Weekend a la Dolly Parton.

Yes, i helgen körde jag riktig Dolly style, vilket betyder - no sleep!! Sjukt mycket man hinner med om dagarna om man utesluter sömnen. I mitt nästa liv ska jag vara oberoende av sömn och resa jorden runt!
I fredags blev det premiär på vår nya biosalong här i MB, men tyvärr blev det inte Due Date, eftersom den redan var full satt. Kan säga att en film ALDRIG är fullsatt i detta land. Det är alltid max 15 personer i varje salong, med undantag av The Grove, där det alltid är lite mer folk. Verkar som fler var nyfikna på den nya biografen:) Grym biograf och även filmen som vi tog istället var riktigt bra, The Unstopable med Denzel Washington, rikitgt spännande!!!
Fick en hyfsad bra nattsömn, började jobba kl 8am på lördagen och hade 12 tim jobb framför mig. Föräldrarna åkte på deras trip och det var jag och barnen. Ska jag vara helt ärlig har jag haft en super helg med kidsen:) Jag gillar att ha dem för mig själv, hitta på vad vi vill , och det är jag som bestämmer:) Det känns som de bara är mina, kvalitetstid helt enkelt:)
Gjorde frukost till kidsen och vid 10 tiden tog de sina bigwheels ut på The Strand och min briljanta ide att cykla till gungorna på stranden. De älskar att åka med sina bigwheels nedför en backe och ut i sanden, haha! Jag tycker själv att mina värdbarn är de sötaste i världen och alltid när jag är ute med dem så säger alltid folk kommentarer, men alltid med en liten blick  ( är hon mamma eller inte? ) haha. Håller med, de är sjukt söta! Har fått många förfrågningar under detta året, vissa förstår direkt att jag inte kan va morsa, eller det är ju möjligt, men nu är det inte så, haha!  Efter många blickar från ett gäng säger en kille:
- Ehm, is that your kids?
- No, they r not mine.
- Oh, cuz I thought, Damn she looks hot for having 2 kids.
Haha, whats up with that? Saken är den att 90 % av alla morsor här är så sjukt snygga, vältränade och heta så förstår inte vad han snackar om. Det är många man undrar, kul att hon klämt ut 3 kids och ser ut så.
( Syrran, du är ett sånt exempel )

Well, well, väl hemma gjorde jag lunch till barnen, skjutsade Parker till Karate kl 1, jag och Kayla stannade och kollade. Vi tittade in en skvallertidning och vi ser 2 bilder på Madonna, en med smink och en utan och Kayla säger: I like that girl better..Jag svara: Kayla its the same girl, but its two different pictures, on with make up and one without. Hon är tyst en stund och säger..ohhhh. Som bará hon kan när hon får reda på ngt, haha!!
Hemma efter Karaten tog vi på oss bikini och badbyxor, solkräm och packade väskan för beachen. Tog kidsen till stranden 1,5 tim, underbart väder!! Vi lekte leken " colors" som innebär att man jagar den som säger rätt färg, har inte riktigt tid att förklara reglerna nu, haha men där fick jag min work out för dagen iaf:) Galet, jag får springa mitt absoult fortaste för att ta Kayla. Hon är galet snabb!!
Gick upp och vi alla hoppade i *Jacuzzin och njöt av solnedgången och bra musik:) Badade barnen och sedan var det dags för dinner. Efter en stund kom 2 andra kids över som skulle sova över. Världens enklaste barn så det va bara kul. De hade movie night och lite senare kom barnens grandpa som skulle sova över.
Barnen var i säng runt 8 tiden och jag fick sluta.
Det var den 12 tim dagen det, då var det dags för nästa äventyr. Gjorde mig i ordning för utgång och vid 10.30 tiden hämtade Nicole upp mig med destination Hollywood. Här gäller det att känna ngn om man inte är 21 och utan ID. Åkte till klubben Key club där en killkompis till Nicoles h-familj kunde fixa in oss. Han kom ut och mötte oss och vi gick förbi vakten..
- Ey girls. How old are u? ( inte nu igen tänkte vi..)
- 21.
- Show me ur ID.
- We didn´t bring them. ( så dåligt, haha! )
- We are 21, its her birthday säger Nicole..
- Han är på väg att sätta på oss armband för fria drinkar, men drar av dem men vinkar ändå in oss:) och säger:
- Kevin is a pretty cool guy, but he is not god, haha! Kevin är killen som fixade in oss. ( 38 årig kille som är rikare än alla i min hemstad tillsammans, men världens goaste liten man )

