Love sunny B-days!

Happy birthday, ( eat more chicken ) happy birthday to you....Yes, jag fattar inte heller skämtet men det är kidsens version:) Då är man 20 år, jag är officiellt närmare 30 år, vet inte riktigt hur jag tar på det påståendet men det är ett faktum som kommer komma som en brev på posten varje år vare sig du vill eller inte! Lite åldersnoja får jag faktiskt erkänna att jag har..hade gärna vart 20år i många många år till! Fin ålder det:) Eller 21 hade väl vart den ultimata, haha!
Vaknade kl 5 på födelsedagsnatten och efter det hade jag svårt att somna om, så blev bara snoozningar resten av morgonen. Vet inte varför, det var ju ingen mening med att sova räv i år eftersom ingen sjunger på morgonen för mig här ändå, haha! Vågar knappt skriva vad jag gjorde på morgonen:) Låg i sängen, kollade datorn och tog det bara lugnt, satte på Ja må hon leva på Youtube och viftade med min svenska flagga och grattade mig själv. Haha, fy vilken ensamvarg!! Kan ju inte bryta traditionerna:) Vid 11 tiden satte jag på skypen och nu blir jag tårögd av tanken på världens bästa föräldrar. Satte på skypen och där sitter mamma och pappa med ballonger, serpentiner och en tårta med levande ljus i och började sjunga ja må hon leva. NI är heelt otroliga!! Kan inte förstå att de satt med tårta och hela köret på andra sidan kameran för min skull. Nästan så jag skäms för de är så underbara! TACK igen! De fick dock hjälpa mig lite med blåsningen av ljusen, och pappa fick min tårtbit, vilket han inte var sen på att äta:) Så himla gulligt!!! Vi skypade i nästan 2 tim, går fort när man har roligt:)
Vid 2 tiden träffade jag Nicole och Brunchade med henne på vårt favvo ställe Koffe Kart i Manhattan Beach. Hon hade gjort världens gulligaste present till mig, blev såå glad. Jag älskar personliga saker. En slags tavla med massa kort på oss och detaljer där det stod Friends Forver, diamanter m.m. Hur fin som helst!!
Det var dags för N att börja jobba och jag åkte hem, tog mina vykort jag skrivit från Niagara Fallen och ett brev till DMV och tog en promenad på The Strand bort till posten och fick mina ärenden gjorda. Tänkte att jag måste njuta av en walk på stranden på sin födelsedag i November. Inte varje dag jag går i shorts på min födelsedag och njuter av solen och stranden! Det är ju tydligen snöstorm hemma, vilket jag inte saknar för fem öre om jag ska va riktigt ärlig!
Väl hemma kom Kayla och knackade på min dörr och hade en stor bukett med blommor till mig:) Så himla gulligt, hon sa att hon tagit på sig sin finaste klänning för hon ville va fin på min b-day. Sötaste ungen! Jag fick iiiinte komma in i köket för de bakade ngt till mig sa hon, haha! Hängde en stund med Kayla även om jag var ledig, hon var bara så söt!! Fanns ingen tid på min b-day vi alla kuna träffas så vi bestämde att fira mig idag istället som jag berättar mer om:)
Senare på min b-day åkte jag till Santa Monica och skulle göra lite christmas shopping, men slutade med att jag bara hittade saker till mig själv:/ inte bra!! Fast nästan klar med alla presenter:)
Sen var det dags för min balettlektion som även igår var skit kul! Hon går riktigt fort fram nu så det är svin kul:)
Lämnade Santa Monica vid 9 tiden och mötte upp med Nicole igen kl 9.30 på Yogurtland, haha! Så många som sa att jag skulle äta en stor FY på min b-day så jag tänkte att det kanske man skulle:) Bra ursäkt iaf!!
Satt och avnjöt en FY till 22.30 igår kväll:) Hade en väldigt lugn B-day men väldigt bra:)

Jag kan inte sluta tänka på hur uppvaktad jag blivit från alla håll! Jag blir tårögd igen av att tänka på det. Att jag har så många otroligt fina personer i mitt liv gör mig helt rörd. Jag kan inte vara lyckligare än vad jag är just nu, jag är nöjd med livet på alla sätt och att då veta att man har alla dessa otroliga personer i livet, de flesta längre bort än andra gör mig lyckligare än lyckligast!! Det är en del av mig som alltid kommer fattas så länge jag inte är nära mina nära och kära, men att veta att ni finns det betyder allt!! Kan inte tacka er nog<3
Tack för alla SMS från både Sverige och USA, har fått över 100 gratulationer på både mail, FB. Sen kort, presenter. etc. Jag skäms för att ni är så snälla, det är sant, vad har jag gjort för att förtjäna det kan man ju undra? haha! Tänk att jag snart får krama om er alla!!

