West Hollywood Halloween Parade 2010

Happy Halloweeeeeeen:) My " Homerun Honey" costume is on and a Hummer limo is ready to bring us to the West Hollywood Halloween Parade. Apparently it´s an experience u will never forget:) Let´s do it!!
Så löd min facebook status igår, frågan är bara om det var så bra som det låter? Den frågan kan jag svara på utan att tveka en liten sekund. BEST HALLOWEEEEEEN EVER!!!! Jag är så, så, så glad över att jag fick uppleva en Halloween till här i staterna. Min första Halloween var jag med värdfamiljen hela dagen och fick uppleva trick or treating, block partys etc, vilket var en upplevelse i sig, men i år var det andra bullar!!!
Vaknade upp i söndagsmorse på självaste Halloween dagen, med världens största fetaste ångest!! Vet inte om ni kommer ihåg en gång när jag hade min day off och vaknade med ångest och var på så sjukt dåligt humör utan att veta varför och mina v-päron märkte det DIREKT, jag som trodde jag spelade så bra, detta var alltså ungefär 6 månader sedan. Igår vaknade jag upp och kände bara för att ligga i sängen heela dagen med täcket över huvudet ungefär. Jag vet att lite av ångesten berodde på en dröm jag hade, men annars vet jag inte varför. Kul tänkte jag på självaste Halloween, det är nämligen inte alltid så lätt att bara turn it around och bli super glad bara så där. Messade lite med mamma, för jag tackade för födelsedagspaketen jag fått! ( Ska visa och berätta om alla paket alla har skickat på min b-day nästa vecka ), sen pratade jag med Lina hemma i Habo och även Mona för att försöka bli på bättre humör. Hade det vart en vanlig dag hade det inte vart ngn big deal, men nu ska man dra på sig en kostym och se glad ut!! Jag insåg att vad det än är jag är deppig för så ska det INTE förstöra min dag, jag älskar USA, jag älsar L.A och jag ska uppleva Halloween i staterna till MAX. På med kostymen och jag kände redan hur lite små taggad jag började bli:)
Började jobba kl 2 och min kostym blev en succe, barnen hoppade runt och var riktigt exalterade, haha! Gjorde kidsen redo, gjorde Kaylas prinsess hår, gav dem mina Halloween presenter som även det blev en hit:)

Hela familjen var redo i kostymer och iväg for vi mot det årliga Block partyt. De stänger av ett kvarter så är det käk, hoppborgar, pyssel etc ect. Detta är ett riktigt bra exempel på varför jag älskar amerikanare, skulle aldrig hända i Sverige, nu stänger vi av gatan så köper alla käk och ställer ut på gatan, jag hyr en hoppborg så kan alla komma som vill. Haha, love it!!! Alla känner alla, och om man inte känner alla så låtsas man att man gör det, haha! Skit kul i år, för jag kände så många fler, förra året kände jag inte en kotte:) Såg även den hetaste pappan i historien, seriöst? David Beckham ligger verkligen i lä. Här kan jag inte ens beskriva med ord hur snygg! Självklart sötaste barnen jag skådat också. Lite halv mulatter, fy fasen! Bara att grattulera:) Tog hand om kidsen i 3 tim, sprang mellan hus ut på gatan m.m. Det var baaara kul:) Vid 5 tiden fick jag sluta så jag fick fira på mitt håll:) Jag, Mona och Nicole bestämde oss för att ta en limo, inte vilken limo som helst en HUMMER:) från Hermosa som tog oss till West Hollywood Parade. Alla våra värdföräldrar varnade oss för en crazy experience, haha! Min värdpappa sa:
- I wouldn´t go there myself now, but 3 girls, Why not?? That´s a great call:) Oh yeah...west h-wood är även ett stort gay distrikt, vilket man märkte, haha!
Iaf, en taxi hämtade upp mig vid 7 tiden, sedan Nicoles place och sist Mona, sen åkte vi alla till Hermosa och väntade på limon. Det vi itne visste vad att det skulle va 30 personer och en mix av massa oliak grupper, vi kände ca 2 personer sedan innan, så det var skit kul att träffa massa annat folk. Unga som lite äldre:) Det var riktigt packat, men så niiice! Gratis dricka, party musik, neon ljus och glatt humör och gladare blev det under resans gång, haha! Han som arrangerare limon var utklädd till Jesus och såg verkligen ut som honom också och hans kommentar var:
- Okay, everybody, just wanted to let u know that Jesus loves u all. Here is some vodka and cranberry juice for everyone. HAHA! De lät ju bra:)
Väl framme gick vi in på en bar och stod i kisskö i 30 min, fast med grym musik tog man ju tilltället att shaka lite:) Sen att ALLA som jobbade där var shirtless gjorde inte stämningen sämre. Snygga som stryk var de allihopa, sen att de säkert var gay är ju en annan sak, haha! Det var helt PACKAT med folk på heeela Santa Monica Blvd som var avstängd, helt galet. Jag sa till Mona att det nog är hela Sveriges befolkning här, samlad på 1 gata. Alla var utklädda, ena värre en den andra, alla olika, men det jag älskar är att det bara var fun crazy, ingen ( vad jag såg ) ballade ur. Bara så grymt kul stämning!!!
Vi mötte upp med min irlänska polare och hans polare en stund innan vi skulle tillbaka till limon vid 12.30 tiden. Jag och Del roade oss med att använda hans käpp till att peta alla i baken, riktig succe:)

