Everything happens for a reason, right?

Ännu en dag spenderad i Obama-land, en ledig sådan, vilket alltid är trevligt! Vaknade dock upp av att min kropp från det längsta hårstrået ända ner till lilltån var totalt mörbultad, no kidding! Försökte vända och vrida i hoppet om att den nya ställningen skulle stilla smärtan, men icke. PAIN-jo tack! Har ingen aning om det är från löprundan i stormen eller zumba klassen, mest troligt en mix av båda. Men vad innebär träningsvärk? Jo, att man får nya fräscha muskler och det är aldrig fel, så slutsatsen blir väl mer träningsvärk åt folket:)

Efter några försök kom jag äntligen upp ur sängen, tanken var att pressa på stranden någon timme innan Salsan, men blev inte riktigt tid till det så la mig istället på balkongen och stekte, och stekte gjorde det minsann. Jag skulle lätt kunna agera grill där uppe. Sjukt hur solen tar här, låg kanske 30 min och bara efter den stunden får man mycket färg. Effektivt må jag säga! ( Ja, mamma jag smörjde in mig). Får påminna mig själv om att det inte är varje dag i livet man steker på balkongen med utsikt av beachen, pacific ocean och surfare!!
Åkte iväg till salsa klassen i Santa Monica och det tog emot lite i benen i dag får jag erkänna, men de va riktigt kul och kändes mycket bättre efter att släppt loss lite! Avslutade lektionen med lite tortyr i stretching, puh vigheten svek mig lite här och där, men att spagaten fanns kvar var en riktig surprise!
Roligaste kommentaren från vår lärare:
- COME ON GIRLS, Yihhaaa, even the plants are sexy....HAHA!!
Hon är även lärare i Poledancing, så det säger väl en hel del;)

Innan jag går vidare med dagen , en parantes till min syster. Haha, mycket riktigt ärenden stavas med 1 R, och om jag inte fastnade på r:et så tror jag att jag tänkte på errands på engelska, för det ordet skriver ja typ varje dag, haha! Tack sis:) 

Stannade kvar i Santa Monica och shoppade lite, och inte nog med att affärerna är grymma så är alla så into fashion där, hittar alltid några hunkar också..mkt roligare att shoppa där:) 

Lite smått och gott, det gråa linnet är ett tryck där det står Dance och med ett par balettskor på:)
 

Lite osäker på brillorna fortfarande..älskar mina gamla, men vill ha några att byta med, får se!


När sista påsen var inhandlad åkte jag mot Manhattan Beach igen och denna gången fick det bli en annan väg hem eftersom kl var efter 5, vilket innebär stopp på freewayen-rush-hour! Så stolt, har slutat använda GPS, det är förbjudet för mig, man lär sig så mycket mer då och med mitt lokalsinne är jag stolt att hitta överallt nu. Så skönt att tex köra till Hollywood, santa monica, south bay-area utan gps:) Hoppas jag fått bättre lokalsinne efter denna tiden, för de va då inget att ropa hej för innan, haha!

Åkte till El segundo på vägen hem och kollade in lite andra affärer, med allt möjligt, bla en affär med svenskt godis. Nu äter ju inte jag godis, men det var trevligt att titta, haha! Avsluta med middag på Whole Foods, Yuuum.Det är buffé, mesta är nyttigt och de väger det. Perfekt! Behöver aldrig äta ute eftersom min v-familj alltid lagar mat, beställer eller man hittar alltid något men idag kände jag för det. Kände mig dock lite halvt mobbad när jag satt själv med min lilla box och åt. Hej, ja jag äter själv och jag har inga vänner..haha!
Äsch, känner igen här ändå! Ensam är stark, haha!
Nu sitter jag här nydushad med min favorit dricka Strawberry-watermelon. Det är bubbelvatten med smak helt enkelt, Loka kan inte ens jämföra med detta. Detta är så sjukt gott och beroendeframkallande, men det bästa av allt. ZERO CALORIES, NON FAT, CAFFEINE FREE, SODIUM FREE, SUGAR FREE. Gryymt!!! Aspartam är väl det dåliga antar jag, men det finns annat att oroa sig över.

Som tex, den värsta nyheten som jag fick ikväll...Nathalie åker hem!!! Finns inte ord för hur ledsen, arg, frustrerad jag är. Tycker så otroligt synd om henne, eftersom hon absolut inte vill åka hem! Tycker det är riktigt dåligt att hon ska behöva åka hem, allt man lagt ner på att komma hit, så blir man hemskickad för de inte hittar ngn familj. Leta mer då puckon!!
Nathalie jag kommer sakna dig hur mycket som helst, trodde verkligen vi skulle uppleva staterna tsm! Antar att everything happens for a reason, även om jag inte tror det just nu!!
Vi kommer ses igen gumman! Önskar dig all lycka till när du kommer hem hun<3

Avslutar dagen med en mening som en klok vän sa till mig:
Life is not always fair..






Kommentarer
Postat av: Getingen

Strawberry-watermelon OMG!!! helt klart det godaste jag drack i staterna...yummii!! hoppas de har den i Australien ;) Tack för raderna du skrev till mig sis, förstår att det inte är lätt att hålla reda på alla ord :) du är ju amerikan nu! Miss & Kiss!

2010-05-13 @ 10:27:54
Postat av: Emma

Hellu! läser din blogg dagligen, eller aa då du har uppdaterat. Jag skall själv åka som au pair snart. I januari. Men har frågor att ställa. så undrar om du har lust att besvara dom? :)

2010-05-13 @ 23:33:36
Postat av: Nathalie

Ohh jag kan inte beskriv med ord hur mycket jag kommer att sakna dig, min bästa Pilly. Är då glad att jag fick lära känna dig du är en underbar person. Och du anar inte hur mycket jag grät i bilen på vägen hem.. Njut av sista tiden här i staterna nu, det är du värd. En vän som du borde alla ha. Älskar dig Pilly <3 du är bäst

2010-05-14 @ 08:06:16
URL: http://ntornborg.blogg.se/
Postat av: Mona

i love that necklace with the eiffel tower(??) is that forever 21 as well?

2010-05-14 @ 22:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0