10 K- Check.

34 st Manhattan Beach - Hermosa Pier Ave = 10 km - CHECK! Oh yes, idag känns det lite i skinkorna kan jag lova, men otroligt skönt att få känna julskinkornas inre muskler arbeta till sitt yttre. Riktigt känner hur celluliterna och gluteus maximus kämpar om varandra uppmärksamhet, som sedan slutar i ringen, 1-0 till Gluteus Maximus ( förhoppningsvis ).
Precis så känns det!! Har kommit in i en dålig vana att inte kunna sova ut:( Vaknar vid 7 tiden och efter 8.30 kan jag knappt somna om och jag tror inte det beror på att jag är utvilad! Har haft sovmorgon nästan hela denna veckan pga att jag jobbar hela helgen, men har inte blivit mkt av det. Fast jag klagar inte, alltid skönt att snooza i sängen:)
Igår gav jag mig ut på en springrunda till Hermosa Pier och tillbaka,inte mindre än 1 mil, riktigt stolt måste jag säga. Sjukt skönt! Underbart sommar väder också, vilket är på både gott och ont, när jag kom hem hade jag sån bränna efter träningstoppen att det såg ut som jag aldrig tagit av mig toppen:( Ipod brännan ska vi inte tala om, haha! Helt sjukt vad solen tar. Efter det gick jag ner på stranden en sväng för att försöka få bort ful brännan. Läste lite tidningar etc. Började dock blåsa efter ett tag och sanden piskade mig som aldrig förr, inte alls skönt, gjorde så där riktigt ont, haha! Gick upp efter ett tag, duschade och tog mig en sväng till Target och fick faktiskt ännu en julklapp uträttad:) ( ett litet klädesplagg till mig sj låg även i påsen när ja kom hem..)Direkt från Target åkte jag och hämtade upp Parker från ett B-day party, väl hemma städade jag upp för några gäster som skulle komma över. Kidsen hoppade i Jacuzzin, även föräldrarna, så satt och snackade lite med familjen en stund och de diskuterar fram och tillbaka huruvida de ska ha ny au pair eller inte. Sen kom de fram till att de ska flytta mina föräldrars företag hit och hitta ett hem till mina familj här så kan ja stanna några år till, hahaha! Jag gillade det alternativet:) De är för roliga!

Lagade middag till kidsen, försökte lägga Kayla som gallskrek i 15 min eftersom hon inte är riktigt 100 frisk, inget hjälpte. Jag fick sluta kl 7.15 och Kristy tog över. Ägnade kvällen åt att tvätta, städa, titta på tv etc. Fick även ett litet mini utbrott efter 15 min misslyckande att bädda min förbannade säng. Seriöst lakanen är ju gigantiska och täcket är typ fyrkantigt så man ser inte vilket håll det ska va på, men gör man fel funkar det inte så lite skillnad är det ju. Jag klättrade seriöst in i lakandet tog täcket i varsinn hand och slängde mig på sängen i hopp om att hoppa in med täcket. Any luck? Inte direkt...tog ett break och återvände senare med nya krafter. Slutade iaf med en nybäddad säng vid läggdags. Varje gång tänker jag, ne detta får fasen va sista gången ja tvättar lakanen, haha! Pratade med mona och fick ut mina frustrationer och va säger hon? Var det första gången? Mona, va tror du om mig? HAHA, har inte tvättat lakanen på 13 månader. Sure!!! 

Well, idag fredag fösökte jag sova ut men vaknade i vanlig ordning vid 8 tiden, åkte till gymmet vid 11 tiden och svettades lite. Började jobba vid 1.30, hämtade Kayla, åkte till Parkers skola etc. Slutade kl 5.15 och då tog Don, Kristy och Kayla ut mig på middag för min födelsedag:) Så snälla är dem, vi åkte till en italiensk restaurang här i Manhattan, super mysigt!! Kom precis hem och sitter och asflabbar på mitt rum för min värdpappa seriöst skriiiiiker utanför min dörr, han försöker alltså sjunga för Kayla, det låter som en blandning mellan opera och någon barnfigur. Haha, jäklar va kul. Han sjöng verkligen HÖGT!!! 
Det är fredag kväll och jag ska gå på bio med girlsen. De har renoverat om en ny biograf här i MB, riktigt nice, så blir premiär där ikväll! Ska nog se Due Date tror jag, samma skapare som till Hangover. Imorgon ska jag jobba minst 12 tim eftersom föräldrarna åker bort i helgen, sen blir det nog utgång på lördag kväll och sen 12 tim jobb på söndag. Galet!!!
Haha, ikväll sa min värdpappa: Pernilla du måste ju skaffa din systers ID när du åker hem. Du måste ha ett fake - ID. Haha, sure om du säger de så:) Du har ju 6 månader kvar de måste du ju ha, haha!
Håller verkligen med!!

Måste kila, ha en bra helg vänner!


Kommentarer
Postat av: Getingen

10 k är grymish!! Bra jobbat sis :) Jag har tränat min högra arm en del det sista, tungt att lyfta ölflaskor :) Massa kramar!

2010-11-13 @ 09:42:56
URL: http://emelieinaustralia.blogg.se/
Postat av: alex

älskar att läsa om din vardag! PUSS

2010-11-16 @ 00:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0