Vid 12.30 tiden var alla tillbaka i limon utan 3, vi cirkulerade lite och hittade alla utom JESUS. Alla var där utom han som anordnade och han hade gett sin mobil till en i limon, puckot! 30 min senare åkte vi utan jesus som tydligen redan gett sig av till himlen.
Väl hemma fick det bli ännu en taxi resa från hermosa och hem, vid 2 tiden stapplade man in och var väldigt redo för sängen! Klockan ringde 4 tim senare och jag vaknade upp och trodde ngn kastat en pumpa i huvudet på mig. Iaf så det kändes!! Men vet ni? Fy fasen va värt det va! Huvudvärk har väl ingen dött av, drog på mig en kepa imorse, haha. De var väldigt nyfikna på min galna kväll:) Barnen var också så himla glada över sin trick or treating kväll, så söta är dem! Deras hinkar överfyllda med godis är heeelt galet! Vi har fortfarande godis kvar från förra Halloween, då förstår ni hur mkt de får! Sjukt! De har ägnat dagen åt att sortera deras godis och bråkat om vilka de ska byta med varandra, haha! Har även fått 50 frågor om de kan få ta en godis. Nej, efter maten..så sitter de där och stirrar på godis, haha! De fick faktiskt 1 godis mitt på dagen idag så de ska vara glada. I Sverige får man BARA lördagsgodis, vilket jag är glad för:)

Hade 3 tim break imorse, ägnade 2 tim i sängen. När jag började igen vid 12.30 frågade min värdmamma om hon skulle ta Kayla till affären om jag ville fortsätta sova. Haha, hon är väl för gullig. Klart jag inte skulle säga ja. Var även ute på en liten kortis löprunda på stranden idag, älskar vädret, perfekt med motion OCH solbränna samtidigt:) Är inte så nöjd över min ipod bränna dock...
Har jobbat hela kvällen och nu har jag börjat små packa lite inför Chicago/Canada resan på torsdag. Jobbar hela dagarna nu i veckan så ingen tid till att packa.

Måste berätta om ngt lite halv läskigt. Idag när vi körde in i garaget säger Parker, Where is the camera? Vi har en camera på väggen utanför garaget. Såg bara sladdar som hängde..hmm, we should tell ur mom and dad, I don´t know if they removed it on purpose..
Såg lite konsitgt ut med sladdarna och det var inte tänkt att va så, någon snodde en av våra kameror kl 4 igår natt. Ikväll var polisen här och checkade läget, men de kunde inte se vem på kameran, bara att det var en lång kille, eftersom han stod bakom kameran. Jag är inte så speciellt nojig med sånt där, brukar inte låsa min balkong dörr när jag sover tex, jag tänker alltid vem kommer upp hit och in i mitt rum.
Nu ikväll kom min värdpappa upp och ville snacka security med mig. From nu tills vi får en ny kamera, ska jag ALLTID ha balkongen stängd och låst, och helst dra ner rullgardinerna. Sen ville han ha ett lås på insidan ifall de får upp dörren utifrån, men han hittade inte det så han har satt ett baseball trä på insidan av dörren så man inte kan öppna, haha! Han ville inte skrämma mig, men han var lite nojig sa han. Haha, nej jag är inte alls orolig. Faktum är att jag är inte rädd för sånt, känner inte att ngn kommer komma in här, dessutom är det vääldigt säkert här, men skönt att veta hur mkt de bryr sig. From nu ska vi alltid sätta på alarmet även när jag är borta sent. Så jag måste stänga av när jag kommer hem och sen på igen.
Nu knackade de nyss på igen och gav mig en stor fläckt, haha! De vet att jag gillar att ha det riktigt kallt när jag sover och min AC funkar inte super bra och nu kan jag inte öppna balkongen så de gav mig en mega fläckt tills det är fixat, haha!
De har även larmat mitt rum, vilket de inte brukar, så nu är jag fånge i mitt eget rum ungefär:)
Crazy!!

Nu är kl mycket och jag måste packa innan läggdags. Lååååång dag imorgon och balett på kvällen. Ingen vila ingen ro!!

Har några pics från Halloween har inte fått de andra från tjejerna än.

På dagen blev det sneakers, ( kids style ) på kvällen fick de bli lite high heels ändå;) Nu är det ju en sjukt ful bild men här har ni Homerun honey kostymen, haha!


Inne i limooon


Yes ni ser rätt!!


Min lilla irländare till höger som även var klädd som en irländare, haha! Vi såg en annan med liknande kostym så ja haffade ett kort på dem tsm!

Crowded? oh yeees!


Haha, jag spyr typ varje gång jag ser sådan ackliga korv grillar som ligger där och simmar i smör. Ni ser nog inte men jag sätter fingarna i halsen minen och jag får några mördarblickar tillbaka av omgivningen, haha!

 Hemfärd:(


God natt!


Det var alltfrån L.A från den här gången!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Haha,hur skriver jag? jag ser sådan ackliga korv grillar som ligger där ??? jajamen..haha! Sorry guys!

2010-11-02 @ 06:48:28
Postat av: Getingen

Waaa...vilken snygging du var på Halloween :) shit, måste varit sjukt roligt!! Miss & Kiss!

2010-11-03 @ 05:01:38
URL: http://emelieinaustralia.blogg.se/
Postat av: alex

kuuuuul med firande!!!! snygg du va!!! sån babe. miss U pernillll

2010-11-03 @ 10:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0