Thanksgiving in Palm Springs

Happy Thanksgiving!! Älskar att jag har en riktigt bra orsak till ursel uppdatering - har istället spenderat tid med nära och kära, precis som man ska på Thanksgiving:) Stillar iaf mitt dåliga samvete en aning!!
Sitter nu i mitt kära rum i Manhattan Beach med morgonrock, filt, tända ljus med pumpkin doft, amy diamonds julskiva, regnet öser ner och det är så kallt att jag tappar nästippen. ( hade iof vart väldigt skönt att bli av med en del, haha ). Jag är i stort behov av sömn just nu, så ska försöka fatta mig hyfsat kort även om jag har väldigt mycket att uppdatera om.
Lika bra att sätta igång, börjar där jag slutade i stort sett. I tisdagskväll hade jag min balett lektion och det var jag och en till på lektonen, haha! Jag och en 65 årig tant, gött att få lite privat:) Åkte direkt hem till Mona efter för några avsnitt av Gossip Girl, har nu avklarat hela säsong 1 och 2. Är inne på säsong 3 nu:) När jag kom hem kl 12 på natten satte jag igång och bakade. Hade nämligen bestämt mig för att baka blåbärsmuffins och ta med mig till Palm Springs. Jag hatar att baka här eftersom det alltid smakar skit, men de var faktiskt ätbara denna gången:) Såg iaf hyfsat fina ut med de fina muffinsformarna:) Gesten som räknas antar jag!! Efter kl 2 gick jag och la mig och dagen därpå, onsdag var det dags för lite äventyr för mig och Mona. När hon slutat skolan åkte vi till IKEA i Burbank, så fint där och jag fick nästan en klump i magen. Det ser exakt ut som henne i Jkpg. Älskar lördagarna hemma i Svedala när man tog en sväng till IKEA och avslutade med de berömda chokladbollarna. Grejer det! Fam B saknades dock:/ Även väldigt svårt att stå emot alla otroligt mumsiga saker!! Det blev doftljus och knäckebröd för mig!!
Därifrån blev det raka vägen till mitt absoluta favorit ställe - The Grove!! The Grove @ Christmas kan nog vara det vackraste..alla ljus, julgranen som är helt magisk, fontänen. Kan inte bli annat än lycklig där! Råkade bli lite shopping också. Varför inte känner jag?
Vi båda åkte hem och packade lite sen åkte jag över till Mona och vi hade sleepover:) På torsdagsmorgonen fick vi upp och hoppa kl 7 för att köra ut till Palm Springs där båda våra familjer befann sig.
Okej, ni kommer inte tro mig nu, men det var 8 förbannade grader när vi lämnade L.A. What´s up with that??? Seriöst, jag trode aldrig det kunde bli så kallt här. Alla verkar lite förvånade, haha! Det är nästan att jag dör när jag går ut. Det var runt 15 grader i Palm Springs, så ingen värme direkt! Fråga mig inte hur jag ska överleva Sverige snart för jag klarar inte av denna kylan här!!
Iaf, har inte träffat släkten på super länge och jag tycker om dem så otroligt mycket så det såg jag ändå fram emot. Gick in i huset och alla barnen kommer springandes och kramar mig, Kayla pussade på mig och höll min hand i 2 tim efter nonstop ( vi har ju inte setts på 4 dagar, haha) Alla de vuxna kramas och är bara världens sötaste!!! Min värdpappa sa 3 gånger att de saknar mig i Mammoth även om de va kul för dem att bara va familjen en gång.
- So, yea Pernilla we really missed u!
- Ja du sa det 15 min sen, haha! De är för snälla:)
Grandpa är den goaste han skämtar ALLTID och jag vet aldrig när han är seriös, haha! Ibland kommer han smygandes och snackar lite skit med mig:) Grandma och ja hängde lite i köket då och då, hon är min stora favvo. Vill bara krama henne:) Så, Thanksgiving dagen, lekte hela dagen sen kom det över lite annat folk och det var dags för Thanksgiving Dinner och herrejäklar vi har ALLTID mat för en helt kontinent, inget skämt!! Bara efterrätter finns det för 10 andra familjer. Ja herregud! Jag var ju här förra året på Thanksgiving men eftersom jag hade svininfluensan så blev det inte mkt firande, så kul att få vara med mer i år. Innan maten höll alla varandra i händerna och alla ska säga något man är tacksam för.
En del barn:
- Im thankful for the food.
Förldrarna kör oftast, Thankful for my family, kids, healthy etc. Min värdmamma börjar alltid gråta, haha!
Så vad sa mina värdbarn?
Kayla - Eh, eh, Im thankful for my Jacuzzi. HAHAH!! Så jäkla kul, kul att hon är ärlig iaf:) 
Parker - Im thankful for Pernilla, säger han och ler och tittar på mig och där fick jag tårar i hela ögonen. Jag blev så glad och det var så fint att ja började lipa, haha! 
Efteråt kom Kristy och kramade mig flera gånger och sa massa fina ord och grät lite:) Sen var det dags att hugga in i den stora middagen och festen var igång:) 