Idag skulle jag egentligen börja jobba vid 12 men fick ett mess av min värdmamma att jag kunde börja klockan 2, så det blev en sväng till gymmet innan. Idag har jag tagit hand om Kayla, PArker och Pks kompis hela eftermiddagen, ritat, pusslat, cyklat, såpbubblor.....Ett tag satt jag och tänkte, åh det ska bli så skönt när jag slutat ikväll och sen tänkte jag:
Här sitter jag och blåser såpbubblor på muren, kollar solnedgång och hur surfarna tar sina sista vågor. Pernilla det är INTE synd om dig, haha! Au pair livet har sina stunder, både bra och dåliga:)
Skjutsade till Karate, lagade middag, badade barnen, läste böcker. Föräldrarna är på möte så kände mig som en riktig morsa ikväll när jag fick ge Kayla medicin för hon hade lite feber. Hon var så söt och ville ha en super kort bok för hon såg fram emot att sova sa hon:)
Idag firade de även mig, de hade bakat en rosa stor tårta med jordgubbar med ett stort P på och presenter. De sjöng och jag fick blåsa ut ljusen och hugga in i tårtan. Oftast gillar jag inte tårtorna här, eller cupcakes etc men mums vilken tårta:)
Nu är det dags för lite pics tycket jag.

Päronens tårta på andra sidan:)


Haha, ni är så söta!!


Solig B-day<3


B-day Brunch with N!


Lite födelsedags shopping:) Svårt att se på bilden, but I like it!


Muums!


Titta va alla skickat!!! Ni är världens underbaraste!! TACK TACK TACK! Bästa presenterna ever, och vi som sa att vi inte skulle skicka ngt. Skäms på er:) Mamma, skicka bara ngt litet nu då..Ja okej. Då skickar hon massa Biotherm prdoukter. Mamma! Du är galen:) Tack till mina kära systrar som skickade bästa presenterna, armband, ansiktmasker, tidningar m.m. Kort och tidningar från släkt. Från min finaste vän Alexandra fick jag en present som fick mig att lipa och skratta omvartannar. En bok som ni ser nere till höger, en vit, där det står TILL DIG. I boken har hon satt on bilder på oss och fyllt i alla frågor t.ex, din bästa egenskap, vårt bästa minne, vårt första minne, du är.......och massa massa mer. Aleex du är den roligaste jag vet! Har läst den 100 gånger nu!!


Av min v-familj fick jag blommor, kort, scarfs och ett presentkort på Forver 21!!!! BÄSTA presenten:)

Nicoles superfina collage!!

TACK igen alla för all uppvaktning, kommer aldrig kunna tacka er alla nog!!

Nu lite skydiving bilder, har äntligen fått mina nya bilder som funkar:) HOPPAS jag kan få videon att funka få er, den är sjukt kul, haha!
Kul att man fick sig en reminder innan man skulle hoppa...


Wohoooo


Ni mååste göra det!!


Står " Wish you were here" på min hand:)





Dags för landning.


And we made it:)

Nu ska jag nog checka lite Top model innan läggdags, imorgon är barnen lediga pga Veterans day, får se hur den dagen spenderas!
På lördag åker föräldrarna bort så ska jobba 24-7 hela helgen. Börjar kl 8 på lördag och slutar klockan 9 på kvällen, då kommer farfar och ska sova över så jag får en bra nattsömn. 2 andra kids kommer även över och ska sova över här, fast de gör mig inte så mkt de är så snälla ändå:) 2 mer spelar inte så stort roll:) Lite extra cash dessutom, haha!
På söndag börhar jag igen kl 8 och jobbar hela dagen antingen till kl 4 eller till 8 tiden, beror på om Kayla ska med på deras Lakers game eller inte.
Så ja det blir nog full rulle, tanken var att bara gå på bio med tjejrna på lördag kväll, tagga ner lite eftersom jag kommer va trött som det är, men nu kan vi nog få komma in på en gästlista i H-wood på lördag kväll, så det slutar nog med 3 tim sömn på lördag natt, haha! Fy varför gör jag så mot mig själv? Vill ju inte missa ngt liksom...

Ta hand om er där hemma!! Saknar er<3


Kommentarer
Postat av: Getingen

Vilken underbar fördelsdag du fick :) Päronen var väl för söta! Miss and kiss!

2010-11-11 @ 08:21:41
URL: http://emelieinaustralia.blogg.se/
Postat av: Malin

Grattis från en trogen läsare från Värmland! :P

2010-11-11 @ 22:25:17
Postat av: alex ballen pehrs

underbart att du hade en bra födelsedag favvo!! såå goooa bilder med från skydivingen, fatta att du gjort de!!!!



i löv you, kyss

2010-11-12 @ 00:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0