Ready for a big punch?

Thank you The American Embassy & The Department Of State for making my life suuuck really hard. Ahhhh, I would be more than happy to give them each a big fat punch right now......
Why, why, why måste de göra det svåraste av ALLT heeeela tiden!!! Jag hatar denna skiten!!
Nu är det nog med VISA problem, vem vill inte att jag ska komma hem i december? Många, tydligen!
Inte nog med all skit med visumet jag haft det senaste, fotoproblem, datumproblem..listan är lång. Min syster har vart helt otroligt underbar och hjälpt mig hur mkt som helst, suttit i telefonkö med idioterna på ambassaden i Stockholm. Du är bäst syrran!!! Tydligen kunde jag göra min ansökan utan ett foto, och istället ta med ett foto till ambassaden. Jaha, bra tänkte jag, då är det bäst att fylla i ansökan ikväll nu då.
Sätter mig vid mina v-föräldrars dator och börjar, sida efter sida efter sida..har suttit i 50 min konstant och bara fyllt i uppgifter...
SESSION TIMED OUT. What the hell? Ja, då är den förbannade tiden ute som jag inte ens visste att jag hade. Det stod i början, om du är inaktiv för mer än 20 min förlorar du din tid, men det var jag inte!!!!! Sen var jag tillbaka på första sidan och 50 min arbete, med 3 sidor kvar helt förlorat. Seriöst??? Är det ett skämt eller? Varför ens ha ett sånt system?
Det är dock lite kul, för 1 år sedan hade jag lipat och skrikit som en stucken gris, men även om jag blev sjukt frustrerad så blev jag ändå förvånad hur bra jag tog det, haha! Gick och berättade för min värdmamma och hon tyckte skit synd om mig för hon dampar verkligen när sånt händer, haha! Så kommer min värdpappa, hur gick det?
Neeeej, lägg av! Den där förbannade goverment, så skakar han på huvudet..Ja tänk så har man läs och skrivsvårigheter och det tar 50 min att göra 1 sida sa Kristy då..haha!
Kristy hade skrikit och svurit nu om det vore hon sa Don..Fast det hade jag också gjort om jag var hemma kan jag säga, sa ja då.
Men detta är ditt hem nu Pernilla, du kan svära och skrika om du vill, haha! Ut med det bara..
Haha, Min värdpappa sa att jag kunde svära som en...nu kommer ja inte ihåg, som ngt djur iaf, haha!
Kanske ska balla ur totalt nästa gång..haha, då hade de nog undrat vad som tagit åt mig:)

Nej, nu räcker det med den här skiten, innan jag ger upp!!! Slog några slag på soffan innan faktiskt, kändes lite bättre...
Nu ska jag vänta några dagar innan jag försöker igen..annars kommer jag väl bryta av deras tangentbord eller nåt.

Det var de nyheterna det jag! Vad händer annars i L.A? Sommar i L.A idag och helt otroligt det här var nog en av de finaste dagarna på väldigt väldigt länge, så vackert att jag nästan fick nypa mig! 27 grader och strålande sol, inte ett moln på himlen, perfekta vågor, havet glittrade, palmerna viftade sådär perfekt och det luktade semester:) Det gillar vi! Började jobba 11.10 idag, hämtade Kayla, lunch, hämtade Parker, gjorde redo kidsen för stranden. Fick break mellan 3 och 5, tvingade mig sj till gymmet en sväng. Jobbade igen 5-9, skjutsade Pk till karate, lagade Tacos till famijen och lite andra barn som var på besök, läggdags och allt vad det innebär!
Det var den onsdagen det!!

Hörde min värdmamma i telefon häromdagen när hon pratade om mig, vilket gjorde mig skit glad:) Jag kan nämligen utan att skryta säga att jag gör väldigt mycket mer än vad jag behöver göra. Jag vet att mina v-föräldrar vet det, men jag har ändå alltid tänkt lite undrar om de inser.
Så sa hon i telefonen: Ja, Pernillas uppgifter är ju allt som har med barnen och göra bla bla bla, fast OMG she does waaay more than that, I can´t even tell u..
Yey, då blev jag glad att de inser det ändå:) De är världens bästa på att berömma en och uppskattar saker man gör för dem, vilket är en av de anledningarna till att jag gör det jag gör, men idag sa min värdpappa saker som gjorde mig skiiit glad. Sånt där behöver man!!!

