Oct 11th

Omg, only 6 more months, what are we gonna do? Im already freakin out! Yes, det var min värdmammas kommentar igår, haha! Vi pratade om att det bara är 6 mån kvar för mig här och att de pratade om igår vad de ska ta sig till när jag åker för de vill inte ha en annan au pair även om jag säger att de inte testat alla au pairer än, haha! Hon sa att de helt enkelt inte får ordna lika många fester, haha! De kommer fortfarande ha babysitter på helger och sånt, men de klarar sig fint utan au pair tror jag.
Iaf, hon blev helt tårögd och sa att nej nu börjar jag lipa igen, haha! Hon sa att jag får komma tillbaka och bo här när jag vill, men att de kanske ber mig att va barnvakt ngn kväll. Haha, hallå, det är väl självklaaaaart jag skulle om jag kommer tillbaka, vilket jag ska såklart! jag nämnde nänmligen att jag inte vet vad jag ska göra mina 2 första veckor i min resemånad än, och jag får jättegärna stanna här och om ja vill får jag jobba också, så det är alltid bra att veta! Hon sa att, om du vill stanna 6 mån till efter det så jaaaaa då är det bara att vi fortsätter, haha! Hon är väl för rolig, jag får inte ens förlänga mer än en gång. Om jag gjorde det skulle jag nog inte ha ngn familj eller vänner kvar i sverige längre, så de blir inget med det! Jag har däremot tänkt på en grej, att jag vill gärna plugga en termin här om några år och då kanske jag kan få jobba hos dem samtidigt:) Om de behöver nanny då vill säga. Fast det är långt tills dess!
Nu på senaste har jag blivit lite nojig över att åka hem för gott för man vet aldrig när man träffar alla igen:( Fast lika ledsen som jag är över det lika glad är jag ju att få komma hem och träffa alla!
Jag är iaf sjukt taggad till min resa hem över jul! Kan knappt vänta!!!

Igår åkte jag till mitt au pair möte som jag verkligen inte ville, stannade ändå en timma och snackade lite med folket. Jag är så sjukt trött på att bara snacka strö snack, jaha, va kommer du ifrån då, trevlig, hur många barn har du? okej, hej då! Jag hänger inte med ngn i min au pair grupp och jag åkte hit med inställningen att ge ALLA en chans vilket jag har gjort, men det är typ bara au pairer från colombia, tyskland och en polack typ och jag har inget gemensamt med folket. De är väl snälla men vi är på lite olika nivåer! Det är det enda jag saknar här, eller som jag är trött på kan jag säga, att bara få små relationer med folk på nytt och på nytt igen. Sen älskar jag att träffa nytt folk här, skit kul men jag är trött på snicksnacket!!
Tacka vet jag en vettig norsk, tysk och australiensare:) Det är väl nu man inser hur lycklig lottad man är med världens bästa vänner hemma i svedala!!!!

Skyndade till beachen 1,5 tim, stekte lite, hem och började jobba vid 4.30 - 8. Också en riktigt bra familjekväll med barnen och päronen. Kvällen slutade med att vi skulle jaga ut en trollslända, Kristy sprang runt med en stor jäkla gitarr och Don med 2 handdukar, haha! När Don väl fick ut den slänger han ut den ner för balkongen och när han slänger ner den kommer en katt och tar den, haha!

Efter jobb åkte jag till Target och hittade en halloween kostym:) Köpte den just in case, om den andra jag vill beställa inte funkar, passar den så lämnar ja tillbaka target kostymen. Men det är iaf en Homerun honey kostum:) en rosa, vit baseball dräckt, eller klänning, med kepa, strumpor, handskar och köret. Skit cool faktiskt:)
Inatt har jag fått några timmars sömn pga av vår förbannade AC. Vi har haft problem med den, för när ja sätter på här så blir det svinkallt i mina v-föräldrar rum, nu har de försökt fixa men inte funkat. Vaknade inatt vid 2 av att ja svettades ihjäl, var skit törstig och mådde illa. Satte på AC, men de funkade ingen vidare, vaknade igen vid 4 då öppnade ja alla fönster men var då tvungen att dra upp persiennerna och då blev de skit ljust i hela rummet, men somnade en stund och gick sedan upp vid 10 med världens huvudvärk.
Jobbade 11-7.30 idag, så har inte blivit annat än jobb idag. Kristy hämtade deras kusiner så vi tog alla 6 barnen till beachen hela dagen idag:) Efter det blev de som vanligt jacuzzi, bad m.m. Sen körde jag hem deras kusiner till Long Beach, tog mig ca 45 min i trafiken och gud va ja älskar dessa barn, de är väl för goa!! Uscher kom på radion och då ropar de; Pernilla, louder, louder!! Sen sitter vi alla och sjunger till usher!! Alla ungarna har de bästa personligheterna, så söta!!

Väl hemma, hjälpte jag till att lägga barnen, åt middag och nu är tanken att ta en dusch och sen sova!
Imorgon är jag ledig, så ska ta mig till Beverly Center och The Grove imorgon för lite julshopping faktiskt. Lika bra att börja i tid, får se om ja får ngt avklarat!

Har ni sett serien Lite sällskap med filip och fredrik? Jag är på 3 avsnittet nu och jag garvar så jag dör! Har nog sett allt som går att se med F o F, och det finns inget som inte är sviiiinbraa!!! Svensk humor när den är som bäst!

Trevlig tisdag på er!


Kommentarer
Postat av: Janna

pernillla ja kommer till dig dina 2 första veckor på din resmånad!!!

2010-10-12 @ 08:56:59
Postat av: alex

buuuhuuu, jag är så avis att du ska till beverly center å the grove!!!!!!!!!



här e de verkligen hösthösthöst. saknar dig, mer å mer! Puss

2010-10-12 @ 11:07:37
Postat av: Getingen

Lycka till med din julshopping :)

Love!

2010-10-12 @ 15:50:04
URL: http://emelieinaustralia.blogg.se/
Postat av: viktoria

är du skåning? :O eller du bara säger svedala istället för sverige?

2010-10-13 @ 13:50:02
URL: http://strindin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0