Beverly <3

Ja då sitter man här en tisdagskväll med kramp i innelåren och röven. Riktigt härlig känsla! Hemkommen från Turbokick klass och jo tack, det kändes att de var ett tag sen skinkorna fick sig en sådan genomkörare. Dags för en liten uppdatering om dagens shopping på ett av P:s favorit ställen på jorden. Beverlyyy.
Efter ännu en dålig sömn, tog jag det liote lugnt på morgonen, läste mail etc i vanlig ordning. Fick bla mail från två små söta tjejer, Fanny och Tyra:) Åh vilken bra start på dagen, tack tack tack tjejer!!!
Planen var att åka senast 11.30 eftersom åker man 11.45 kommer freewayen stå still fram till 10 east L.A freewayen. Man har lärt sig läsa trafiken. Börjar veta när man ska åka och inte och vilket håll som funkar och inte, haha! Det enda negativa jag har att säga om denna stad. Trafik,trafik, trafik och åter trafik! Tacka gud för bästa radion ever!
Också vääldigt nöjd att inte använda GPS, jag hatar gps även om den många gånger räddat mig, men nej, jag vill klarar mig själv nu. Jag tar alltid med min lilla L.A karta om man skulle komma fel. Så gött att bara sätta sig i bilen och tänka okej, nu vill ja till The Grove och shoppa, eller nu vill jag till Walk of fame, Hollywood eller vad det nu kan vara, så kör man dit:) Hemma hittade ja knappt till A6, haha! Seriöst!

Blev faktiskt en del avklarat på listan idag och herre min gud. Gick in på Abecrombie and Fitch idag som är en klädbutik för tjejer och killar för er som inte vet och ALLA som jobbar där är som tagna ur en fotomodell tidning. Så är det runt om i hela landet, det är deras policy!
Förra gången jag och Aleex va där blev jag kär i en kille som jobbade i provrummen, haha! Sen åkte vi tillbaka dit en gång till och då jobbade han inte, men då blev jag kär i en ny, haha! Idag blev jag seriöst helt nervös när jag gick in och det är inget skämt. Alla hejar och står där och ser ut som gud precis slängt ner dem från heaven. Lämnade nog butiken lite svettigare än när ja kom in, haha! Önskar ja bodde närmre The grove, då hade ja bott där!

Åkte till Beverly center en sväng efter The grove och fick några ärenden gjorda. Kom fram en gravid kvinna och frågade om jag kunde köpa en frozen yogurt till henne för hon var gravid och hemlös. Eh, Im sorry sa jag då! Och hon snackade på och började även lipa, men ja jag tkr jätte synd om henne om hon nu va hemlös men man vet aldrig:( Hon sa I am sorry too med en arg blick och gick. Usch jag fick lite dåligt samvete. Jag skänker alltid till grejer när jag handlar så jag får trösta mig med det!

Såg även bilhändelse som kunde blivit en stor fet krock. Jag saktade in och vinkade fram en bil som väntade på att få svänga vänster över min fil, och hon gasar på svänger men ser inte att det kommer en bil i full fart i filen bredvid mig, hon tvärnitar, den andra bilen väjar och tvärtnitar. Där står jag några meter ifrån och iaktar och tog på mig skulden för att jag vinkat fram henne, fast å andra sidan kan inte jag ha koll på om hon kan svänga eller itne.
Körde upp bredvid den andra bilen som väjat när det var rött och checkade in honom och shit han satt där och höll sig för huvudet, skakade på huvudet och började kasta saker i bilen och verkade inte alls särskilt nöjd. Stackarn, haha!

Planen var ju att INTE köpa ngt till mig själv, men faaasen asså de gick bara inte! Forever 21 är alltför frestande.
Råkade bli en pälsväst och en pälsjacka. Ja tänkte som så att, jag måste ju ha lite varma kläder att åka hem i nu i jul annars klarar ja ju mig inte, hahah!


Ikväll när ja kom hem hade jag fått ett stort paket:) ALLTID lika kul och när jag öppnar och läser kom tårarna. Älskade syster du är BÄST BÄST BÄST! Tusen tusen tack, så himla söt är du!!! Satt å lipade lite åt ditt fina men även aaas roliga brev, haha! Plus de underbara bilderna från Joline <3 Sitter nu och tuggar på Extras nya citrus smak, fy fään va goa! Tidningarna var PERFA!!!! Love U!



Nu är det dags att runda av här, lite låttips såhär på tisdagskvällen också kanske!

Vill förresten hälsa till kära mamma och pappa som är påväg till Rom just nu:) Så glad för er skull<3 Hälsa Majbritt och uffe:D

Kesha - Take it off
Akon - Angel ( fick höra hans skiva innan den släpptes:) )
Nelly - just a dream
Paramore - the only exception
Tone Damli - butterflies
Robyn - Dancing on my own

Har säkert redan sagt några av dessa, men då får ni dem igen!
Kan inte få nog av Rihannas nya - Only girl, antar att ni håller med?:)

Kommentarer
Postat av: aleex

fixade de sig med skorna!!??????? jag måste veta om jag blir skyldig dig.... du kunde hälsa butikschefen att dom skulle avskeda han som gv mig fel stl oxå.. haha. va mycket de kan hända på EN dag i LA, här händer de typ NAAADA! livet e gött ändå ;) hahahha. bitter.....



saknar dig baby boooodidodidooo, PUSS!

2010-10-13 @ 15:51:40
Postat av: Getingen

Fint att höra att shoppingen gick bra :) The Groove är ju så bra! Snygga pälsar du har köpt, coolt!

Love B

2010-10-14 @ 01:33:15
URL: http://emelieinaustralia.blogg.se/
Postat av: Sarah

Hej! Först måste jag bara säga att du har typ världens bästa au pair blogg! Har följt den ett bra tag och nu är jag själv au pair i the bay area sedan två månader tillbaka. Och mellan 27 dec-2 januari kommer jag och några vänner befinna oss i LA så jag tänkte bara fråga dig vad du skulle rekommendera oss att göra? ;) Förmodligen tar vi Universal Studios en dag men vad skulle du göra mer om du bara hade några få dagar där? Kram!

2010-10-15 @ 01:25:07
Postat av: Loppan

hahaha AF är de sjukaste som finns !

dör på alla killar där inne fy fan.

ska vi söka jobb?

2010-10-24 @ 18:14:51
URL: http://linaloppangustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0