Well, gårdagen var min lediga dag som jag sa så får väl ta en liten update om gårdagen också:) Kunde inte direkt sova ut ngt vidare, tyvärr. Kom iväg till Mallet runt 11 tiden, shoppade runt och tyvärr slank det ner en liten klänning för eget bruk också, haha! kanske ett litet armband också..
Jag vill bara bli klar med alla julklappar så jag slipper tänka på det sen och så jag vet hur mkt pengar jag kan spendera, haha! Fast vill ändå inte stressa och sen inte va nöjd med sakerna jag köpt...
Så försökte att verkligen tänka efter.., men jag kan heller inte köpa VAD som helst pga vikt m.m. Är redan ett stooort problem. Fast jag tror jag hittat det jag vill:) Väl hemma blev det en liten mini nap, vilket var sjukt skönt. Vaknar och går ner för att äta lite innan nästa ärende, då skriker kayla över hela huset. PERNILLA IS AWAKE!!
Mom, dad, Pernilla is awake..haha! Hon har vart så söt på senaste, kramig och go:) Åkte till Santa Monica vid 5.30 tiden, blev lite mer julklappar uträttade och vid 7.30 var det dags för min första balett lektion:)
Yeeey, var skit taggad! Som vanligt med alla klasser jag tar är det bara gamlingar...inget ont, men kanske inte direkt att jag frågar efter deras facebook och bokar in en utekväll med dem.
Well, vi hade en vikarie första lektionen, vilket jag tkr va synd för hon va skit grym och cool:) Klassen var super bra, jag ångrar dock lite att jag tog beginning för det är mkt intruktioner..detta är en plie, detta är demi plie..Bra med genomgång men jag kommer faktiskt ihåg det där. Fast jag tror det kommer bli snabbt tempo med tiden:) Märke iaf direkt hur mkt teknik man tappat, usch!! Kan inte alla göra en lika djup plie, mkt svårare att strecka fötterna etc..Bra klass hur som helst!

Nu vill jag ge en stor stor stor kram till min vän Lina som var med om en bilolycka i veckan! Gumman, jag är så glad att du mår som du mår, det kan alltid va värre! Jag tänker på dig massor och hoppas du mår bättre SNART!!
Ta hand om dig, love u <3

Nu är det 1 vecka kvar tills vi åker till  östkusten:) Oh yeaah, kommer bli nice! Gud, tiden går så fort! I helgen är det Halloween, förhoppningsvis blir det ngt Party någonstans..bättre än förra!

Ett par låttips:

Christina Aguilera - You lost me
Kelly clarkson - if i Cant have you





Kommentarer
Postat av: Ia

Hej! Jag tänkte bara kolla vilken organisation det är som du har åkt genom? Och om du är nöjd? =) Tack! //Ia

2010-10-28 @ 09:38:18
Postat av: Janna

garavr i hjälp mig när jag tänke rpå att du stått och gjort massa plie! fatta vad längesen det är nu..åå snart är du hemma!

2010-10-29 @ 11:25:55
Postat av: Getingen

Snart...väldigt snart, då ses vi hemma i Habo igen!! Längtar så jag spricker!



Love you!

2010-10-29 @ 12:36:21
Postat av: Jackie

Pernilla har följt din blogg nästan ända sen du åkte till USA, och måste säga att jag är riktigt avundsjuk på ditt år, du verkar verkligen ha hamnat hos en kanonfamilj :) Jag har själv funderat länge på att åka som au pair, men nu när det väl börjar närma sig (går ut trean i vår och tänkte åka i augusti/september nästa år) har jag börjat tvivla lite. Har några frågor som det verkligen skulle vara jättegulligt om du orkade ta dig tid att svara på:



- Stod du väldigt nära/behövde din familj osv. innan du åkte eller var du mer självständig? Hur är det med hemlängtan och så? Är livrädd för att få det, speciellt eftersom jag står otroligt nära min familj.

- Förstår att det här är väldigt individuellt, men hur nära kommer man sin värdfamilj egentligen? Skulle du t.ex. kunna gå ner och äta frukost i pyjamas om du var ledig haha? Eller blir det att man hela tiden känner sig som en gäst i någon annans hem?

- Är det svårt att träffa nya vänner?

- Vad ska man tänka på när man väljer värdfamilj? Har hört om så otroligt många som behövt rematcha på sistone...



Haha lite konstiga frågor kanske, men det är sånt som jag går och funderar på. Tack för en av de bästa au-pair-bloggarna :)

2010-10-29 @ 23:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0