We all gonna die - But not today.

Det är måndag eftermiddag och ännu en underbar, så där riktigt skit bra helg har passerat här i L.A. Det är helt enkelt omöjligt att inte älska detta stället!
Jag jobbade hela fredagen, sent, så jag kommer inte ens ihåg om jag gick ut eller inte, nej jag tror jag var hemma och fixade inför lördagen. Ja så var det, kl 6 på lördag morgon sjunger Darin för mig, vilket betyder att det är dags att upp och hoppa. Nja, inte riktigt så pigg var jag, trodde seriöst det var ett skämt. Lite efter 7 tiden kom Nicole förbi och vi påbörjade vår 2,5 tim roadtrip till Taft där skydivingen ägde rum:) Vi trodde inte det var så långt dit, men det gick fint! Väl framme kl 9.45 undrade vi lite vart vi kommit, middle of nowhere kan jag säga. Vi skulle hoppa kl 10 men det var helt monligt så ingen kunde hoppa. Great, tänkte vi. Tänk så får vi inte hoppa idag, har åkt 2,5 tim hit, och detta är vår enda helg vi kan. Vi väntade, väntade, väntade. Vid 1 tiden - BLUE SKY!! Då blev det fart på alla och den första gruppen gjorde sig redo. Vi visste nog inte rikitgt vad vi skulle göra, haha! Bungeejumping var jag sjukt nervös inför när jag väl kom dit, men detta kändes säkrare på ngt sätt. Slänga sig ut från ett flygplan? Sure!! Vi blev tilldelade våra instruktörer, tog på oss sele och suiten sen var det bara att köra! Hoppade in ca, 14 pers i världens minsta plan, men 2 bänkar, där man satt ihopkopplad med sin instruktör. De drog ner en liten plast grej, som var ett substitut för en dörr, haha! Kul att jag fick guldplatsen preeecis vid dörren. Väldigt säkert!
När vi lyft, skriker hälften av instruktörerna:
- WE ALL GONNA DIE..
What? tänker man..
- BUT NOT TODAY, svarar resten.
Hahaha, skit kul:)

Uppe på 14000 feet i ett dånande plan...Då är vi först ut att dö. Det är en kamera man som hoppar med varje person och filmar och tar kort om man köpt en sådan DVD, vilket jag gjorde. Tvekade först, eftersom det kostade 100 dollar, men nu är jag SÅÅ glad att jag gjorde det.
Iaf, sätter oss på kanten av planet, tittar ner och ser bara moln, himmel, lite gräs..Waaaaa, mina ben började skaka lite..haha!
Och dääär, slängde man sig ut i luften och gjorde frivolt efter frivolt, helt sjukt att man flyger 1 min i luften utan fallskärm eller nåt. Den häftigaste känslan ever...helt otroligt!!!!!! Snurrade runt, kändes som man var en fågel på riktigt. Sååå coolt! Sen boooom och där åkte fallskärmen upp och man flög upp i luften igen:) Sen blev det lugnt och sansat, bara hängde där och njöt, snicksnackade med instruktören, njöt av utsikten!! Helt helt helt otroligt! Min första tanke var: Jag vill göra det igen. Precis som jag sa med bungeejumpingen:) Sen var det dags för landning, haha. Vi landade rakt på rumpan, haha! Eller slidade ner på stjärten, så det gick väldigt lugnt till:) Där stod kameramannen och började snacka:
- Pernilaa, you did it! bla bla bla..haha. Ja, detta är ngt man inte kan förklara med ord, det är bara det häftigaste. Bungee, skydiving, vad näst? Vad finns det? haha!
Sen fick vi välja 2 olika låtar till vår video, en i början och en när man hoppar ut ur planet...Jag är SÅ nöjd med min video, blev hur bra som helst. De intervjuar en innan, efter, filmar i luften, i planet, ALLT! Man fick även stillbilder, men när jag skulle kolla på mina så finns det inga bilder på min skiva. Blev ritkigt nervös ett tag eftersom jag inte visste säkert om de sparat mina bilder. Ringde idag och de skickar en ny CD idag. Puhh! Min video funkar inte i min dator av ngn anledning,men måste försöka visa er den på ngt vis. De visade den på skydiving stället, på deras tv, haha!
Visar bilder på allt när jag fått min nya CD:)

