Double extension?

God morgon L.A, god förfest till alla i Sverige får jag väl säga!! Klockan är 9.10 lokal tid och självklart ligger jag fortfarande i sängen. Jag somnade vid 11 tiden igår kväll så vaknade vid 8 tiden av att jag var hyfsat utvilad. Dags för en liten uppdatering såhär på lördagsmorgonen.
Hur spenderade jag torsdagen? Jo, jobb på morgonen 7.30-9 som vanligt, åkte direkt till gymmet och gick på en turbokick klass, vidare och gjorde lite ärenden på vägen hem. Väl hemma gjorde jag i ordning mig och åkte över till Nicole. Det har vart ganska kallt och molningt här ett par dagar, vilket betyder moviemys:) Hoppade upp i Nicoles movieroom och checkade The Ugly Truth. Sen joinade även Mona och vi satte på lite Greys Anatomy och där var klockan redan 2.30pm och jag begav mig hemåt. Jobbade sedan 3-8. Det var nog den dagen det.
Fredag började med jobb 7.30-9 för ovanlighetens skull. Skypade med min kära syster Jessica 1 tim:) Kan inte förstå att vi ses om 4 veckor:) Efter det satte jag på lite julmusik och började slå in lite julklappar. De har en radiokanal här där de bara spelar julmusik nu, riktigt bra faktiskt:)
Vidare till Target för lite ärenden och därifrån direkt till gymmet. Trodde jag skulle börja jobba runt 1.45-2 men fick börja 3 istället så fixade klart alla klappar och kollade sedan på ett Ellen Degeneres avsnitt innan plikten kallade. Jobbade sedan 3-8 igen. Vi gick över till en annan familj igår kväll, inte mindre än skaparen av programmet Biggest Looser och många många många andra stora tv-shower. De bor 3 hus från oss, skit go familj! Vid 8 tiden fick jag gå och planen var att gå på bio med Mona, men stackarn blev sjuk så blev inget med det:( Ville verkligen göra något och jag kände hur jag bara skulle äta mer av att va i huset, vilket aldrig är bra nu när jag försöker vara nyttig, vilket går sådär. Så jag tog ännu en sväng till gymmet igår klockan 9, ahha! Kan väl aldrig får för mycket träning. Åkte även till 3 olika affärer för att köpa 2 kort åt min värdmamma som hon bad mig om, för om jag kunde hjälpa henne med det igår kväll behövde hon inte min hjälp idag på morgonen så åkte och fixade det först. Fanns ju inga normala kort någonstans, blev ju galen!!! I 3e affären hittade jag äntligen något.
Spenderade alltså fredagskvällen på gymmet:) Mådde dock sjukt illa hela tiden, så direkt när jag kom hem blev det dusch och bedtime. Aldrig fel att få en bra nattsömn!! Vaknade som sagt ganska tidigt, antingen pga halsont eller pga att jag var utvilad. Vem vet?:)
Tänkte faktiskt pallra mig ur sängen vilken minut som helst och gå på ett Turbokick pass om 35 min. Börjar jobba igen kl 2 idag. Får se om det blir andra planer förutom jobb idag!
Jobbar söndag morgon sen har jag ledig fram till torsdag morgon:) OH YEEEEAH!! För familjen åker till Mammoth och de lämnar mig hemma, vilket otroligt bra beslut!!!!!!! Ska möta dem i Palm Springs nästa torsdag, där vi ska fira Thanksgiving!! Nu är det 1 år sedan jag hade svininfluensan i 1 vecka och lämnade inte min säng och toaletten på 1 hel vecka. Kommer inte ens ihåg vissa dagar av veckan. Jag kommer dock ihåg att det var den värsta veckan i mitt liv. Har aldrig någonsin vart så sjuk och jag önskar inte min värsta fiende den influensan!! Om det var något positivt var det väl en sjukt bra diet. Gick ner 5 kg på 1 vecka, inte så hälsosamt kanske, haha!
Nog om det, slutade skriva detta inlägget några rader sedan för att åka på Turbokickpasset och nu är jag tillbaka:) Herrejäklar, det var den värsta work outen ever!!!! Seriöst, jag ville bara dö, men jag kan aldrig ge upp, det är det värsta, eller kanske bra, jag vet inte. Sån skillnad på vilken instruktör det är, idag var det den bästa jag haft, salen var proppfull och hon hoppade runt och skrek:
- Your think ur working hard??
- Work harder!! Burn those calories!!!
Haha, okay, im dying here but sure ill do it!! Oh boy! Det var en grymt bra work out iaf:)

Mina v-föräldrara har börjat få lite panik att jag snart åker hem för gott och de bollar fram och tillbaka huruvida de ska ha ny au pair eller inte. Jag tror det är mest min v-pappa som vill för han vill fortsätta med sin karate på kvällarna. De funderar även bara på babysitter, de rådfrågar mig hela tiden och vill vet vad jag tycker och igår frågade de:
- So, we still wanna ask u if u wanna stay longer?
- Eh, even if I wanted to im not aloud to.
Jag får bara förlänga 1 gång, så om jag ville stanna 3 mån extra efter mina 6 månader så får jag inte det. Jag sa däremot att om jag inte reser sista månad, men jag hoppas på det så kan jag stanna och jobba några veckor till. Sen frågade de om jag vill komma tillbaka 3 månader senare på turistvisum som en del gör. Svartjobb kan det väl även kallas:) Tänk om du kunde möta oss i Hawaii i augusti. Haha, okej, får jag komma hem först? De vet mina planer att jag vill hem och jobba och sen resa nästa år, men jag sa att jag alltid är villig att komma tillbaka och jobba ett par månader igen i framtiden. Lovat dem att uppdatera dem var jag befinner mig i världen:)
Jag är såå taggad att åka hem under julen nu, men att åka hem för gott i vår ger mig lite panik. Detta är trots mitt liv nu och jag älskar att vara här samtidigt som jag vill hem till alla!! Det kommer va fruktansvärt att lämna, men efter ett tag kommer man väl in i livet där hemma också, som med allt annat!! Alltid ett nytt äventyr som börjar!
Vill inte ens tänka på att lämna dem!!!

Nu är det dags för mig att göra lite nytta innan jobbet. Ikväll kommer Mona hit och det blir nog lite Gossip Girl maraton:)
Vi ses om 4 veckor!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Getingen

Va duktig du ar och tranar sa mycket snackan, ta det lugnt bara om du har ont i halsen. Ooh jag alskar Gossip Girl - chuck bass grrr... :p



Vi ses snart, yeeeah! Puss och kram!

2010-11-22 @ 09:24:12
URL: http://emelieinaustralia.blogg.se/
Postat av: alex

älskade, du kmr heeeeem snaaaaaaaart!!!!!!!

2010-11-22 @ 09:48:04
Postat av: Sara

Hej

Jag har själv funderingar på att åka som au pair och har verkligen tyckt att din blogg har varit inspererande. du verkar ha hamnat i en underbar världfamilj och ha det underart, men jag undrar om du känner till de au pairer som inte hamnat i en sådan bra familj och om det är många som du pratat med som verkligen vantrivs i sina familjer?



Tack på förhand :)

2010-11-22 @ 23:12:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0