The haunted house?

Okej, jag fryser IHJÄL!!! Det är 15 grader och min kropp är på väg att trilla isär pga kyla. Seriöst? Vad har hänt med CA? Det är kallt, jag blir blekare och blekare och förkylningen är på ingång. Welcome härliga flueseason!
Inte alls okej detta som pågår!!
Natten till söndagen vaknade jag kl 4 på natten av världens halsont plus att det var mega storm ute. Hela familjen hade också vaknat av stormen. Kl 7 väcker kidsen mig och vill gå ner och titta på TV. Det är blött ute och papperskorgarna på beachen ligger helt på fel ställen pga stormen. Gjorde kidsen redo, frukost, packade deras väskor, lekte, skjutsade Parker till hans fotbollsmatch, åkte på ärenden, städade och vid 12.15 tiden var jag klar med mina duties och jag fick sluta. Familjen var på väg till Mammoth och jag hade ett helt hus för mig själv:)
Så, jag bestämde mig för att spendera dagen framför Gossip Girl och käka glass och bli frisk:) Utan en gnytta dåligt samvete. Var så otroligt sugen på scones, så tog fram ett recept och körde. Ut kom 3 stora scones bitar, men de var mjuka och inte hårda överhuvudtaget, tar ett bett och trodde jag skulle spy. Jag är inte kinkig med mat, speciellt inte godsaker det kan jag käka det mesta,men det var ngn sur smak, så otroligt äckliga så fick slänga allt. Jag som kämpat i över 1 tim. Fasen då tänkte jag, nu ska jag göra en smulpaj istället. Var så trött på att baka så tog fram ett recept på internet, blandade ihop mjöl och smör, lite väl för fort och slängde över äpplena. Blev inte rikitgt som jag tänkt mig. Borde blandat degen bättre, det blev ju typ en smörja av massa smör. Inget emot smör, men det var väl inte att jag njöt av varje tugga, haha! Va fasen? Jag var bra på att baka hemma, jag lyckas aldrig i detta land. Jag ger upp!!!! Jag tänkte dock baka muffins med super fina muffinsformar som jag fått av min fina vän aleex och ta med till Palm Springs till släkten. Det är ju trots allt Thanksgiving:) Fast ska man behöva åka och köpa en färdigmix? Det är ju för tråkigt!!! Fast det är ju kul om de är ätbara..

Well, jag tittade gossip girl från 2-11 på kvällen nonstop, åt nonstop gjorde jag också. mindre kul! Skippade tom gymmet, men det kändes som en bra dag att ta igen sig lite! Idag kollade jag 2 gossip avsnitt i morse, så gött att kunna gå ner i morgonrock, göra vad man vill, slå på tv och slänga sig i soffan:) Jag kan väl gå runt i morgonrock när familjen är hemma också om jag vill, men fortfarande en helt annan grej!
Vid 1 tiden åkte jag till gymmet, var bara tvungen även om jag hade halsont. Sorry mom!! Väl hemma spelade jag hög musik, dansade, blev en liten koreografi till Only girl, hahaha! Vid 5 tiden kom Mona över och vi checkade lite Gossip tsm, vid 7 tiden ikväll mötte vi upp med Louise från australien, galet har inte sett henne på evigheter, har saknat henne skit mycket!! Checkade Sushi och skvallrade i ett par timmar:) Efter det har jag och Mona kollat Gossip igen, klockan är nu 00.15, Mona är hemma och jag i säng!!!

Måste berätta om några incidenter som hänt, haha! Ibland är jag lite små skraj när jag är själv i huset för det är så gigantiskt, stängde av Tvn igår och det var knäptyst och jag hör världens duns. Hela kroppen blev heeelt svag och jag ville bara dö. Jaha, vem bryter sig in? haha! Såg inget som hänt, men bestämde mig för att checka när det var ljust ute. Larmade och gick och la mig. Imorse kollade jag men hittade inget. Säkert från kidsens leksaker som trillade ngn stans tänkte jag.
Sen idag när jag gick in i tvättrummet ser jag att en fyrkant av taket ligger på golvet och ett stort hål i taket. Första tanken var, vem försökte komma in här? Men lika fort visste jag att ingen kan komma in där, men lite märkligt ändå. Vi har nämligen hört konstiga ljud därifrån, låter som en fågel eller en mus. ( vi har som sagt en mus i vårt hus, som vi fortfarande inte fått tag på, haha )
Tog med mig Mona upp där idag och hon klättrade upp och letade efter fåglar eller möss, haha! Utan framgång...mycket märkligt ljud alltså!!
Ikväll när vi satt och tittade på Tv så knackar ngn på dörren och skriker något och vi båda blev skit rädda. Hade jag vart sj hade ja börjat lipa, haha! Det var ingen vid dörren..vi kikade i fönster överallt men ingen va där. Kristy säger alltid att jag inte får öppna om jag inte känner personen, fast nu var det inte ens ngn här. Sen kom Mona på att det kan va ett paket utanför och mkt riktigt låg det ett paket utanför. Vilken lättnad:)
Än så länge lever jag:)

Igår letade Kristy, Don och jag efter en av Parkers tröjor, men vi kunde inte hitta den och sen kollar Don på mig senare och säger:
- Pernilla I can´t believe u didn´t find it.
Va fasen jag har letat överallt tänkte jag.
- It was in Kristys closet, haha så börjar han garva.
- Oh, haha! Thats why....
- Sorry Pernilla säger Kristy..
- I usually remember where ive seen it, but i didnt even remember ive seen it somewhere this time, ahha
- Yea, u have a really good memory, u always know where it is.  säger Don.
- Omg, she is so organized all the time. 50 times more organized than me. She could be a proffessionell organizer. I dont know what I would do without u säger Kristy.
- She will be a really good Mom too säger min värdpappa då. Så himla söt.
- Yea, she is so patient säger kristy.
- Well I dont know when i get my own kids, haha!
De är så söta!! Där sitter jag på golvet, viket kläder och skäms, haha!!

Nu är det nog dags för sovdags för mig. Imorgon, tisdag vet jag inte vad planen är förutom balett och lite shopping i santa monica på kvällen!! Har inga direkta planer för mina lediga dagar. Antar att man inte alltid måste ha det!!


Kommentarer
Postat av: alex

jag drömde om dig inatt!!!!!!!!!! att du kom hem, att de va jul. åååh, du är så välkommen. får man hänga på till santa monica å shoppa??



längtar efter dig, skulle lätt kunna bo på urinhostlet en vecka bara för att få va m dig i några minuter!!!!!

2010-11-23 @ 23:12:15
Postat av: Getingen

Pa tal om laskiga saker som hander. Min roomie ar ju bortrest nu sa hennes rum har varit tomt ett tag. Igar nar jag satt pa mitt rum sa helt plotsligt, gar hennes TV igang....ha ha man blir lite skraj av saker man inte kan kontrollera : )



Hoppas du mar battre och att du njuter av ledigheten!

Puss och Kram

2010-11-24 @ 05:02:59
URL: http://emelieinaustralia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0