Sen bar det av söder ut igen och eftersom vi ALLTID har ett busy schema så klämde vi in The Getty Center på vägen hem också, så har man vart där:) Uppskattade det faktiskt mycket mer än vad jag trodde jag skulle göra. Jag är inget stort museum fan. Alla byggnader är super super fina, The getty garden, helt otroligt och tom art museumet var uppskattat:) Spenderade 2 tim där, så fort vi kunde innan nästa plan började. Fort hem till Manhattan Beach, käkade middag hos mig och kollade på våra videos. Nicole åkte hem till sig och tanken var att gå ut i H-wood. Eftersom ingen av oss har ID skulle Ns kompis fixa in oss, men vi fick aldrig tag på honom så där sket sig den planen. Då var vi bjudna på en förfest i Beverly Hills av min Irländska kompis, men vi skulle hinna va där i 30 min innan de skulle ut, och vi visste ändå inte om vi skulle komma in ngn stans, så planen blev att möta upp Mona och hennes Norska två killkompisar som var här på besök. Åkte till deras hotell kl 11.30 och förfestade i sådär 15 min, haha! Efter det blev det vidare med taxi, som förövrigt var ett stort skämt. Helt störd chaufför som inte visste vart vår adress låg och blev då skit arg på oss för att vi inte kunde guida honom. Nej, han hade ingen gps eller karta. Va fasen? haha! Efter att åkt helt fel och taxametern var på 11 dollar, hoppade vi ut och körde en springnota, han dampade självklart men va tror han egentligen?
Well, 1 tim senare var vi framme på ett Halloween party, med alla olika nationaliteter och många olika kostymer.Jag har alltid velat uppleva ett riktigt amerikansk party och där fick jag min upplevelse. En gång och aldrig igen!! Haha, nej så är det inte men om jag säger såhär. Här vände man inte ryggen åt vem som helst och det första jag och Nicole sa till varandra var: Okej, we cannot leave eachother here! För det första kom vi sent då alla redan var fulla och börjat spy. När vi gick in i det lilla huset var det ett stort jäkla rökmoln och det stod typ droger i pannan på folk. Vi 5 gick in i ett rum för att fixa våra drinkar i lite lugnare miljö, helt plötsligt sparkar ngn in dörren, med hela facet målat i blå färg och ögon som gick i kors. What the hell are u doing in my room? OUT!!! Okej, okej. Weirdo!! Jag och nicole satt i en soffa utomhus och iaktog alla märkliga människor och inväntade taxi hem ungefär. Nej fy, den där miljön uppskattade jag inte!!!
Väl hemma vid 3.15 tiden var det läge att hoppa i säng efter att vart uppe i 22 tim. Klockan stod på 9.00, söndag för att planera nästa äventyr. Ingen vila ingen ro här inte!
Jag och Nicole tänkte åka till Catalina Island, men det blev lite för spontant, med färjor och grejer, plus att vi var trötta så jag Nicole och Mona möttes upp på vårt favvo ställe i Manhattan Beach och käkade frulle:) Sedan körde vi vidare mot Griffith Park och The Observatory. Spenderade ett tag där, Checka det på listan:) Vidare till The Grove, där regnet kom:( Inte okej! Vid 7 tiden gick vi på bio och såg " Life as we know it". Måste ni verkligen se, sjukt rolig men även sorglig! Mkt bra!
Hemma vid 10.15 tiden och det var den söndagen och helgen det. Går alltid för fort! Har iaf haft en super bra helg IGEN! Bara invänta nästa, som spenderas på östkusten om 2 veckor. Oh yeah, life is good!

Idag jobbade jag imorse, åkte till gymmet, jobbade, fick ett break, jobbade igen och ikväll har jag kollat Gossip Girl. Imorgon har jag min lediga dag, så ska nog göra lite christmas shopping. På kvällen börjar min första balett klass. Ska verkligen bli skit kul!!!! Riktigt längtar!
Först ska det bli en rejäl fet sovmorgon:)
Nu får jag allt bjuda på lite pics från helgen!!

Lite av The Getty Center






<3 the view


The Getty Garden










The Observatory


Fanns skit coola saker om astronomi m.m.





 Rainy The Grove.


Halloween


Ja det var lite av helgen i pics! Mer på ingång..

Ha en bra tisdag <3


Kommentarer
Postat av: alex

de gör ont i hela mig, för jag saknar dddddiiiiig!!!! vill vara där du är!!



SHIT vilken perfekt helg!!! galet. tänk att nu har du gjort de, skydiving!!!!! sooo coooool. som sagt, vad kmr härnäst? va finns det? hahaha. du är rolig!



den där hemmafest lät ju faktiskt väldigt roligt!!! sparka in dörren, hahah! bäääst att dra kanske ;)



hur som helst, hela jag saknar dig. speciellt när man får se bilder på fina dig. tror jag e kär, hahah ;) LOVE U

2010-10-26 @ 10:04:05
Postat av: Loppan

Pernilla , jag vill bara krama dig !!

När jag berättade för mamma att du hade hoppat bunge, så sa hon " pernilla? riktiga pernilla karlsson. de kan jag aldrig tänka mig" vad ska hon säger nu när jag berättar om detta? Jag vill också testa de, men jag vill testa de mer än bunge. FY vad awesome !!!!

SAKNAR DIG<3

2010-10-26 @ 11:02:49
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/
Postat av: Getingen

Waaa...längtar tills jag får se kort från skydivingen :) sååå häftigt! Miss u sis, men nu är det inte långt kvar! P&K

2010-10-26 @ 11:34:36
URL: http://emelieinaustralia.blogg.se/
Postat av: Janna

jag vill med!!! saknar dig mer en någonsin!

2010-10-26 @ 17:30:35
Postat av: Anonym

Skydiving, Halloweenfest, vad går det upp mot Knallefesten i Habo sporthall till helgen !

2010-10-26 @ 19:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0