Good or bad?

Good or bad, good or bad, good or bad? Denna helgen var en mix av en riktigt bra och en riktigt dålig helg. Confusing? Sorry, jag vet, det är t.o.m förvirrande för mig själv.
Antar att jag bara börjar från början och ser vart vi hamnar. (om jag kommer ihåg) I lördags visste jag att jag skulle jobba 10 tim den dagen så vaknade och hade en liten ångestkänsla som jag hade de första veckorna här och det "freaked me out" en aning, eftersom jag vart lite nere det senaste, trodde jag självklart att nu kommer jag ha ångest i 6 månader till. Började med att möta min värdfamilj på Parkers skola där det var en FIESTA, precis som en marknad med massa roliga barnsaker. Alla barn här är så otroligt öppna och inte blyga för 5 öre, de gick upp på scen sjöng, dansade och gjorde massa crazy things, haha! Så kul att se i Sverige skulle man få slänga upp barnen på scenen. Vädret var HOT och det var faktiskt riktigt mysigt=) Lekte med barnen hemma ett tag, Parker och Don åkte på Parkers Baseball game och jag skulle göra Kayla redo för deras kusin grej i kyrkan som jag inte förstår vad det är. Communion? Tror det är typ som när man gick på, ja vad heter det nu? Söndagsskola? Sen får man sin bibel och man gör lite stuff där framme vid altaret, haha! Iaf, här brakade helvetet löst. Har berättat hur Kayla börjat bete sig det senaste. Se mig inte, hjälp mig inte, hör mig inte...
Hon är så mot ALLA, så man kan inte ta det personligt. Nästa sekund sitter hon och kramar mig, men när hon sätter fel sida till, då vill man bara skicka ut henne genom dörren för en stund.
Jag fick henne att ta på sig sin fina klänning och skor m.m, sen började allt med att hon inte ville sitta i mitten sätet i bilen och helt plötsligt var klänningen för tight och gjorde ont. Pernilla med ett tålamod av sten, ja tro mig, jag har fått det nu, gick och hämtade en annan klänning. SE MIG INTE skriker hon och börjar skrika och gråta. DU TITTADE PÅ KLÄNNINGEN, DU FÅR INTE DET! Kristy sitter och fixar de sista sakerna innan vi ska åka så hon är inte inblandad. Jag har stått och tagit skit från henne i 15 min och bara för att hon är 4 år tänker jag inte låtsas som inte vet bättre. Det gör hon och man beter sig inte så.
- Kayla jag gick snällt och hämtade din klänning åt dig även om du skrek åt mig och hur ska jag inte kunna titta på din klänning när jag går och hämtar den, jag var tvungen.
För att göra en lång historia kort hon har på sig sin andra klänning och sitter i sätet. Ibland är det frustrerande att det inte är mina egna barn för jag hade hanterat det annorlunda, men det är inte mina barn, så jag tänker inte göra en big deal av det. ( fast när de är själva med mig, då gör man inte som man vill, haha)

Vi hämtar upp min värdpappa och Parker och Kristy berättar för Don hur oförskämd Kayla var mot mig och vad hon gjort och Don försökte prata vett i Kayla och säga att det finns inget mer SE MIG INTE för henne, hon kan ha privacy, men hon kan inte skrika och säga sånt. Om du fortsätter att vara så mot Pernilla kanske inte hon vill leka med dig.
Efter en stund ger Kayla mig flera pussar på handen och säger: I love Pernilla.
Ah, now you do? säger alla i kör, haha! Ibland är du elakast mot de du älskar mest Kayla och det är inte rättvist säger hennes mamma då.
Fick verkligen flashbacks från hur Kayla var den första månaden, men nästa sekund kan hon krama och pussa mig och springa till mig istället för hennes föräldrar så det är märkligt!! Någon jobbig period hon är i, som får mig att bli galen, haha!
När jag var ensam med henne i bilen och hon satte den sidan till, tittade jag henne rakt i ögonen och sa:
- Kayla jag tänker inte ta detta från dig, du kan inte bete dig så längre. Du är min bästa vän och som min syster, men mina bästa vänner och mina systrar beter sig inte så mot mig. Det är inte snällt! Jag försöker vara väldigt snäll mot dig Kayla, men det är inte snällt att bete dig så som du gör. Så om du är snäll mot mig kommer jag vara precis lika snäll mot dig. Så du kan komma till mig när du är beredd att bete dig bättre igen, okay?

