Worlds greatest weeeekend.

Jag tänker, tänker och tänker, men nej, jag kan sluta tänka direkt för jag vet egentligen utan tvekan att jag haft det absolut bästa, roligaste, underbaraste,grymmaste helgen ever!!!!!!
Jag kan inte beskriva med ord hur otroligt AWESOME denna helg vart. Blev verkligen påmind om varför jag är här. Inte för att sitta hemma iaf. Vilken kick jag får av äventyr, helt sinnes!!! Har EN underbar person att tacka för denna helgen och hon heter inte mindre än Frida Grundström <3 Som sagt, vi har setts 4 hela dagar sammanlagt i våra liv..och hon skulle lika väl kunna vara min bästa vän sedan dagis. Ju mer vi umgås, ju mer har vi gemensamt, nästan skrämmande ibland, och att man kan ha så kul? Älskar det faktum att vi aldrig träffats i vår hemstad. Vi förenas i staterna istället:) Bästa med allt är att vi kan umgås precis hur mycket vi vill när vi kommer hem till Svedala igen. LIKE!
Detta kommer väl ta mig 2 tim att uppdatera så är väl dags att sätta igång med dag,
1 Fredag:
Började resan med en taxi resa till LAX och det var en resa ut över det vanliga. Sätter mig i taxin, med en medelålders mexikanare eller nåt.
- So where are you going?
- LAX please.
- Are u going modelling somewhere or what?
- Eh, no. Going to San Francisco to visit a friend.
- Girl or boy?
- Girl.
- Okay, good, so I don´t have to be jealous.
( Okej, dags att hoppa ur här kanske? haha)
- The boy is in Sweden..( man är ju inte dum )
- Oh you are from Sweden? Why didnt I move to Sweden instead..I should.
(Please dont.haha)
- I am going to the moon some day..
- Okay?
Hans mobil ringer, och han börjar förklara för mig hur alla hans flickvänner redan är gifta och hur han ber alla att dra, men de lämnar honom inte ifred. Stackarn! Not.
- I am not James Bond you know.
- Eh, no....(verkligen inte)
- Are you flying first class?
- No.
( Släpp bara av mig snart..)
Den lustigaste mannen..glad att jag överlevde)

Väl inne på flygplatsen står jag i incecknings kön och som vanligt börjar folk snacka med en.
- Isnt it always this disorganized at this terminal?
- Eh, I actually don´t know to be honest..
- Are you from L.A?
- Yes, or I am from Sweden, but I live here for at least a year.
- AHH, are your from Sweden, born and raised there? It is my dream to go there some day..
( jag ljuger inte om ALLA jag pratar med har ngn connection till sverige på ngt sätt, eller bara vill åka dit )
Berättade vad jag gjorde här, han frågade 100 frågor om Sverige. Han tror att alla svenskar är så öppna m.m., fast jag berättade motsatsen vilket var chockerande för honom. I Sverige skulle inte folk börja prata med en så där..händer det så är det ovanligt.
- Oh really? That is interesting..or it is a different story with you, cuz everyone talks to you cuz you are gorgoeous. You really are absolutely stunning!! So guys will always start talking to you wherever you are in the world.
( detta säger jag inte för jag vill att ni ska veta utan för att detta händer ofta i detta landet. Folk pratar och pratar, om precis vad som också )
Pratade mer om kulturskillnader m.m., sen gick vi till olika köer. Efter en stund kom han tillbaka, tog i hand och sa: It was a pleasure meeting you, and this is how we say hello in L.A.
Sötis, han var bara väldigt trevlig. Efter att pratat i 15 min behövde man inte känna pressen att gifta sig med honom som med andra crazy americans..

På väg in i planet börjar en mindre mysig gubbe snick snacka med mig och där blev jag lite orolig att han skulle bli min buddy hela vägen, men som tur var inte:)

Tog 40 min snabbare än beräknat, perfekt:)
Väl på flygplatsen kom finaste Frida och hämtade upp mig och den sötisen hade gjort en super fin skylt till mig:) Stolt man blir!! Haha.



