extension year.

Då har man klarat 2 dagar på mitt nya extension år:) Det var inte så mycket att klara direkt, men nu har nedräkningen på detta året redan börjat, även om jag inte direkt räknar ner för att allt ska ta slut, men hur bra man än trivs räknar man alltid månaderna på ett eller annat sätt. Jag räknar iaf ner till jul det kan jag verkligen säga!
Mamma va så söt häromdagen: Så Pernilla hur vill du att det ska se ut nu när du kommer hem? Vill du att julgranen ska vara klar eller vill du att vi ska klä den tsm med dig? Haha, mamma du är den sötaste:)

Det händer inte mycket just nu förutom jobb faktiskt, eftersom jag är ledig i helgen använder min värdmamma alla mina 45 tim på 5 dagar vilket innebär jobb hela dagarna. Gillar inte alls att jobba långa dagar, innan hade jag alltid uppdelade dagar då jag alltid fick tid att gå till gymmet mitt på dagen men nu måste jag gå antingen direkt på morgonen efter jag slutat och innan barnen kommer från skolan eller på kvällen efter 8 tiden, på morgonen är jag för trött och på kvällen är jag för trött, haha! Så skönt att bara ta det lugnt på morgonen en stund, käka frulle framför tv, kolla dator, sen jobbar man 7 tim i streck. Inte bra för mina träningsvanor, dessutom måste jag ta en nap varje dag för att överleva.
Igår kväll mötte jag upp med Nicole på gymmet kl 8 för att gå på turbokick:) Älskar den klassen! Kul att träna tsm med ngn också! Efter det stannade vi kvar och stretchade länge och snick snackade och jag blev överlycklig över att jag insåg att jag fortfarande kan gå ner i spagat:) Yihaa, det gör lite halvont, men jag nuddar ju golvet:) Så gött!!

Imorse jobbade jag på morgonen som vanligt, sen kl 9.15 hade vi möte med min LCC för att skiriva på alla extension papper etc. Jag åkte vidare till gymmet och svettades, kändes riktigt gött! Åt frukost i lugn och ro och tog sedan en 30 min nap:) Började jobba 1.45 och jobbat hela dagen fram till 8.15 ikväll, fast nu ska nog mina v-päron ut på middag så jag jobbar nog fortfarande, fast kidsen sover ändå!

Kristy vill att jag ska lära dem mer svenska, så nu har ja börjat snacka svenska med dem:)
- Kayla, kan du vara snäll och ta på dig din pyjamas?
- Kan du ta på dig trosorna?
- Kan du borsta tänderna?

De fraserna har de börjat lära sig, eller de kan inte säga, men jag säger det på svenska så gör de som ja säger:) Pyjamas förstår de eftersom det är samma ord. Skit kul att snacka svenska med dem. Snart kommer de ju känna igen meningarna och förstå mer och mer.
Parker frågade ikväll vad jag skulle va på halloween, så sa ja att han skulle gå ner i min trappa och kolla, så kommer han tillbaka:
- Wow, Pernilla I really like ur costume, it´s so cool and it´s gonna look so cute on you too.
hahah, härlig komplimang från en 7 åring:)
Åh jag vill bara krama kidsen nuförtiden, har kommit in i en period där jag tänker på att jag ska lämna dem en dag. Ska ju inte tänka på det än, men hur fasen ska det gå till?

Speciellt när Kayla sätter sin gulliga sida till som idag:
- Pernilla you are so sweet. Sweet means that u are really nice, cuz Pernilla I know that u are really nice!
Hon har faktiskt vart riktigt gullig på senaste och vi har kommit riktigt bra överrens, skrattat och haft det mysigt! Det får man minsann ta vara på, vinden kan vända snabbt hos den bruden!
Tur att inte jag är här när hon kommer in i puberteten, puhh, stackars folket innanför dessa väggar. Haha, min värdmamma säger ibland att hon tror att hon redan kommit in i puberteten, haha!

2 dagar till skydiving!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: L

Haha, prövade just översätta lite på google translate. Den översatte Pernilla till Richard första gången och Roy den andra gången :D



Sådär annars så har du en bra blogg och verkar ha väääldigt mycket energi i dig :D

Ha de bra! :)

2010-10-22 @ 07:59:06
Postat av: Loppan

Svenska låter as bra, vill dom ha mig efter att du åker hem ?

jag ställer upp :)

fråga om de ska ha en till au pair !

du kan hälsa att jag är en söt tjej från habo

(allvar)

2010-10-22 @ 11:50:49
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/
Postat av: Jennie

hej! vet inte riktigt hur jag kom in på din blogg men har kikat lite och verkar som om du har det toppen :) åker du med cultural care? är på väg att åka iväg som au pair nu så snart som möjligt och skulle gärna vilja hamna i området som du är i, men man får ju inte önska nu.. du vet inte av nån bekant familj eller så till din familj som skulle behöva en au pair snart? :) kram jennie

2010-10-22 @ 17:51:28
Postat av: Anonym

Du verkar trivas i Manhattan Beach men din ekonomiska situation har kanske inte gått i samma riktning men som tur är har du ju förstående föräldrar. Ett tips, pengar först därefter kan man handla med gott samvete

2010-10-22 @ 19:00:49
Postat av: Getingen

Sweet att du får lära barnen svenska. Australiensarna vill lära sig svenska här nere, så jag får lära dem lite fraser :)wow! Snart är det dags för skydiving, kommer bli magiskt!

Ta hand om dig! Love B

2010-10-23 @ 03:04:29
URL: http://emelieinaustralia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0