Vi kom in och möts av marijuana stink all over. Detta är inte riktigt vad vi är vana vid, vi gillar mer dans klubbar, detta är en klubb där band spelar varje kväll ungefär. Galet, vilket folk! Det var något rapp band som spelade och alla stod med händerna i luften och diggade som rapp fans. De flesta lustigare än de andra. Jag och Nicole sätter oss ner på övervåningen med utsikt över scenen, Jaha, där står drinkar framför mig, bredvid drinkarna en tom burk med cannabis. ( stod på locket ). Ja hatar lukten av marijuana, Nicole också så vid 12 tiden kände vi oss klara med den klubben. 
Då snackade vi med min irländska grabb som även var ute i H-wood. Vi bestämde oss för att gå dit, men märkte efter 20 min walk att det var för långt i highheels, haha. Fast en walk på sunset blvd förbi de mest kända restaurangerna är inte fel det heller. Himla skit att vi inte såg en kändis,det sägs att det är där de hänger!
Det luktar ju dollar sedlar när man går förbi.
Gick tillbaka och hämtade bilen och körde mot irländaren. Vid 2 mötte vi upp med honom och körde hem honom efter att vi avböjt hans efterfest med både svenskar och alla möjligt folk. Det är ju en dag imorgon också:)
Gick och la mig vid 3.30 tiden och fick sådär 3 tim sömn innan jag började jobba kl 8 dagen därpå.
Dolly parton sover ju bara 3 tim varje natt. Fasen va fuskigt!!
Hjälpte till med frukosten till kidsen, vid 9.15 körde jag Kayla till söndagskolan, Parker åkte på playdate. Kayla vägrade släppa mig på söndagskolan så jag fick sitta där i 15 min tills jag tillslut sprang därifrån. Ja vet att hon oftast blir bra efter ett tag när man gått iaf.
Mycket riktigt var hon glad när jag hämtade upp henne. Åkte hem, slängde oss på soffan i 10 min, hämtade upp Parker. Gjorde lunch till båda kidsen, Åkte till Parkers fotbollsmatch. Satt och tittade på honom i 1,5 tim och underhöll Kayla. Efter matchen hade vi ö-råd om vad vi skulle göra och mitt förslag vann:)
Vi cyklar till piren och går in på aquariet:) Även om min cykel är bakom 3 bilar, vagnar och massa skit tog jag faktiskt ut den, riktigt stolt. Har aldrig cyklat med kidsen faktiskt, men de va super mysigt med en liten utflyckt. Kollade på surfarna vid piren, var inne och kollade på fiskarna, sen var det dags att köra hemåt för att möta deras föräldrar som kom hem. Tanken var att de skulle på Lakers match och jag skulle ta hand om Kayla eller att kayla skulle med om de hittade biljett till henne och jag skulle få sluta, men då frågade de om jag vill med.
- Nej men de behöver ni inte sa jag.
- Skulle du tycka det va kul då?
- Ja men....
- Okay, ur going, go get ready, we r leaving in 10 min girl..säger min v-mamma, haha!
Så himla snällt av dem att ta med mig för jag vet hur dyra biljetterna är, så helt plötsligt åkte vi alla:) Jag har ALLTID velat gå på en match, men inte blivit av än. Jag fick sitta själv på en annan sektion för de fick inte platser bredvid varandra och Kayla var trött och ville mest sova i mammas knä, men jag hade det riktigt bra där uppe. Lite ensam tid efter helgen var inte fel det heller:) Killarna bredvid mig:
- Eh, are u going to the game all by your self?
- Eh, no, my family sitting down there, but we couldnt find seats next to eachother..
- Säkert, tänkte de väl, haha! Hon är en ensamvarg..

Lakers förlorade faktiskt med några bollar..ovanligt, men det var sjukt spännande:) Jag älskade deras cheerleader, även kallade Lakers girls. De var sjukt grymma och gjorde skit bra danser så jag satt där och va väääldigt avundsjuk. Helt plötsligt får jag ett mess av min värdmamma under matchen.
- Do u wanna be a laker girl???
- hahahl, YEEEEES!!!!!