Körde till Pier 39 och hade lunch ( haha, luncherna var lätträknade Frida ) på en regnskogs restaurang, haha! Sjukt kul faktiskt, mitt i satte en stor gorilla igång med sina vrål och elefanterna flaxade med sina dumbo öron och tjöt. haha! Fick typ skrika till varandra där inne, men mysigt och kul var det iaf!
Sen var tanken att åka ut till Alcatraz, men biljetterna var slut för dagen så det blev shopping på ngn speciell gata med massa bra affärer och allmänt hippie folk. Har en minneslucka efter det, men vi åkte iaf runt inne i San Francisco på jakt efter musikal tickets. Ville gå på wicked, men blev för dyra och dåliga platser så denna historien slutade väldigt händelserikt. Haha, garvar bara ja tänker på det. Vi köpte biljetter till en lite mindre musikal, Shopping the musical som fått kanon bra recensioner. När vi kommer in är det väl vi och 30 andra medelålderspar, 4x4 m stor scen, ett piano och en stol.
- Va fasen ska de göra sina moves, sa jag?
In kommer skådespelarna..
- Tror du de kommer göra många moves säger Frida, haha!
2 tanter och 2 gubbar består musikalen av. Ett riktigt skämt och vi kunde inte annat än och garva. Movesen var lite armflax på sin höjd..Den hade ändå sina roliga stunder, haha och vi hade kul om inte annat:) Glömmer vi inte i första taget!
Efter detta var det dags för höjdpunkten. Frida och Pernillas största intresse. Kanske mer besatthet dock. Frozen Yogurt. Vi är exakt lika besatta, ingen förstår begäret som vi:)
Kl 11 på fredagkvällen köpte vi FY och den satt där den skulle. Yum!! Även där började 4 olika personer snacka med oss, alla ngn connection till Sverige.
Väl hemma hos lilla Frida i Menlo Park, blev det klipp från Solsidan och Hollywood fruar in på småtimmarna:)

Lördag dag 2:

ROADTRIP stod på schemat. Vem älskar inte roadtrips? Vi åkte mot Carmel by the sea som var en helt underbart fin strand 1,5 tim söder om SF. Köpte med oss picknick på vägen och hade det mysigt på beachen:) Ni som sett Hollywood fruar när Montezami eller var hon heter ska förnya sina löften med hennes man på beachen vet att det kommer en ekorre och förstör när de har dukat picknick. haha! Vi kollade på den på fredagen, och när vi sitter där säger Frida. Bara ekorren som fattas..
Ni tror väl inte att 10 min senare sitter en jäkla ekorre vid mina fötter..Så jäkla kul! Har filmbevis på detta:)
Njöt av våra jordgubbar, hallon, nötter och grapes ett tag innan vi styrde kosan hem mot Frida igen.
Väl hemma hängde vi lite med Fridas söta värdfamilj, innan det var dags att bli redo för PARTY!!
Var först dags för en discocruise och yihhaaa det var skit kul! 250 andra au pairer från hela SF som partade på en båt. Båten åkte runt under golden gate bron ut till super fina hamner. Speciellt fint att se hela SF upplyst, broarna. Allt var fantastiskt!! Ja det var verkligen lyckat. Gratis fylla fick man när det gungade också och man var tvungen att shaka vare sig man ville eller inte pga vågorna, haha!
Ni alla känner väl till, kebaben, fisken, handla, gräsklippar movesen? Jag och Frida införde au pair moves, en hel dans faktiskt..sätta barnet i vagnen, gå till parken, gräva, pusha gunga, gå tillbaka, laga mat, borsta tänder m.m. haha!

Efter lite förfest på cruisen var det dags för utgång inne i San Francisco!!! Innan det var dags för nästa party gjorde vi självklart allt för att hinna med en Frozen Yogurt emellan. kl 12 på natten, haha! Det är väl ändå meningen med livet...:) Tog sedan en taxi därifrån till utestället. En av Fridas vänner hade skrivit upp oss på en lista på ett uteställe, så perfekt att få känna sig lite VIP. ( Tack till Andrea också, HAHA )
Shakade som aldrig förr och mitt i allt säger Frida:
Ne ska vi ragga drinkar?
Ja visst..
Ställer oss i baren och väntar på vår tur att beställa..
När vi beställt slänger en kille fram 50 dollar:
- Iam bying these 2 girl a drink..
Man tackar´, snackar med honom i 2 min sen drar man. haha! Vadå, vi bad inte om det;) Enligt Frida, var vi syskon, hon var journalist, jag photograf och vi flyttade från Italien när vi var 2 år. Där ser man! haha!
Efter stängning tog vi taxi hem till Menlo Park igen. Hemma ca 3.30, la oss i sängen och kollade fler Solsidan klipp, haha! " Då kan vi väl döpa barnet tll tråkig som fan då"
Släckte kl 5.30 eller nåt. Lite lagom!
Frida somnade i sin egna mening som vanligt, haha! Jaha, god natt då!


