Snowbuddies.

Då var helgen nästan över och det är dags för den dagliga uppateringen. Börjar där jag slutade, vilket var i fredagskväll som spenderades hemma med plugg och chattande med Mona. Shit, we can talk foreeeever, right M? Båda behövde plugga, så vi försöka avsluta våra samtal säkert 10 gånger, men alltid kommer man på något nytt, men tillslut fick vi ett slut på vår konversation, haha! Älskar att snacka så inget ont om det, glad att jag har dig M.
Somnade runt 12 tiden, och vanligtvis vaknar jag alltid någon gång vid 8-9 första gången, men igår vaknade jag upp av att klockan ringde 10.00 och känslan när mobilen vibrerade var obeskrivlig. Jag har UTAN tvekan kunnat somna om och sova 10 tim till. Helt slut, men jag hade bestämt mig för att ut och springa innan jobbet kl 12, och det tog emot att lämna kudden kan jag lova, men viktigaste är att jag gjorde det, haha! Ut på The Strand och efter 10 min trodde jag att jag skulle trilla ihop, haha! Vad har hänt med mina krafter på senaste tiden? Well, sprang hela vägen och 40 min senare var jag hemma, tack och lov!
Började jobba kl 12, organiserade massa leksaker, samtidigt som jag tog hand om Kayla. Ni ska se vårt hus nu, det har aldrig någonsin vart såhär städat ( var pga mega festen de hade igår ). Sa till min värdmamma igår, Wow, är det här ens samma hus? haha! Så nu ska vi försöka hålla det så här fint, yeah, right tänkte jag=) Ska se hur det ser ut på tisdag igen...
Tog med Kayla till ett födelsedagskalas i en park, vilket var mindre kul för det var sviiiin kallt. Säkert 15 grader eller nåt. Kallt va? haha! Det var faktiskt skit kallt. Hämtade Parker från hans Karate, skjutsade han till hans kompis där han skulle ha sleepover. Åkte hem med Kayla och lagade mat till henne, och eftersom festen börjat så bestämde vi oss för att ha en movienight i mitt rum:) Tog med vår dinner, snacks och satte på Snowbuddies, haha! Riktigt mysigt!! Movienight med min bästis är inte fel!



Som vanligt vill hon alltid gå ner till festen och kolla läget, vilket jag inte gillar, men kan knappast hålla fast henne, men av ngn anledning när hon kom ner dit började hon lipa och gick till mamma och pappa m.m. Kände mig som en riktigt bra au pair där!
Lyckades dock ha kvar henne i sängen sen, vilket är ett stort plus. Vi läste böcker och jag la mig bredvid hennes säng och berättade historier, sen sa jag att jag skulle sova, hon bara: Pernilla you can sleep here if you want.
Jag visste att hon skulle börja snarka efter 2 min, mycket riktigt!! Helt sinnes hur fort ungen somnar, haha!

Var en lång, men ändå en bra dag!! Gick upp med Kayla imorse när hon vaknade 6.30 och alltid när jag ska gå upp med barnen sover jag alltid så dåligt av någon anledning, har vaknat flera gånger i natt och snurrat.
Jobbade till kl 10, åkte till gymmet och target och nu sitter jag här. Idag blir det fixar söndag, ska skriva klart min uppsats, ska packa till San Francisco, för jag komme rjobba 24-7 fram till fredag då jag åker..Yihha!! Jag är så sjukt taggad. Har jag berättat att vi ska på discocruise?? Så grymt. De har det som au pair möte den helgen så jag ska med. Är en båt som går runt i San Francisco bay area tror jag:) Riktigt taggad! Snart ses vi Frida!!!!!!

Nej, nu ska jag återgå till dagens duties!

Kelly Clarkson - All I Ever Wanted, får bli dagens tips.


Kommentarer
Postat av: isabelle

kul, då ses vi på båten kanske!

2010-05-17 @ 02:06:06
URL: http://lindgrenisabelle.blogg.se/
Postat av: Anonym

SNART SES VI BABY! Jag längtar ihjäl mig men denna veckan kommer gå ännu fortare än vanligt! :)

2010-05-17 @ 06:14:09
Postat av: Getingen

Å vad söta ni är på bilden! :) saknar mys i ditt rum! Love you! Puss och kram!

2010-05-17 @ 21:31:55
Postat av: Ewelina

Pernilla ! Fan ditt aupair liv låter helt jäkla underbart :) Skulle nog valt Ca istället för Dc-area ;) haha



Hoppas allt är bra med dig iallafall

2010-05-18 @ 16:08:47
URL: http://eweliiinas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0