almost back on track..

Jag kuggade ur lite halvt, sen kuggade jag ur helt, men nu hakade jag fast igen och jag tror jag är på väg tillbaka. P is almost back on track!!
Började min nya vecka med att skypa med mamma och pappa, kanske var det det som fick mig upp på spåret igen. Alltid lika kul att skypa med dem, som med alla man skypar med, samtidigt som det fick mig att sakna dem ännu mer mådde jag ändå så mycket bättre. Behövde nog bara få ur sig allt som finns inom en. Bara en sådan sak som att jag fick bilder på vårt hus där de gjort om hela köket och vardagsrummet fick mig att vilja springa hem, lustigt det där! Tack igen mam o pap!!
Barnen var super gulliga igår också, så det var hjälpsamt, Kayla är fortfarande Jag kan själv Kayla, men hon har inte skrikit åt mig än iaf. Jag fick tips av mina föräldrar så nu testar jag nya metoder, haha!
Känner mig helt annorlunda i humöret nu faktiskt, är fortfarande inte helt back in track, men jag tror jag är på väg ur min svacka vilket känns riktigt skönt!!
Tror det var en blandning av halvtid på året, familjen åkte hem, kompisar åkte hem, olydiga barn, och alla vänner där hemma mejlar, messar och är alldeles för gulliga och gamla minnen. En mix helt enkelt!! En mix av fel ingredienser i guess.
Det bästa är att de gångerna jag vart deppig här tänker jag faktiskt alltid, det som inte dödar härdar, för jag är här för att lära mig, uppleva och växa som person och det är precis vad man gör i uppförsbackar, så man får försöka se dem som lärdomar istället!!

Nog med deeptalk, vad har jag ägnat mig åt de 2 senaste dagarna?
I måndags jobbade jag, skypade, åkte till min Salsa class lika grym som vanligt:) Hem och jobbade 3-8 på kvällen igen. Väl hemma tog jag barnen till stranden helt underbart väder igår, lekte datten och sprang runt och lekte. Jag jobbar gärna på brännan på arbetstid, haha! Au pair livet har sina ljusa stunder!!
På kvällen bokade jag mina flygbiljetter till Washington DC och Maryland. Yihhaaa! Nu är allt spikat och klart:) Först blir det en sväng till San Francisco också! Ohh yeahh!!

Idag jobbade jag på morgonen, rast på 1, 5 tim som gick till att boka uppkörning,bokade även klipptid. FINALLY!! (Finns en risk att jag kommer hem snaggad), svara på mail, liten powernap. Shit, igår somnade jag som en stock och jag kom ihåg att jag la mig på andra sidan av sängen där jag aldrig sover, men det var så kallt och skönt där, haha! Somnade på sidan, kramandes med 3 kuddar. Exakt så vaknar jag när klockan ringde kl 7 imorse. Riktigt kände hur hårt jag sovit, men fortfarande lika trött när alarmet ringde. Ville bara klicka på snoooze 12 tim. Roliga är att ligger man på ena sidan av sängen måste man verkligen klättra till andra sidan för att ta mobilen, kan inte direkt luta sig och ta den. Mamma och pappa vi måste nog köpa nu bed till mig när jag flyttar hem, börjar vänja mig vid kingsize nu;)
Ännu en parantes sorry!
Jobbade 4 tim till, rast på 2 tim som gick åt att bränna fett på gymmet och fy fasen vad jag saknat gymmet. Känns som kroppen förfallit på 5 veckor, vilket den säkert har också, haha! Nu ska det gymmas igen! Jobbade 4 tim till och nu är dagen över!
Det var min dag det:) Generellt en ganska bra dag får jag säga!!!

Nu ska jag svara på ytterligare mail och mecka med allt möjligt. Varför har jag alltid saker att göra? Vet inte vad allt kommer ifrån!

Några bilder från Kaylas b-day som jag lovade:

Alla prinsessorna gick modevisning, haha!


Här är det tea-party och då menar jag riktigt tea-party, riktiga te koppar, allt är i miniatyrer och alla sitter runt ett hjärtformat bord, men Queen Kayla i en Queen stol, och om någon vill ha något mer måste man fråga Queen Kayla och hon ringer i en klocka, haha! Så gulligt!


Precis ALLT var planerat i minsta detalj, det finns inget i den byggnaden som inte är genomtänkt, varje liten detalj är för prinsessorna. Nästan att jag vill ha det själv,haha! Att de går in för allt så också, helt otroligt!!
Make up, manikyr, hairstyling, dress up etc etc..... 



Ett litet smakprov från Olivias Dollhouse-tea party room!

God morgon Sverige, God natt Amerikat!


Kommentarer
Postat av: Getingen

Kayla, hon är en riktig Sessa hon ;) sötisen! Härligt att höra att du är uppe på hästen igen sis! Love u! Puss och kram!

2010-05-05 @ 21:28:26
Postat av: Valle

Jag dööööör, så mycket USA över dom bilderna!

Funderar på att ha något liknande på Jolines

1-årsdag... :)



Puss

2010-05-05 @ 21:35:23
Postat av: Lollo ♥

asså det verkar osm det perfekta födelsedagskalaset! måste kolla in det där ;D

2010-05-05 @ 21:57:15
URL: http://lollohellobaby.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0