Söndag dag 3:
Klockan ringde 8.00. Så 2 tim sömn var lite lagom tyckte vi. Vi har väl inte träffats för att sova heller:)
Åkte till Farmers Market i Menlo park och köpte nybakta färsk frukt och smaskiga nötter, även lite färska bagels! yum! Åkte sedan till universitetet Stanford för att checka läget. Riktgt kul att se, eftersom det är en av de bästa collegen här i USA. Åt frukost i parken på Stanford, sen var vi lite kulturella och kollade runt där.
Efter det åkte vi till Golden gate bron och åkte upp på lite utsiktplatser med utsikt över SF och bron m.m. Super fint! Tog lite crazy kort som vanligt, sen vidare till Alcatraz turen som vi köpt biljetter till. Åkte ut till ön och gick lite guidade turer, super intressant verkligen. Och för er som inte vet är det en ö, med fängelse för de farligaste brottslingarna i landet. Riktigt coolt, men läskigt att se!
Några timmar på ön, tillbaka till bilen och tog fram kartan till ett nytt FY-ställe. haha. JA, vi körde ut kartor till olika FY ställen. Det är sånt man planerar in väl i schemat!!
Avnjöt en mumsig FY och sedan var det dags för något mindre kul. Förbannade flygplatsen!!
Usch, inte okej. Helt otroligt hur man kan komma så nära någon på så kort tid! Jag tror dessutom vi skrattat från första till sista sekund!
Hur kul är det då att säga good bye? Dessa goodbyes...
Blää!!!! Ville inget hellre än att vara kvar..min värdmamma messade Frida och frågade när hon skulle hälsa på oss, så hon är alltid välkommen till L.A:) och hon kommer snart!!! Den som väntar på ngt GOTT!
Flygresan gick även den på 40 min snabbare, riktigt skönt! Var helt borta på planet. Ingen sömn och förkyld som en kråka. Satt och skakade av frossa, men idag mår jag bättre, bara trött och förkyld och stor saknad efter Frida!!
Min värdmamma messade i helgen och skrev att de saknade mig och att Kayla försökte ringa mig, haha! Kayla stod och väntade i garaget när jag kom hem idag, sötisen!
Alltid skönt att vara hemma även om jag gääärna stannat i SF. Finns dock en negativ sak med staden...det är alltid SVINKALLT!!! Fryser konstant, även om vi dock haft väldigt tur med vädret. Soligt och fint:) Gillar SF 100 gånger bättra denna gången än förra, de gillar vi!

Idag var det back to business igen! Insåg nu att jag måste sova, så det kommer pics imorgon allesammans!!!
Det var en liten resumé av världens bästa helg!!!!

( har säkert 150 olika stav/skrivfel. Sorry, går lite fort ibland )





Kommentarer
Postat av: Getingen

Tack sis för världens bästa sammanfattning av din helg i SF. Älskar dina inlägg, du är bara sååå grym! Miss and kiss!!

2010-05-25 @ 12:28:47
Postat av: CAMILLA

hej!

hur trivs du i usa och att jobba som au pair? jag kommer förhoppningsvis att åka till usa i höst :) hur lång tid tog det för dig med ansökan och att hitta en familj? alltså hur lång tid tog det från att du hade bestämt dig till att du var på väg? hoppas du orkar svara på mina frågor :) kram

2010-05-25 @ 16:09:14
URL: http://camillabr.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag måste säga att du lyckades sammanfatta världens bästa helg hur bra som helst! Att läsa detta fick mig att sakna dig ännu mer, för saknar dig det gör jag!! Men vi måste ses när jag kommer ner med min familj och det är ju bara en månad kvar! Det är så tomt här utan dig.. Love

2010-05-25 @ 17:42:30
URL: http://fridagrundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0