Mothers Day.

Då är det dags för den härliga helg-updaten och Pernillas minne sätts på prov. Gårdagen känns oftast som ett minne blått i min hjärna, haha! Tur att jag bloggar så jag kan läsa om mitt år när jag är färdig i U.S.A, annars hade jag förmodligen bara kommit ihåg den sista dagen och timmarna på planet och det hade inte vart något kul, haha! Kanske inte riktigt så illa, men inte långt ifrån, så gårdagen lördag:
Mina värdföräldrar  åkte till Vegas, surprise för min värdmamma hon visste inte alls vart de skulle:) Tog ut barnen på bikeride på The Strand och det var helt underbart väder igår, sommar i L.A. Träffade andra familjer och som vanligt är alla glada och trevliga:) Vis lunchtid kom min värdmammas pappa och hans "flickvän" för att ge mig lite break, vilket var väldigt snällt. De tog Parker och Kayla till Parkers Baseball game och sedan till Metlox för glass, medans jag gick några miles i trappmaskinen på gymmet:)
Mötte upp dem och tog med P o K till Parkers birthday party i en park. Spenderade 2 tim där, barnen sprang runt, käkade, jag lekte monster och snick-snackade med alla föräldrar, haha! Gillar när de har b-day partyn i parken, så mysigt på något sätt.
Väl hemma satte vi oss alla ute på terassen och njöt av havet och kvällsolen, gamlingarna fick i sig lite vin också:) Badade barnen och sedan var det läggdags och det var den dagen det! Kristys pappa och hans flickvän sov över här så jag skulle få sova hela natten utan att gå upp med barnen, så jag var ledig efter barnen somnat, men ingen som kunde hitta på ngt ändå så det blev filmkväll för mig-med mig själv! Härligt sällskap, ingen som drog i filten på andra sidan soffan iaf, haha!
Parker kom in till mig kl 6, Pernilla, Pernilla..Eh, good morning, go to Papa Rich please. Opps, sorry! Så sprang han iväg, haha! Glömde att han inte skulle väcka mig den lite skiten:) Fast det är lugnt jag somnade om efter ett tag.
Började 9.30, gjorde barnen redo, Parker skippade sin Karate så jag, barnen och Rich spelade spel fram till lunch. Rich åkte och jag och barnen käkade lunch. Gjorde lite pyssel till Kristy för Mothers day och tydligen är det inte det hemma? haha! Grattade mamma idag och andra där hemma, men är det nästa helg hemma?
Köpte en liten present till min värdmamma för hon är trots allt min extra mamma här, eller både en mamma, syster och vän:)
Blev ett armband där det står, mother, forever, love. Så sjukt svårt, men tror hon blev glad, hon hade definitvt inte förväntat sig något såg jag, vilket var bra, haha! Eller så fejkar hon, haha!


Kom dessutom i en söt liten box, vilket gör hela grejen, visst?


Mamma, när jag köpt det önskar jag att du fått och du också, det skulle passa dig!! Lite sent påkommet nu dock:( Posten är på väg....
Puss igen till världens bästa mamma hemma i Sverige. Menar varenda ord i mailet! Du är absolut den bästa mamman man kan ha, älskar dig!!

Så ja, efter lunchen tog jag med barnen till Adventure Plex, som är ett ställe med en mega klätterställning för barn där de springer runt som apor. Själv behöver jag inte göra så jättemycket mer än att hålla koll på kidsen:) Vi spelade lite basket där också, vilket var grymt kul. Fick sån riktig amerika känsla, tänk er One Tree Hill, äkta amerikansk basketplan,high school..ni fattar.  Tyvärr ingen riktigt läktare, men kul var det!

Spenderade några timmar där, åkte hem och deras föräldrar kom 15 min efter! Jag åkte till gymmet och det var nog min helg! Spännande va? Hade planerat att göra manikyr och pedikyr ikväll, men stället var stängt, så får bli en annan dag!

Nu måste jag avsluta kvällen med lite mail innan sovdags! Hoppas ni haft en grym helg!

Kommentarer
Postat av: Lollo ♥

Gud vilket läckert armband! Men morsdag har väl redan varit i Sverige?

2010-05-10 @ 17:55:34
URL: http://lollohellobaby.blogspot.com/
Postat av: Getingen

Åå vilket fint armband du köpt till Kristy :) hon kommer bli super glad! Du är jämt så omtänksam! Miss u Babe!! puss och kram

2010-05-11 @ 00:13:16
Postat av: alex saknar sin pill

du är så himla fin. säger bara SEPTEMBER!!!!!

2010-05-11 @ 23:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0