Nannytricket VS Hundtricket?

Ibland är det roligt hur fort vinden vänder! För 2 månader sedan hade jag hellre valt att kratta löv än att jobba som au pair, men nu däremot är det andra bullar. Jag har ingen ångest alls över att jobba, och även om jag jobbat minst 8 tim varje dag så har det inte vart några porblem alls. Har tom saknat barnen lite när jag inte vart med dem, hur konstigt det än låter. Kayla har vart " för det mesta " gullig, ropat PERNILLA på morgonen när jag kommer ner för trappan: Look, Pernilla is awake, som om det vore ngt ovanligt, jag som jobbar varje morgon, haha! Idag ville hon hålla min hand när vi var ute och cyklade, sen har hon förstås sina stunder när jag inte är lika populär men barn är barn och hon är väl människa hon också, bara med lite extra humör svängningar, haha!
Igår jobbade jag hela dagen och på kvällen var jag hemma med barnen och min värdpappa till läggdags. Barnen och pappan hade movie night och det var en av de där dagarna när man bara älskar att va med familjen.
Pratade med min värdpappa igår om hur Kayla blivit mot mig och att vår relation ändrats men då sa han att hon har svårt att uttrycka sina känslor, det är ngt i hennes liv som pågår som gör henne frustrerad men hon kan inte uttrycka det och istället tar hon ut det på oss. Hon har tex börjat gråta många gånger i skolan det senaste, vilket inte alls är likt henne, och hon är tex väldigt mammig just nu vilket min värdpappa erkände. Allt går väl i faser! Sen pratade vi om allt möjligt angående det, men han sa att jag bara inte får ta det personligt.
Vi pratade även om att jag egentligen skulle åkt hem om 1 vecka, hur sjukt är inte det? Jag är SÅ glad att jag har förlängt. Jag hade inte satt mig på det där planet hem om en vecka. Även om jag saknar alla så jag dör så är detta mitt hem just nu som jag inte är redo att lämna än. Han sa att vi även skulle prata om vilken omställning det blir för mig när jag åker hem för gott, så man blir förberedd, eftersom jag blivit en ny människa efter 18 månader här och helt plötsligt komma hem till det " vanliga ". Alla reagerar olika på det, men han ville snacka om det när det var dags, haha!

Så det jag vill säga är att just nu har jag sådana dagar där jag bara vill krama barnen, kan ligga och prata med de i sängen bara för att jag vill. Fattar int ehur jag ska kunna lämna dem en dag!!
Kul hur livet kan svänga, haha! Nästa vecka kanske jag vill kasta ut dem genom fönstret igen, haha! Nej, men hur trött man än kan bli på dem så tycker jag självklart om dem precis lika mkt!

Var på yoga igår, så jag kunde tyvärr inte gå upp ur sängen imorse, haha! Fy fasen, hela kroppen känns som en pinne, men ändå riktigt gött med träningsvärk. Ska börja gå till gymmet igen nästa vecka,för nu kan ja börja ha skor på mig igen pga tatueringen, eller ja har väl kunnat innan men man ska undvika. Vill så gärna ha ett kort på Yoga studion, men ja kan inte ha både gym och yoga kort så jag måste välja.
Har även fått ett 50 dollar kort på en pilates studio i Hermosa Beach av min värdmamma som hon fått och inte vill använda, så himla snällt! Riktigt taggad:)

Idag började inte jag förrän kl 4pm så jag sov ut till 11 tiden och gick sedan till beachen vid 12.30 och njöt av en solig och härlig dag i L.A. Så typiskt när jag för en gång skull är ledig mkt en helg så är Mona hos en kompis i The Valley hela helgen, Nicole i Washington och Louise i San Francisco och jag var för lat att ta kontakt med tjejerna i PV. Men, man är ju ganska bra på att underhålla sig själv. Löste lite korsord, läste Solo, kollade surfare etc på stranden. ( Aleex, idag ville jag bara springa efter ett äckel och fråga om han vill ta ett kort och förstora upp som tapet och sätta på hans vägg. Idiot, haha )

Började jobba vid 4, tog kidsen på en cykeltur på The Strand och vi går då förbi ett hus som jag sett några riktiga hetingar i en annan gång, går förbi och de kommenterar Kaylas cykel. Ibland funkar nanny jobbet lite som hundrtricket, haha! På vägen tillbaka har de utökat ligan till fler grabbar, de skrattar och ler åt Parker som stylar med hans bike, haha! Jag kollar upp och ser den hetaste killen. Parker, trilla, Parker trilla, kom igen nu då..nu måste vi nog låna plåster av dem, haha! Shit, får nog bli fler turer förbi där.
Badade kidsen, gjorde middag, läste böcker de vanliga ritualerna. Nu sover de och jag sitter här som vanligt när party föräldrarna är ute på middag:)

Tänkte ha en liten spa kväll med mig själv ikväll ( om ja orkar )!! Imorgon börjar jag kl 4.30pm så gött att ha mkt ledigt på helgen, men har au pair möte kl 1-3 som egentligen är för alla värdfamiljer och barn i en park, men min familj kan inte komma så ja vill inte heller gå egentligen, men blir väl så illa tvungen. Annars blir det nog beachen imorgon också skulle ja tro! Måste även beställa Halloween kostym snarast, gud va de pratas om denna halloween, alla beställer dräckter hit och dit. Jag ska nog vara en ängel, haha. Mitt smeknamn här är ju Angel P av ngn anledning. Skit fina kostymer för det, vita med stora vita vingar och gloria, haha! En del är dock lite för sexiga för en babysitter, haha! Kristy tycker också ja borde va Alice i underlandet. Får se vad det blir:) Har hittat många fina, men 50 dollar för en kostym som jag ska använda en kväll? Nu låter ja som farsan, haha! Well, jag hittar nog ngn:)

Idag är det förövrigt exakt 1 mån till jag fyller hela 20 år! 20 är ju USAs 21, så de ska minsann firas!!! Pappa är det nu du ska ta mig på studiebesök på systemet?

Hoppas ni alla har en bra helg!

Kommentarer
Postat av: Valle

Här kommer världens största puss och kram!

Blir så lycklig när jag vet att du är lycklig!



Puss

2010-10-10 @ 21:35:45
Postat av: alex

hahahaha, va jag skrattar "parker TRILLLLLLA!!!" du e la den bästa raggaren ;)

så gött att du har de så bra!!! hade gjort allt för att kma tillbaka till dig!

2010-10-12 @ 11:14:40
Postat av: Getingen

Ha ha nannytricket = awesome! Härligt att höra att du tycker det är kul med jobbet igen :) du verkar njuta ordentligt! Det gör jag också, varje dag!



Lovu u Angel P!

Puss o Kram

2010-10-12 @ 15:45:34
URL: http://emelieinaustralia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0