Det fick henne minsann på andra tankar. Jag såg att hon verkligen förstod, så det kändes bra!!


Okej, nu blir detta väldigt långt, jag som behöver sova, haha och jag har fortfarande så mycket kvar att berätta. Hmm, okej vi var i kyrkan sen åkte vi till deras kusiner och hade middag, lekte och hade oss:) Alltid lika kul med deras kusiner!! På vägen hem var jag fylle taxi:) Haha, det var en kul trip hem kan jag säga, alla var trötta och lättroade och det börjar med att Parker har en snorbuse på fingret så han behöver papper. ingen hittar papper och tillslut säger Don,
-Here you go , take this bugger-coupon. ( vet inte hur "bugger "- snorbuse stavas på engelska, haha, men det får bli bugger nu )
- What is it?
- Its a coupon that now turns into a bugger-coupon.
Haha!!
Parker fortsätter:
-Buggers can be different colors..like green and..
- Yeah, or yellow..säger Don, haha!
Jag sitter och bara as garvar, medans Kristy tycker det är skit äckligt.
- They can actually be red too if you have blood in your nose..säger Parker.
- yeah, thats right, everyone is different..säger Don.
Hahah, seriöst, vi satt verkligen och diskuterade färgen på snorbusar. Fy, haha! Kul var det iaf
:)

Hemma kl 10 på kvällen och det var mina 10,5 tim den dagen. Började som en av de värsta på länge, men blev ändå väldigt bra:)
Imorse började jag kl 9 och nu för tiden är jag typ rädd för att gå upp för jag vet aldrig vilket humör ungen är på. Inget lyckodag imorse heller..Knackade på hennes dörr för jag skulle ge henne en klänning.
Då ballade hon ur och skrek oavbrutet att jag inte fick vara där och om någon närmade sig hennes dörr då ni..Jag var inte ens i hennes rum eller utanför, jag var i Parkers rum och hjälpte honom. Som tur var kom Don och tog i med hårdhandskarna och sa att hon inte kunde bete sig så m.m. Att hon kunde komma ut när hon var redo. Senare kom hon ut med en fin liten outfit hon valt ut själv, haha! Det var hennes B-day party idag så vi ville att hon skulle ha på sin klänning, men icke!
Ska lägga upp bilder och berätta om kalaset i morgon, men jisses vilket party. Ni skulle vart där! Riktigt kul:)
Jobbade till 3 idag och Parker gjorde lite av min dag, han var så söt och frågade om jag skulle med till kalaset och när jag svarade ja blev han skit glad och sen frågade han om jag kunde sitta bredvid honom i bilen och sånt gör mig så glad för Kayla när hon är på rätt humör visar verkligen vad hon tycker, men Parker brukar inte direkt säga att han älskar mig eller ge min kramar då och då..hehe!

När jag slutat åkte jag direkt till Mona och vi hängde lite hemma hos henne, sen mötte vi upp Nathalie och en australienisk au pair Louise, super gullig. Vi alla åkte till, guess where?? Yogurtland!!!! haha! Satt där i 2 tim och mumsade och snackade skit, sen avslutades kvällen med Sushi:) Hur mysigt som helst!! Tack för det tjejer, det behövde jag:)
När jag kom hem frågade min v-mamma om jag haft kul. Ja det var verkligen jättekul. Åkte ni till Yogurtland frågade hon och smågarvade..Haha, Hur visste du det? haha, Jag gissade på det säger hon och asgarvar:) Vadå går jag dit ofta eller? haha!

Nej, nu måste jag sova om jag ska orka upp imorgonbitti. Helgen har gått i 110 hela helgen så känns skönt att bara börja om på en ny vecka. Blev nog ett rörigt inlägg, men det var en rörig helg också, haha! Sorry!
Ny vecka nya möjligheter!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ny dag nya möjligheter, bra tanke



Försök att göra den nya dagen lite bättre än gårdagen

Ingvar Kamprad

2010-05-03 @ 14:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0