Hemma vid 10 tiden och de var den helgen det. Fullspäckad som vanligt!! Idag sov jag uuut, låg i sängen i typ 1,5 utan att sova men bara snooza lite ihop om att ngn skulle dra mig ur sängen.
Åkte till gymmet vid 1 tiden, efter det blev det köpcentrat för några ärenden, jobb mellan 5-7.30 ikväll och nu väntar jag på att Gossip Girl ska börja:)

Kayla var så söt idag, de hade vart på simlektion och springandes komme rhon i sin baddräckt och berätttar massa saker sen säger hon:
- Pernilla, give me a hug. sen kramar hon mig! Sötis!! Tog upp henne och gav henne en bamsekram:)

Har inte berättat vad jag fick på posten i fredags. Ett stort kuvert låg på trappan så jag tog med det i bilen på väg mot bion. Var helt säker på att det var från min syster, såg ut som hennes handstil, men undrade varöfr hon skickade kort IGEN. Öppnar kortet och ser bilder på mina finaste habo-tjejer som önskade grattis på 20 års dagen!! DÅ började jag lipa kan jag lova. Varför kanske ni undrar? Jo, jag har inte sett mina tjejer på 14 månader snart och jag saknafr ihjäl mig efter dem och tanken på att de tänker ´på mig gör mig helt överlycklig!!!! Åh vad glad jag blev<3 TACK TACK TACK tjejer, ni ska veta hur mycket det betyder för mig!!
Haha, de hade satt fast ett skolfoto på alla oss från typ 6an eller nåt, mycket vacker syn av mig själv. NOT!

Imorgon ska jag på SO U THINK YOU CAN DANCE LIVE ON TOUR på staples center. Jag är sååå taggad, de 10 bästa dansarna i USA är på turne, kan det bli bättre??
Saken är den att jag skulle boka biljetter till mig, 2 svenska au pairer och en norsk så vi kan sitta bredvid varandra. Mitt kort funkade inte, försökta massa gånger, och ingen av de andra tjejerna hade tillräckligt med pengar. Jag ville verkligen gå, så jag testade att boka 1 biljett, ja kanske inte hade tillräckligt för alla oss. Det funkade med 1 biljett så jag bokade den, skickade alla info till tjejerna så de kunde boka sina egna bredvid mig.
Då säger de att de inte har råd att gå. Jag visste väl när jag bokade att det finns en liten risk att ja får gå själv, men lite besviken blev jag allt. Det är ju inte så att jag skrattar av att gå själv!! Nicole ville verkligen gå men måste jobba och de andra kunde inte heller:(
Jag kan göra sådana saker själv utan att tycka det är jobbigt, hade aldrig gjort det hemma dock, haha! Fast där har man ju folk att gå med också!
Mina v-päron frågade vem jag skulle gå med igår, så fick förklara allt och de tycker skit synd om mig, haha! Fast det behöver man inte, det är lugnt! Jag känner mig lite som en enstöring dock, fast jag ska ju ändå bara kolla på showen:)

Jag går hellre själv än att missa den!!!!
Nej, nu ska jag avsluta, lite pics får avsluta helgens sammanfattning!!

dagens inköp, fast vet inte om ja ska behålla skorna. Det är bara i sverige jag behöver dem ändå.


Key club, haha!


walk of fame.



USA har bästa natinalsången.




Lakers giiirl.


Dagens låttips:
marry me - Train. Sjukt bra!


Kommentarer
Postat av: Getingen

Behall skorna :) de ar as snygga, har sett massor av tjejer som har dem har ner :) Vilken mysig helg du har haft med kidsen, du ar verkligen sa gullig mot dem. Du kommer bli en grym morsa! Precis som Brunnen.

Vad trakigt att du ska ga sjalv, taskigt av de andra brudarqan. Men tur att du har blivit lite av en Emelie typ du med :) Wooow coolt med Lakers game!



Puss och kram!

Idag ar det bara 4 veckor kvar for mig, galet!

2010-11-16 @ 12:40:12
Postat av: Valle

Ohhhhlalala, TACK för den passningen...ha ha ha tyvärr stämmer den inte riktigt, men jag tänker ändå leva påd en kommentaren året ut :)



Puss, du är så grym!

2010-11-16 @ 22:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0