FULLT hus var det som alltid och jag hamnade i tvättrummet på en madrass på golvet. Lyx va? Tanken var att jag skulle sova på soffan i tv-rummet. Jag hade hellre sovit i ett tält än ute på soffan, men en annan grandpa ville gärna sova på soffan för han var för varm i tvättstugan. YES, tänkte jag:) 
Gick upp med barnen alla dagarna i Palm Springs, plus att jag blivit förkyld så sömnen kunde väl vart bättre! 
På fredagen åkte mammorna och tanterna och shoppade eftersom det är USAs största shoppingdag, som kallas Blackfriday. Det är öppet hela natten och världens rea. De gick upp klockan 4 på natten för att shoppa, haha! Vissa står tom i kö i timmar mitt i natten. Crazy people!! 
Jag hade kidsen vid poolen i stort sett hela dagen, sen fick jag ett break och jag och Mona gick ut på 1 tim promenad inkl styrketräning här och var och vi kom fram till hur lyckligt lottade vi var. Världens finaste ställe, med golfare i gucci tröjor som åker 3 meter i sina golfbilar, slår ett slag, åker vidare, haha! Käkar mat på golfklubben, det är tom drive in kaffe där man kan åka förbi med sin golfbil, hahha! Seriöst det är som ett fantasiland och man känner sig som en rik liten snubbe när man går runt där kom vi fram till. Sen att vi inte alls är det behöver ju ingen veta, haha! Galen värld det där!! På eftermiddagen åkte vi till en mexikansk restaurang och på vägen dit satt vi 6 vuxna i vår bil, en pappa på golvet och jag satt i Kaylas barnstol och fick typ nackspärr, haha! De är så roliga att jag garvar hela tiden, deras skämt och ja , jag kan inte ens förklara det är så kul!!! Vi kom fram till att ja vet alla deras hemligheter så jag kan skriva en bok, sen blev det typ 20 internskämt om boktiteln, haha!
Alla drack margaritas, sjöng feliz navida och hade det allmänt trevligt:)
På dagen åkte vi även runt i golfbilen och plockade citroner, clementiner etc från träden och när jag kidsen, Don och en annan syster åkte, plus mona också, så började de sjunga en sång som Don alltid sjunger eller snarare skriker ut och jag dör varje gång de sjunger den. De va nog många golfare som missade bollar under den sången. Det är något med:
- mammaaaaaaaaaaaaaaaa. Precis så låter det:D
Svårt att förklara, men kul är det!!

