SATC 2.

Fredag hela veckan, fredag hela veckan lååång! Nja, så känns det knappast när man är au pair, för er som tror att det är chill att vara au pair ni får nog tänka om. Det är det sista det är tycker jag! Fredag är det iaf och för mig spelar det ingen roll eftersom jag alltid jobbar, men för många au pairer är fredagen helig och efterlängtad eftersom den innebär helg och ledigt. Inte för mig dock, men jag överlever:)

Innan jag går vidare med min uppdatering vill jag be om ursäkt för mina dåliga svar på era kommentarer. Jag läser alltid, men glömmer tyvärr bort och svara. Var väldigt duktig innan men ambitionerna på bloggfronten har changerat lite måste jag medge. En del av er skriver också bara ert namn utan adress, så om ni har frågor får ni hemskt gärna maila på [email protected] eller lägga till mig på FB - Pernilla Karlsson. Där glömmer jag inte att svara, jag lovar!!

Okej gårdagen, oh yeah, mycket bra och välbehövd dag! Jobbade 7.30-9 på morgonen sen skypade jag med hela familjen inklusive systerdottern Joline:) Tack familjen, alltid lika kul!! Sen blev det jobb igen mellan 11-5.45 som gick åt till alla möjliga aktiviteter, och på kvällen var det öppet hus i Parkers skola och jag fick jätte gärna komma, men jag hade andra planer och när man väl är ledig tar man gärna vara på den tiden. Imorse berättar Kristy vad Parker sagt igår. De gick runt i klassrummen och visade upp sina projekt m.m. och då säger han lite halvt nere, Jag önskar verkligen att Pernilla kunde vart här..
Aww, jag blev så glad av att höra det, för Kristy sa att det betyder verkligen mycket att han säger så. Fick däremot jätte dåligt samvete att jag inte gick dit. Hade jag vetat att han kände så kunde jag åkt dit en stund bara! Så vad ägnade jag mig åt? Joo, vid 19 tiden hämtade jag upp Mona och en annan tysk tjej ( jag hade gett upp hoppet om tyskar, men vilken brud hur go som helst ) Förlåt men tyskar i allmänhet har inte riktigt alla hästar i stallet alltid, men super kul att träffa henne. Åkte till bion och köpte biljetter till  SEX AND THE CITY 2. Världspremiär!!! I den sekunden kom Mona på att hon glömde stänga av sin plattång hemma, haha och hennes värdfamilj har åkt på semester så vi åkte tillbaka och stängde av den, haha! Tar ca 15-20 min så inte direkt att vi åkte flera mil. Lite kul ändå:) Åkte tillbaka och på vägen blev det Frozen Yogurt. Igen? Ja, igen! Blev dessutom ett nytt ställe, så nu kan jag checka av det på listan i uppdraget att betygsätta alla Frozen Yogurt ställen i L.A. Efter lite appetizer åkte vi och käkade Sushi, Yum!
Åkte vidare till bion där vi möta upp Louise, en tjej från australien. Härligt med all världens blandning, en norsk, en svensk, en tysk och en australienare:)
Yes, då var det KÖ in till biosalongen, men precis när vi ställer oss öppnar det och vi fick kanon platser så vi var lucky! Ska inte säga för mycket för er som inte sett, men holy moly va gryyym! Jag garvade i 2 timmar och 27 min. Tycker den är 100 gånger bättre än första, så grymt bra! SE DEN ALLA! Kommer dessutom så otroligt många bra filmer i sommar, kommer förmodligen leva i biosalongen:)
Så himla mysig kväll:) Tack tjejer!

Hemma kl 1.30 på natten, sovdags och klockan ringde igen 7.00. Igår messade min värdmamma mig om mitt schema och sa att jag skulle jobba 7.40-8.45 på morgonen, och vanligtvis börjar jag alltid 7.30, men eftersom jag slutade 5.40 igår tänkte jag att hon tyckte det var lättare att räkna ut mina timmar om jag börjar 7.40, hon har nämligen gjort så en annan gång fast en annan tid. Iaf, imorse 7.35 får jag ett mess av Kristy som säger:
Good Morning!!!
Nämen va trevligt att få ett morgonmess...god morgon på dig med! haha. Ne jag visste direkt att hon skrivit fel, så går ner direkt och möts av hela familjen:
- Did u overslept? sa hon och skrattade.
- Eh, no...you wrote 7.40 in your text.
- I did?? No way..Sorry!!
- No, im sorry, I thought it was easier for you to have me start at 7.40, since I worked until 5.40 yesterday, so you can figure out my hours, haha! But a were still a little suspicious, haha!

Så det kan bli, men de var inte direkt någon big deal:) Enda gången jag inte extra kollar så är det självklart fel.
Jaja, tog iaf en riktigt skön nap efter jobbet på morgonen, drömde de konstigaste drömmarna och sov väldigt djupt. Napar borde verkligen ingå i dagsplaneringen. Siesta helt enkelt! Nice de hade vart. De borde åtmonstonde vara en del av Cultural Cares regler. Au pairen behöver en 30 min nap varje dag. haha!
Tog även en sväng till gymmet idag, var ett tag sen nu och tyvärr har mina träningsrutiner gått upp i rök det senaste pga alla möjliga störningar i dagsrytmen, haha! Antar att det inte finns ursäkter, men...eller jo det gör det!:) Skickade iväg mina läxor idag också inför nästa helg, riktigt skönt!

Började jobba igen 3.30 och bakade cupcakes med kidsen. Vilka mästerverk vi åstadkom!! Sen var det de vanliga rutinerna, middag, bad, sovdags och nu sussar de gott de små liven och jag jobbar fortfarande!

Ihelgen är det Memorial day, eller på måndag är det men det "firas" i helgen och man är även ledig på måndag. Tror den firas för att hedra alla som omkommit i krig för USA. Ska jobba hela helgen, trevligt! Imorgon blir det 9 tim jobb och vi ska iväg till Santa Monica sen till någon BBQ och även lite poolparty hos någon familj. Det blir väl mer Pernilla leker med alla barnen i poolen, och Pernilla fryser ihjäl och får grönt hår av kloret, haha! Blir säkert kul, men är alltid lika skeptisk till långa arbetsdagar, speciellt när jag inte känner en kotte. Inte för att det gör mig så mycket längre, men ändå. Tänk vad jag ogillade det för 7 månader sedan, nu är det bara okej, hej alla, haha! Nu när man tänker efter måste man lärt sig lite av det!

Det var väl allt för denna gången!
Hoppas ni har en underbar helg<3

Kommentarer
Postat av: julia

Såg den igår! så jävla grym film! skrattade pecis som du sa, i 2 timmar och 27 minuter, bästa filmen jag sett på länge!:D

2010-05-29 @ 14:52:35
URL: http://juliasundstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0