ah, nu knackade min värdmamma på och stod där med en bricka med sallad, soppa och räkor av ngt slag. Hon är väl bara för söt!!!! Inte konstigt att kroppen förfaller när hon göder mig, haha!
Nej, jag ska nog inte skylla på henne direkt:)

Iaf, efter brunchen var det tänkt att åka till Santa Barbara Zoo men det slutade med att alla familjerna åkte hem så vi skippade också det, vilket jag blev glad över:)
Fick äran att köra hela vägen hem, föräldrarna var nog inte riktigt körklara, haha! Fast det gick fint.
Hemma i molniga och kalla Manhattan Beach packade vi ur bilen etc sen fick jag sluta runt 3 tiden.
Åkte till gymmet även om jag inte alls ville, men nu är jag ändå glad att jag gjorde. Tvättar och städar och försöker få ordning inför finbesöket nästa vecka!!! På tisdag är det den stora dagen, då kommer världen bästa brud!! Fattar fortfarande inte att det är sant, men tydligen kommer det hända! Yihaaaaaaaa!

Nu ska jag bjuda på några bilder från helgen innan jag ska äta och kolla på MTV Music awards som är live ikväll:)
Hoppas ni alla haft en bra helg, själv har jag haft nog av camping för de närmaste 10 åren, haha! Nej, så farligt är det inte, hade jag gjort det med kompisar eller familj hade det nog vart en annan story tror jag.

Man kunde faktiskt mata Lama djuren en stund inann de flydde fältet.




Området vi bodde på, 5 familjer. 1 i varje cabin.


Vår cabin från sidan,Fint va? Ja vet, men ni kan inte se ödlorna, haha.


Precis innan vi åkte kom jag på att ta ett kort på det mysiga loftet:)


Over and out!!


Kommentarer
Postat av: Getingen

Den där cabin var ju rena lyxen om man jämför med hur jag bodde när jag hikade i Outbacken :) fast jag gillat hi hi. Grym du är som tränar så mycket! Love u!

2010-09-13 @ 14:51:53
URL: http://emelieinaustralia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0