På kvällen när jag slutat åkte jag Mona och Nicole ( hennes familj har också hus i PS ) till Palm Desert och gick på bio, Due Date blev det. Jag är inget stort fan av sådana extrema filmer ibland, men den är ändå kul. Man skrattar inombords, haha! Men usch, jag måste erkänna. Jag somnade under filmen:/ Inte för att den var så dålig utan för att jag var så trött. Jag brukar kunna hålla mig, men nej de gick inte. Hemma vid 1 tiden, deckade och vid 7 tiden väckte Kayla mig igen.
Idag har vi bara packat på morgonen och kidsen har lekt som vanligt. Dessa kids, vad jag tycker om dem!!! Älskar när de alla 6 är samlade:)

Innan vi åkte hem idag åkte vi till någon släkting till dem som har hus i en annan gateway community kallat hideaway pga att många kändisar hyr hus där för att få lugn och ro, man behöver ju lösenord och grejer för att komma in. Iaf, deras hus var största huset på hela området, större en vårt hus i MB. Helt sinnes, det är INTE min stil, gammeldags, mörkt, murrigt väldig tungt på ngt sätt, med galet, biograf i huset en stor hall med facklor på väggarna, haha! Galet det där, men kul att se:) Priset har dock gått ner 50% pga krisen. Tror de investerade ca 45 svenska miljoner kronor, men nu är det nere på häften. Fast sen kostade det typ mer än huset att va med i klubben och i själva gateway community. Bara lite inside info!!

Var hemma i Manhattan vid 3 tiden idag, packade upp kidsens saker, badade barnen, middag sen fick jag sluta runt 5.45. Åkte till Target och gymmet nu ikväll och nu är det absolut läge för läggdags för gissa vem som ska gå upp med kidsen imorgonbitti? Otroligt spännande!! Jag kan aldrig sova när jag ska upp med dem det är som om min kropp ligger och väntar på att de ska komma.
Well, well, blir nog bra med det! Imorgon är det exakt 3 veckor tills jag flyger hem. Kommer inte förstå förräns jag sitter på planet!

STORT tack till Loppan och Klara som jag fått mess av i veckan, ni är så söta och ni gör mig överlycklig med mess!!! Loppan, jag älskar dina små habo-uppdateringar:)
Tack även till mamma för alla söta mess som vanligt!! Självklart massa tack till alla andra som alltid hör av sig och är världens goaste!!!

Några bilder, sen är det slut på romanen för idag!!!

2 klänningar men alltid svårt att så när de bara ligger där, haha. Den till vänster går inte alls att se hur den är på bild. Skorna är jag riktigt nöjd med:) Hel svarta mocka kilklackar.


Rosett? Ovanligt P, haha! Det är iaf ryggen!


Här har vi ligan:)

Sötaste babyn ever ever ever. Han skrattar konstant och han bara hänger på, går runt och kikar, sitter i soffan, städar lite. Bästa bebisen:) Här matar grandma honom med grädde och glass, haha! Hon är känd för att göda kidsen med goa grejer:)


Hoppas er helg vart bra!!! Saknar er massor <3



Kommentarer
Postat av: Getingen

Tack for en helt underbar uppdatering :) Assa vad hander med vadret, jag forstar om du fryser. Jag som klagar att vi inte har sol har, men det ar ialla fall varmt som tur ar. Sota lilla Parker, tom jag fick en tar i ogat nar jag laste vad han var tacksam for :) Snygga klader sis, skorna ar as heta!!



Vi ses snart!!!!! Laaaaangtar!

Puss och Kram!

2010-11-28 @ 10:11:12
URL: http://emelieinaustralia.blogg.se/
Postat av: Valle

Okeeej, här har det sannerligen hänt grrejer!

Vad söta dom är när dom ska be för olika saker :)

En liten sak till, fattar du hur mycket schyssta kläder du har köpt sista året...kommer dö när du kommer hem! Ska se till att sno några, du kommer säkert ändå inte märka det bland alla prylar.



Snart ses vi, hur galet är inte det?!

Puss

2010-11-28 @ 15:45:47
Postat av: alex

love you bloggiblog! älskar å höra hur du hare!! de där m shopping på natten hade ja inte tackat nej till, å dom där kilklackarna, YUMMIIIIIEEE! kan du inte ta med dig hela usa hem? eller får jag hänga m dom sista månaderna ;)



miss you like craaazy

2010-12-01 @ 17:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0