My biggest challenge today was..

Ordning och reda pengar på fredag! Ja det stämmer minsann när det gäller au pair jobbet. Lyx att få pengar varje vecka tycker jag, känns som pengarna aldrig hinner ta slut, mer veckolön åt folket:)
Då var det redan helg igen, som vanligt flyger veckorna förbi. Kayla och Parker är alltid så exalterade så fort det är helg, älskar inte du helg Pernilla? Ingen skola, man är ledig, pappa är hemma..Jo, jag älskaDE helg skulle jag vilja säga, för nu spelar det ingen roll om det är veckodag eller helg eftersom jag jobbar ändå. Älskade dock helgerna när man gick i skolan:) Men, helg är alltid trevligt vilket som!

Vad hände igår nu då? Jag började jobba kl 12, hämtade Parker och hans kompis från skolan. De hade en kort playdate, Kayla kom hem och en kompis till henne kom över med hennes babysitter så hon tog hand om dem. Jag tog med Pk och William i bilen, skjutsade hem William, tog med Parker till hans Kumon ( extra läxor, inom läs, skriv och matte) Åkte hem, gjorde klart läxor med Parker, spelade spel och klockan var 3.30. Kaylas kompis åkte hem och för att förhindra dödsfall i detta hus tog jag ut barnen på en bikeride. Seriöst om de är inne mer än 5 min tsm slår de ihjäl varandra. Galna barn, haha! De gör allt för att reta varandra. Pernilla, Parker did that..Pernilla Kayla did that..Det slutar alltid med att jag säger, okej nu har jag sagt till er så många gånger så nu får ni skylla er själva. Om ni är med i leken, får ni leken tåla!!! Inget mer snack om den saken.
Hade iaf en riktigt bra bikeride, vi lekte i exercise parken, cyklade till några gungor som finns på stranden och hade det allmänt mysigt:) Väl hemma var det dinner/bath/bed time och jag slutade 7.30.
Fick igår reda på att Nathalie skulle lämna USA redan kl 6 på morgonen idag(fredag) så vi var tvugna att ses igår, så efter jag slutat jobba mötte jag upp Nathalie och Louise på Yogurtland...WAAAA, precis nu i denna meningen var det en liten jordbävning, haha! Ingen stor fast man såg hur det skakade minsann.Nu kom de lite efterskakar också! Haha, där ser man! Jaja, vart var vi..Jo, Yogurtland, vi träffades där för en sista träff tsm och fy så orättvist och konstigt att hon snart är i Sverige!!!! Usch, dessa asvked, det var INTE kul!!! Tack igen för allt Nathalie. Miss u already!!!
Det var gårdagen det!

Idag, fredag. Jobbade 7.30-8.45 sen var tanken att stressa till gymmet innan jag började igen, men var tvungen att vänta på rörmokaren som skulle fixa min dusch, sen trädgårdsgubbarna, fönstertvättarna..Ja allt möjligt folk! Men Kristy flyttade fram mitt schema 30 min så jag kunde gymma, eftersom det inte riktigt är mitt ansvar att vänta på arbetarna.
Gymmade som sagt en stund, sen åkte jag direkt till Kaylas skola och hämtade upp henne och hennes kompis, skjutsade hem hennes kompis där Parker var, så vi bytte kids. haha! Tog hem Kayla och Parker, åt lunch, tvättade fönster:) Ringde Parkers kompis och frågade om han ville följa med oss till parken vilket han ville. Shit, vilken morsa jag vart idag. Fast jag gillar när jag är själv med barnen och fixar och donar, och får ta eget ansvar. Packade snacks, kläder m.m. Bar upp deras cyklar, försökte få plats med cyklarna i bilen utan att fälla några säten eftersom det var barnstolar i alla, vilket var lite av en utmaning, haha, men det gick. Hämtade upp JP och försökte få in hans MEGA scooter i bilen, vill man så går det:) Åkte till Farmers Marker i Hermosa Beach med alla kids och köpte lite grejer åt Kristy. In i bilen igen och mot South Park. De cyklade runt med sina cyklar, letade efter skatter och allt var det var. När jag var uttråkad, haha tog jag med alla kidsen till yogurtland, vilket var uppskattat. Skujtsade hem JP, hem med barnen, tog mig 15 min att ta ut alla grejer ur bilen, haha. Badade barnen, lagade middag, kl var 6pm och jag slutade!! Det var min fredag det. En bra dag faktiskt, även om den var lång! Insåg att min största utmaning idag var att få plats med 3 kids och 3 cyklar i en bil. Låter som ett sjukt spännande liv, haha!
En liten kul händelse på Yogurtland var när jag var med alla kidsen på toaletten och barnen börjar sjunga med låten som spelas i radion och så tänder och släcker de lyset hela tiden, sen börjar alla dansa mer och mer och jag tar tag i mega nyckeln som man alltid får till toaletten och använder den som mick och börjar dansa. Haha, faktiskt sjukt kul om jag ska vara ärlig! Jag har insett det senaste att jag lever lite på jobbet just nu, ibland kan jag vakna och vara lite deppig sen när ja börjar jobba blir jag glad. Det är väl positivt, haha! Har väl 1 vän kvar här nu, så blir inte så mkt annat social umgänge längre mer än mina små kids.
Mina värdföräldrar sa igår att Pernilla glöm aldrig att du är mer än välkommen att hänga med oss när du vill, titta på film, äta middag, baka kakor eller bara va här med oss. Du behöver inte gömma dig på ditt rum, även om det självklart är helt okej. Kristy speciellt vill inte att jag ska vara ensam, hehe! De är för gulliga, jag klarar mig bra själv ändå, skönt att ha egen tid när man spenderar så mkt tid med familjen, men mer vänner hade väl inte skadat. Så är det att vara au pair, alla kommer och går!
Det finns verkligen inga här i närheten, eller jo tyskarna, men de är en klass för sig själv och tyvärr insåg jag och louise att vi är hellre själva än att vara med dem, haha! Fy va hemskt, men de är bara en annan varelse eller nåt, ahha! Äsch, jag klarar mig! Jag har mycket kul att se framemot:)

Nu måste jag sluta skriva, ska ägna min fredagkväll åt att skriva uppsats. Funny! Imorgon blir det 9 tim jobb igen, spännande! Mina v-föräldrar ska ha 75 personer över på fest. Bara ett ´litet party. haha!

Serena Ryder - All for love. Mycket bra:)





Kommentarer
Postat av: Anonym

Pernilla pernilla !

Guuuud, jag vet inte ens vad jag ska säga. en annan vaknade upp till pissregn och fick lunka till jobbet idag. NJUT av Amerikat !!!

<3

2010-05-15 @ 16:27:11
Postat av: Valle

Finns bara en sak att säga...du är GRYM!

Saknar dig!



Puss

2010-05-15 @ 19:30:36
Postat av: mona

your blog always cheers me up!!!

just wanted to say "have a good day" today, remember we are gonna be super nannies!!!! :)

2010-05-15 @ 20:30:13
URL: http://monascalifornia.blogspot.com
Postat av: anna

hej!

du skriver att det inte finns nån i området, så känner jag mig, vart är svenskarna liksom! Jag är svensk och bor här i Redondo beach.

maila mig gärna om du vill!

2010-05-17 @ 05:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0